annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15881791
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399018
Et andet syn 2003686
Åndelig Føde 1604019
Jesu ord 1534505
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 537 gæster og 316 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12717 - 05/04/2012 11:52 Re: er biblen en guds ord? [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Tak for dit svar.

Du skriver, at du "nyder" verden, at du er "nysgerrig" og at du har set meget af den.

Resten af din beskrivelse handler om din (og dine tre børns) vellykkede indsats i den teknologiske verden, og du slutter med:
Citat:
Jeg hjælper stadig folk med småprojekter, fordi jeg elsker udfordringer og aldrig har meldt fra når nye udfordringer dukkede op, jeg har et godt valgsprog synes jeg selv: Du kan hvad du vil, det har jeg altid levet efter.
Jo, jeg forstår da godt, at i dén verden er der intet behov for noget som helst, der blot smager den mindste smule af noget religiøst.
Men jeg lægger også mærke til, at du intet som helst skriver om dine medmennesker (og jo egentlig heller ikke om Breivik).

Det får mig til at tænke på historien om manden, der en kold dag kom forbi en mergelgrav og så, at et barn var ved at drukne.
Når jeg skal gætte, om du i den situation ignorerer, eller om du med fare for dit eget liv springer ud og redder barnet, så er mit gæt, at du redder barnet.

Hvis det er sandt, og hvis du bagefter bliver spurgt, hvorfor du risikerede dit eget liv for et medmenneskes skyld, så er - igen - mit gæt, at du ville svare: Det var fordi barnet var ved at drukne!

Hvis jeg har gættet rigtigt, så "lider" du jo af næstekærlighed, vil de fleste vist mene - og nogle religøse mennesker vil nok mene, at du "har Gud i dig".

"Gud forbyde at bruge den slags ord om Treram" - havde jeg nær sagt blinker og det er jo også bare ord.

Men har jeg ret i, at du føler omsorg for både mennesker og naturem?

I så fald synes jeg egentlig godt, vi kan springe alt det med de religiøse over smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#12718 - 05/04/2012 17:48 Re: er biblen en guds ord? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg ser nu, at jeg har begået en fatal skrivefejl.
Jeg skrev:
"I så fald synes jeg egentlig godt, vi kan springe alt det med de religiøse over"

Men der skulle stå:
I så fald synes jeg egentlig godt, vi kan springe alt det med det religiøse over.

Beklager.

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#12724 - 06/04/2012 07:00 Re: er biblen en guds ord? [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Jo du har da ret i at jeg føler omsorg for både mennesker og naturen, jeg har bl.a.arbejdet meget for solvarmen i Danmark og har bl.a. været med til at udføre solvarmeprojekt instruktionsbøger for ingenører i et Boligministerieprojekt, ligesom jeg i 80 serne holdt foredrag for VVS installatører i hele landet, da der blev holdt opstartmøder for solvarmeinstallationer under Energiministeriet, så lidt for naturen har jeg gjort.

Angående mine omsorg for mine medmennesker, har jeg tit fået skæld af mine koner, fordi jeg hjalp folk med alle mulige ting, uden at tage mig betalt for det, ligesom jeg næsten aldrig fyrede ansatte, selvom der i perioder måske ikke var så meget at tage sig til rent arbejdsmæssigt, men jeg havde opbygget et godt team medarbejdere og ville helst beholde dem, hvilket selvfølgelig gik lidt ud over vores finanser.

Men tro nu ikke jeg er så god igen, for når talen falder på religioner og præster/biskopper, så ser jeg rødt, for det er en falsk verden uden en fornuftig mening, hvor de jonglerer med deres medmennesker, og disse er desværre ikke så kloge så de kan se de bliver narret og det gør mig faktisk meget vred og ked af det.

Det blev lidt meget personligt, men så ved man ihvert fald hvor jeg står, hvilket man så ikke kan sige om mange her på Trosfriheden.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#12726 - 06/04/2012 12:26 Re: er biblen en guds ord? [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Ja, jeg tænkte det nok, du har det, som mange kalder næstekærligheden i dig - som noget helt naturligt (og som fikosoffen og teologen K.E.Løgstrup hævder er noget alment menneskeligt).

Om det så er en tilfældighed - eller ikke - må vi vel lade stå åbent blinker

At du også er stærkt motiveret til at bekæmpe falske autoriteter - i hvert fald de religiøse (eller det kan måske udvides til at omfatte alle falske autoriteter?) er ingen her vist i tvivl om - og det kan jeg da kun sympatisere med smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Kong Frederik peger på ny teknologi som..
14/05/2024 21:32
Første portræt af kong Charles afslør..
14/05/2024 19:23
Caroline Wozniacki får ikke et wildcard..
14/05/2024 19:17
Danmark var i dag 0,2 grader fra årets ..
14/05/2024 17:59
Løbelegende påstår, at supersko havde..
14/05/2024 17:51
Nyheder fra Religion.dk