annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15829484
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2395236
Et andet syn 2000546
Åndelig Føde 1583185
Jesu ord 1531974
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
0 registrerede 213 gæster og 19 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 19 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 18 19 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11137 - 18/07/2011 18:19 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7231
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.

Dette er et svar på dit venlige indlæg af 17/07/2011 17:36.
Det har været undervejs ret længe - forsinket af en dialog med to særdeles rationalistisk anlagte debattører, som har været mig en god hjælp til at afklare mine egne tanker og idéer.

Mit håb var at nå frem til en fælles forståelse af naturvidenskabens nuværende og forventelige maksimale rækkevidde.
Forståelsen - i store træk - synes jeg godt, jeg har opnået, men en holdning fælles med de to debattører synes ikke mulig.

Jeg synes ellers nok, at naturvidenskaben som helhed har virkelig meget at være stolt af, men at den derudover skulle have ret til "enevælde", sådan at man end ikke må tænke udenfor de rationelle baner på de områder, hvor naturvidenskaben i hvert fald indtil nu intet har formået, det synes jeg er absurd blinker

Jeg er så endda blevet mistænkt for at ville tilsidesætte naturvidenskaben, dér hvor den fungerer, for at være tilhænger af religiøse dogmer o.l., men jeg mener nok, jeg selv kan være sandhedsvidne på, at dette selvfølgelig ikke er tilfældet.

Så spørgsmål som:
- Hvordan det kan være, at verden ER?
- Hvad er verdens sande væren?
- Hvad skal være meningen med mit liv?
dem skal man åbenbart ikke driste sig til at stille blinker

Nu gør jeg det så alligevel - ikke for at træde på nogles åbenbart ømme tæer, men fordi jeg oplever det som vigtigt for mig og mit liv.

Det er jo klart, at når man er udenfor naturvidenskabens område, så er man på usikker grund.
Det kan man brokke sig over - men det bli'r det jo ikke bedre af blinker
Så det er intuitioner, anelser, fornemmelser og følelser, man må klare sig med.

Her er jeg glad for de inspirationer, som Siddharta Gautama (Buddha), Jesus, Mohammed og mange andre vise mennesker har givet videre.
Dogmerne kan jeg ikke rigtig bruge til noget, men deres tanker og idéer om os mennesker og verden (som vi jo er en del af) synes jeg er berigende.

Så jeg er et uvidende fjols af en agnostiker, der er lykkelig for, at jeg eksisterer i en værende verden (måske er også dét en illusion - men så pyt da) smiler

Tak for dine gode ønsker!

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (18/07/2011 18:21)
Top Svar Citer
#11138 - 18/07/2011 18:51 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Ingen universiteter i Danmark har på oversigterne over kandidater gennem tiderne nogen med navnet Anonym. Dansk Skakunion har på deres ratingliste ingen med navnet Anonym.

Vi kan derfor fastslå, at debattøren Anonym er fuld af løgn, når han påstår at have disse titler.

I Det Kongelige Biblioteks arkiver ligger eksemplarer af de populærvidenskabelige magasiner "Rumfartsorientering" og "Alternativ" hvoraf det fremgår, at jeg er chefredaktør, og at en række kendte forskere også sidder i redaktionen.

I Politikens arkiver fra 1967 fremgår det også, at jeg er skaberen af tegneserien "Krapjuske", verdens første interaktive tegneserie, og i en artikel er der redegjort for min baggrund i bl.a. kommunikationsvidenskab.

Det står enhver frit for at kontrollere disse tilgængelige oplysninger. Mit fulde navn fremgår selvfølgelig af alle disse kilder såvel som af selskabsregisteret, hvor jeg er registreret som ejer af flere servicevirksomheder for multinationale selskaber med store forskningsbudgetter.

Vantro ubegavede pralhalse kan starte der. Akademikere med indsigt i naturvidenskab eller kommunikation har tilstrækkelig bekræftelse i mine indlæg, som ingen hidtil har kunnet påvise videnskabelige fejl i, heller ikke den anonyme smædeskriver.

Du er ganske enkelt for dum til, at nogen tror på dine anklager, Thomas.

engel


Top Svar Citer
#11139 - 18/07/2011 19:19 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Hehe, sikke en logik du lægger for dagen, Ole, når du mistænker en profilstatus for at være et navn. Mon ikke at det er samme lave niveau af tankegang, der får redaktionen på et videnskabeligt forum til at slette adskillige af dine indlæg og bede dig tage hundeslagsmålet udenfor blinker

Og på en anden debatside (om religion) blev du smidt ud med fynd og klem.

- Du er nok nødt til at lægge noget selvindsigt for dagen, hvis du vil gøre dig forhåbninger om at begynde den ærlige vandring, der (måske) i sidste ende vil gøre dig fortjent til den anerkendelse, hvis fravær har gjort dig så bitter.

... Dine bandbuller er intet andet end din egen verbale striptease smiler

Din fortsatte benovelse over kandidatgrader og mesterspillerniveau kan jeg kun tage som et kompliment, om end det er ufrivilligt fra din side ler

Næ, Ole, jeg behøver skam ikke at undersøge dine såkaldt frit tilgængelige oplysninger for dit fulde navn. Det kender jeg allerede. Og jeg må igen bakke op om Kristians ord, når han skriver:

"Imidlertid skræver han i sin selvforståelse langt videre, end bukserne kan holde, når han forsøger at give det udseende af, at han er videnskabelig forsker med betydelig vægtfylde. Det faktiske forhold er, at det ikke er muligt at lokalisere ét eneste videnskabeligt arbejde fra hans hånd. Hverken i form af en videnskabelig bogudgivelse eller en artikel i et anerkendt videnskabeligt tidsskrift. Dette gælder, hvad enten man søger på ’Ole Bjørn’ eller på hans fulde navn. Det sidstnævnte har jeg ikke ret til at oplyse dig om."

(Det sidstnævnte er dog heller ikke nødvendigt).

Du står uden troværdighed, Ole. Og dine blufnumre om hvad andre (der ikke er tilstede) måtte mene, levner dig ikke en rest af en evt. fortidig moralsk optræden. De viser blot, at du med næb og klør er villig til at rive andres troværdighed med i dit eget (for)fald. Men dertil er vi andre heldigvis for kloge.

engel
Top Svar Citer
#11140 - 18/07/2011 20:10 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Hvilket fag er din kandidatgrad i Thomas? Det må vist være på tide, at vi diskuterer et eller andet, som du påstår at have forstand på, så alle kan se, at du bare er fuld af løgn.

Eller tør du heller ikke røbe så lille en detalje i angst for at blive afsløret?

ler

Top Svar Citer
#11141 - 18/07/2011 21:16 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Kære Arne.

Enige bli'r vi nok aldrig. Dertil adskiller dit syn på naturvidenskab sig for meget fra den opfattelse, som næsten alle forskere har. Men jeg respekterer selvfølgelig din ret til at tro noget andet.

Det er dog irriterende for mig og andre, at du ikke ønsker at argumentere sagligt for dine synspunkter, men stædigt stiller de samme spørgsmål om og om igen, uanset hvilke svar du får. De må nødvendigvis være de samme, når spørgsmålene er de samme, men det må vi så leve med.

Men det er ynkeligt at se, at hver gang Thomas dukker op og slikker dig et vist sted, så bliver du rørt og skriver takkebreve til ham for hans støtte. Er du så usikker på dine egne holdninger, at du ikke har mod til at stå alene med dem?

Du ser gang på gang, at Thomas kommer med, hvad du ved er, lodrette løgne. Du bliver selv meget ophidset, hvis nogen siger, at du lyver. Er det så i orden, at andre lyver groft om dine modstandere? Er det et udtryk for en moral, som du går ind for?

Thomas huserer på flere debatter med anonyme smædeskrivelser for at skabe mere splid og afspore debatterne. Det henrykker ham i den grad, at han er ligeglad med om han skal hykle enighed med nogle, hvis tro han foragter, hvis det kan fremme hans egen agenda. Men ved at acceptere hans hykleri, trækker han dig ned på det samme niveau, som han befinder sig på.

Er det det, du ønsker for debatten på trosfrihed.dk?

Nok kan der ryge nogle finker af panden, men vi skjuler os ikke bag anonymitet eller bruger flere pseudonymer som Thomas gør. Vi er registrerede med navn og adresse og de, der ikke er, underskriver sig som f.eks. Esther (Zenia) gør. Selv denne ærlighed er for meget for smædeskriveren Thomas.

Hvis Thomas tog mit parti, ville jeg bede ham gå ad helvede til. Jeg har ikke behov for moralsk støtte fra folk, der er blottet for moral, og som hælder grove løgne ud over debatten i en stadig strøm.

Men du bestemmer selv, hvem du vil alliere dig med, når du nu ikke har mod til at stå alene. Men det, du vælger, viser os så noget om dit eget moralske stade. Dette er sagt i den bedste mening.

Mvh

Ole Bjørn :o)





Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 19 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 18 19 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
09/05/2024 23:27
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
DSB får foreløbigt nej til et nyt vær..
10/05/2024 07:59
Tankvogn vælter under udrykning: Brandf..
10/05/2024 06:55
Hamas: Bolden ligger på Israels banehal..
10/05/2024 06:25
Tysk minister lover oprustning og sikker..
10/05/2024 06:07
Venstre vil bruge EU-midler på kystsikr..
10/05/2024 05:48
Nyheder fra Religion.dk