annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
1 registreret somo 59 gæster og 150 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Naturvidenskaben - hvad kan den?


Kære Arne.

Enige bli'r vi nok aldrig. Dertil adskiller dit syn på naturvidenskab sig for meget fra den opfattelse, som næsten alle forskere har. Men jeg respekterer selvfølgelig din ret til at tro noget andet.

Det er dog irriterende for mig og andre, at du ikke ønsker at argumentere sagligt for dine synspunkter, men stædigt stiller de samme spørgsmål om og om igen, uanset hvilke svar du får. De må nødvendigvis være de samme, når spørgsmålene er de samme, men det må vi så leve med.

Men det er ynkeligt at se, at hver gang Thomas dukker op og slikker dig et vist sted, så bliver du rørt og skriver takkebreve til ham for hans støtte. Er du så usikker på dine egne holdninger, at du ikke har mod til at stå alene med dem?

Du ser gang på gang, at Thomas kommer med, hvad du ved er, lodrette løgne. Du bliver selv meget ophidset, hvis nogen siger, at du lyver. Er det så i orden, at andre lyver groft om dine modstandere? Er det et udtryk for en moral, som du går ind for?

Thomas huserer på flere debatter med anonyme smædeskrivelser for at skabe mere splid og afspore debatterne. Det henrykker ham i den grad, at han er ligeglad med om han skal hykle enighed med nogle, hvis tro han foragter, hvis det kan fremme hans egen agenda. Men ved at acceptere hans hykleri, trækker han dig ned på det samme niveau, som han befinder sig på.

Er det det, du ønsker for debatten på trosfrihed.dk?

Nok kan der ryge nogle finker af panden, men vi skjuler os ikke bag anonymitet eller bruger flere pseudonymer som Thomas gør. Vi er registrerede med navn og adresse og de, der ikke er, underskriver sig som f.eks. Esther (Zenia) gør. Selv denne ærlighed er for meget for smædeskriveren Thomas.

Hvis Thomas tog mit parti, ville jeg bede ham gå ad helvede til. Jeg har ikke behov for moralsk støtte fra folk, der er blottet for moral, og som hælder grove løgne ud over debatten i en stadig strøm.

Men du bestemmer selv, hvem du vil alliere dig med, når du nu ikke har mod til at stå alene. Men det, du vælger, viser os så noget om dit eget moralske stade. Dette er sagt i den bedste mening.

Mvh

Ole Bjørn :o)





Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Kondolencerne vælter ind efter Ebrahim ..
20/05/2024 14:24
Københavns Kommune ændrer praksis om p..
20/05/2024 12:33
Anmeldelser om vold, stoffer og vold mod..
20/05/2024 11:59
Startskuddet er lydt til udsolgt Royal R..
20/05/2024 11:07
Kommunaldirektør truet af borger: Nu ha..
20/05/2024 10:59
Nyheder fra Religion.dk