annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 463 gæster og 65 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 19 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 18 19 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11180 - 25/07/2011 19:02 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Mon dog smiler
Top Svar Citer
#11182 - 26/07/2011 00:01 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Mon dog!

Her oplever vi så sandhedens øjeblik, hvor Arne viser sin intellektuelle overlegenhed. Indirekte har han prøvet i årevis at åbne vore øjne for sandheden. Den kender hverken Einstein eller Bohr eller alverdens forskere og store tænkere. Den kender Arne, og han giver os gerne denne sandhed uden at forlange noget for den. Med sit geniale spørgsmål "Hvorfor ER verden?" åbner han vore øjne for det faktum, at vi ikke ved alt. Hvor tåbeligt, at vi ikke var klar over vores begrænsning.

Men Arne har ikke selv denne begrænsning, for han har fundet den ultimative sandhed, som både gør ham klogere end videnskabens udøvere og alle dem, der tror på menneskets muligheder for at udvikle vor forståelse af verden. Vi tager fejl, og det ved Arne med 100% sikkerhed med sig selv.

Simon efterlyser Arnes alternativ til videnskabelig erkendelse, men det har Arne jo forlængst givet os. Han er bare blevet træt af at vise os vejen igen og igen, når vi nu er så dumme, at vi ikke vil lytte til hans vejledning.

Arne har det meste af sit liv været en tvivler. Tvivlen forpestede Arnes liv til han fandt sandheden. Den findes nemlig i et lille kapel på toppen af et lille bjerg på en lille græsk ø, godt gemt for verdens profane øjne. Arne har egenhændigt vandret op på dette bjerg og skuet livet og lyset. Sandheden fylder mindre end en A3 side og er udtrykt i farver og lidt guldmaling på et stykke træ i form af et fantasibillede af en mand som måske eller måske ikke har levet for 2000 år siden.

Arne så på ikonen og ikonen "så" på Arne, og så faldt alle brikker på plads i Arnes hjerne. Så let er det at blive klog. Det står enhver frit for at erhverve Arnes store viden om verden. Det kræver blot en billet til det græske øhav, og ikke mere energi end en ældre mand kan præstere. Der kræves hverken bjergbestigerudstyr eller viden om den græsk-ortodokse tro, selv om kendskab til ikonmaleres symbolik måske kan gavne.

Vil du have et indblik i Arnes store viden om verden, så kan du få det i dette link, som Arne har stillet til rådighed.

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/galleries/5147/IKÓN AF KRISTUS.html

Når du ser dette billede, vil du blive klar over, hvorfor Arne er klogere end alverdens videnskabsmænd og alle rationelt tænkende debattører. Til dette "faktum" i Arnes bevidsthed er der kun et at sige:

Mon dog!

Mvh

engel


Top Svar Citer
#11183 - 26/07/2011 01:04 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Ole søger - helt klart - at fordreje tingene:

Jo, spørgsmålet om årsagen til verdens eksistens er meningsløst - for naturvidenskaben - men ikke for os almindelige mennesker!

Det har faktisk optaget os i adskillige tusinde år - og gør det stadig blinker

Og det viser jo netop, at der er områder af tilværelsen, hvor vi nødvendigvis må klare os, så godt vi nu kan, uden naturvidenskaben - ikke som alternativ - men fordi der ikke er andre muligheder.

Og man kan jo ikke bortcensurere et væsentligt spørgsmål ved at kalde det meningsløst, blot fordi videnskaben ikke kan svare på det blinker

Det er mit indtryk, at det netop er dét, Ole og Simon forsøger at gøre.

Oles påstand, at jeg "kender sandheden", er enten sjusk eller direkte imod bedre vidende, for jeg skrev jo i denne tråd 20/07/2011 11:21:
Citat:
Men jeg er jo godt klar over - jeg elendige agnostiker blinker - at jeg intet ved om sandheden om, hvordan verden i virkeligheden er

I dén situation - hvor videnskaben ikke kan hjælpe - kan det selvfølgelig virke underligt, at finde inspiration i en malet træplades symbolverden.

Det er der nu ganske mange mennesker, der har gjort - ligesom ganske mange mennesker generelt er modtagelige for budskaber i malerkunst og anden kunst.

Jeg har selvfølgelig også fundet inspirationer andre steder - ja verden er jo fuld af den slags smiler - hvis man er åben for det - ikke som alternativ til videnskab - men som "det muliges kunst" derude, hvor fornuften ikke kan være med smiler

Videnskab kan meget og har enorm værdi, men at spærre sig inde i dén alene her i tilværelsen - nej, den galej hopper jeg ikke på smiler

Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (26/07/2011 01:06)
Top Svar Citer
#11184 - 26/07/2011 02:18 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Rationelt tænkende mennesker spærrer sig ikke inde i videnskaben alene. Virkeligheden overgår tit fantasien, og de mest grænsebrydende science fiction historier er netop skrevet af videnskabsmænd og rationelle mennesker. En mental indespærring finder man derimod altid hos de troende, som forkaster fakta til fordel for deres religiøse fantasier, som præges af begrænsninger.

At Arne har mistolket andres udtalelser utallige gange, er et faktum, og at han jævnligt modsiger sig selv, er også et faktum. Sådan går det ofte mennesker, der som Arne nærmest er blottet for logisk sans. Det er hans seneste indlæg et godt eksempel på.

Men en "veltalende" ikon kan altså give Arne de mystiske orakelsvar, som han søger, og det kan hverken videnskab eller fornuft åbenbart konkurrere mod.

engel

Top Svar Citer
#11185 - 26/07/2011 09:55 Re: Naturvidenskaben - hvad kan den? [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Den sædvanlige verbale tilsvining cool

Til:
Citat:
Men en "veltalende" ikon kan altså give Arne de mystiske orakelsvar, som han søger, og det kan hverken videnskab eller fornuft åbenbart konkurrere mod.

Jeg søger ikke "mystiske orakelsvar".

Jeg søger, som så mange andre, sandhed - som naturvidenskaben jo (mig bekendt) også gør blinker

Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 19 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 18 19 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Abbas forventer angreb mod Rafah i løbe..
28/04/2024 11:37
400 ton nødhjælp er på vej med skib t..
28/04/2024 09:18
Lun søndag ender i tordenvejr
28/04/2024 08:34
To personer er fundet døde i Esrum Sø
28/04/2024 08:30
Russiske journalister varetægtsfængsle..
28/04/2024 08:23
Nyheder fra Religion.dk