annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15849598
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396596
Et andet syn 2001748
Åndelig Føde 1592360
Jesu ord 1533265
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 151 gæster og 186 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Naturvidenskaben - hvad kan den?

Ole søger - helt klart - at fordreje tingene:

Jo, spørgsmålet om årsagen til verdens eksistens er meningsløst - for naturvidenskaben - men ikke for os almindelige mennesker!

Det har faktisk optaget os i adskillige tusinde år - og gør det stadig blinker

Og det viser jo netop, at der er områder af tilværelsen, hvor vi nødvendigvis må klare os, så godt vi nu kan, uden naturvidenskaben - ikke som alternativ - men fordi der ikke er andre muligheder.

Og man kan jo ikke bortcensurere et væsentligt spørgsmål ved at kalde det meningsløst, blot fordi videnskaben ikke kan svare på det blinker

Det er mit indtryk, at det netop er dét, Ole og Simon forsøger at gøre.

Oles påstand, at jeg "kender sandheden", er enten sjusk eller direkte imod bedre vidende, for jeg skrev jo i denne tråd 20/07/2011 11:21:
Citat:
Men jeg er jo godt klar over - jeg elendige agnostiker blinker - at jeg intet ved om sandheden om, hvordan verden i virkeligheden er

I dén situation - hvor videnskaben ikke kan hjælpe - kan det selvfølgelig virke underligt, at finde inspiration i en malet træplades symbolverden.

Det er der nu ganske mange mennesker, der har gjort - ligesom ganske mange mennesker generelt er modtagelige for budskaber i malerkunst og anden kunst.

Jeg har selvfølgelig også fundet inspirationer andre steder - ja verden er jo fuld af den slags smiler - hvis man er åben for det - ikke som alternativ til videnskab - men som "det muliges kunst" derude, hvor fornuften ikke kan være med smiler

Videnskab kan meget og har enorm værdi, men at spærre sig inde i dén alene her i tilværelsen - nej, den galej hopper jeg ikke på smiler

Arne.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
12/05/2024 17:59
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Mange døde på Sumatra, efter at kold l..
12/05/2024 16:55
Egypten vil slutte sig til Sydafrikas sa..
12/05/2024 16:54
FN-chef slår alarm over situationen i R..
12/05/2024 16:27
Knivstikkeri på møntvaskeri i Valby
12/05/2024 16:00
Over 35.000 palæstinensere meldes nu dr..
12/05/2024 13:38
Nyheder fra Religion.dk