annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4228600
Et andet syn 1156808
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 912764
Jesu ord 808020
Spirituel omsorg 766485
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
0 registrerede 2 gæster og 103 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Åndelig fordybelse
Hop til nye indlæg Re: Mellemrummet
af Simon @ 16/10/2019 02:16

God aften i natningen, RM.. Regnens musik er vidunderlig, men fortsætter orkestret med samme ekstase vinteren ud, behøver du næppe gå langt, for at komme stranden nær..;) Apropos vinterlæsning som musik, her lidt til de mørke stunder: Alber...
Se mere
Tro og videnskab
Hop til nye indlæg Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
af Simon @ 16/10/2019 02:06

"Derfor har jeg i senere tid faktisk grint med ABC, Simon og Hans K eller gjorde de nar af mig og hvem af os er derfor en klovn eller fjols, haha?" - Det har på intet tidspunkt været problematisk at genkende klovne - a la' Moses med kors...
Se mere
Tro og videnskab
af ABC @ 15/10/2019 23:50

Hej Gerth Du skal bare være dig selv. Jeg har ikke helt kunne leve efter bogen og det bider sig selv i halen. Kunne dog godt unde dig en kasse øller sammen med mig. Så skal jeg nok passe på dig. Ikke noget med at rende ud mellem bilerne og såda...
Se mere
Tro og videnskab
af ABC @ 15/10/2019 23:04

Det er det jeg mener HansKrist - du er et utroligt menneske - så meget gang er der i dig at man skulle tro at du var Gud selv. Noget er der på færre med dig Hvad angår Simon så holder han vist meget af Somo RoseMarie vil jeg bare gerne på ...
Se mere
Tro og videnskab
af Tikka @ 15/10/2019 22:58

Din tekst er uklar, så jeg svarer, som jeg bedst kan, på det jeg vil. Gerth: "1. Det er jeg ikke enig med dig i, fordi ligesom med myten om Adam og Evas fristelse til synd ved Edens have i himlens paradis er kundskabens træ blandt andet et ...
Se mere
Tro og videnskab
af Gerth @ 15/10/2019 22:36

Hej alle Jeg synes, at min tid med alle jer forskellige profiler her er noget af en scene med galimatias blandet med saglig seriøsitet men tiltrods for dette, oplever jeg faktisk, at der sker noget oplysende godt på gådefuld vis. Somo, Tikka og A...
Se mere
Tro og videnskab
af Hanskrist @ 15/10/2019 21:43

Kunne vi overhovedet forestille os at Simon og RM kom ud af deres MELLEMRUMMET Hverken fangen eller fangevogteren er fri De ødelægger hinandens liv i MELLEMRUMMET Hvis nu fangevogteren lod fangen slippe fri, så blev fangevogteren også fri. ...
Se mere
Tro og videnskab
af Arne Thomsen @ 15/10/2019 21:37

HansKrist, du skriver: Citat:indsæt selv den engelske tekst og få det på dansk, og I kan endda få teksten læst opHvorfor gør du ikke dette selv - nu vi bor i Danmark og taler dansk her i landet? Jeg erkender da gerne, at jeg f.eks. ikke var for...
Se mere
Tro og videnskab
af ABC @ 15/10/2019 21:05

Hej HansKrist Jeg ville nu hellere foreslå Simon og RoseMarie at kigge lidt på dette https://www.youtube.com/watch?v=3vgMwWIo40I Gerth skal bare lave en hjemmeside på engelsk og så kan jeg linke til ham Your friend forever Jan Ps. Du er nu...
Se mere
Tro og videnskab
af ABC @ 15/10/2019 20:23

Hej HansKrist Jeg ville meget gerne forstå det du skriver, for det har virkeligt betydning for dig, og du er jo ikke helt tabt bag en vogn Men forstår du mit problem med treenighedslæren? Artiklen som jeg henviste til: http://vandrermotlyset....
Se mere
Tro og videnskab
af Hanskrist @ 15/10/2019 19:03

indsæt selv den engelske tekst og få det på dansk, og I kan endda få teksten læst op ...
Se mere
Tro og videnskab
af Hanskrist @ 15/10/2019 17:56

Gerth du nævnte HELLIGÅNDENS ILD HELLIGÅNDENS ILD og FLAMMEHAV er her: Citat:The third creative revelation in the Spirit will have no holy scripture; it will be no voice from on high; it will be accomplished in man and in humanity - it is an an...
Se mere
Tro og videnskab
af Gerth @ 15/10/2019 17:46

Hans K til Arne: " Iøvrigt har jeg gengivet de to, Berdyaev og Albert Schweitzer, på et enkelt og ligetil dansk i mere end femten år." Hans K til mig: " Havde jeg ikke givet dig lektie for, skulle du ikke som Arne læse en lille sm...
Se mere
Tro og videnskab
af Hanskrist @ 15/10/2019 17:36

Mere meningsløs ævl og bævl og dunkel uklar tale fra dig Gerth Havde jeg ikke givet dig lektie for, skulle du ikke som Arne læse en lille smule tekst af Berdyaev? En tekst om du læste, studerede den til ende, til du havde forstået den, ville ...
Se mere
Tro og videnskab
af Gerth @ 15/10/2019 17:25

Hej Tikka Hans K: " Folk der søger visdom er ydmyge og de arbejder hårdt. Klogskab er at kunne organisere viden korrekt og visdom er at kunne organisere livet korrekt." Den er noget ligesom din kommentar: " Visdom er evnen til at an...
Se mere
Tro og videnskab
af Hanskrist @ 15/10/2019 16:32

Arne: Citat:Jeg kender ikke denne TRO. Hvordan kan jeg lære at kende den? Trosbegivenheden Kristus? At Gud er immanent ? jamen kære mand, dig der har skrevet tusindvis af sider her på trosfrihed, nu skal du blot læse ca 1 side Nicolai Berdyaev ...
Se mere
Tro og videnskab
af Arne Thomsen @ 15/10/2019 16:21

HansKrist du skriver: Citat:TRO er en begivenhed, i menneskehedens historiske liv og i hvert enkelt menneskes liv, et menneske kan møde Trosbegivenheden Kristus i deres liv, altså at Gud er immanent (og enhver form for transcendens foregår immanen...
Se mere
Tro og videnskab
af Hanskrist @ 15/10/2019 16:02

det er ikke logik, der findes ikke et logisk bibelsk system vi skal forholde os til, tro noget om og vide noget om, for at være kristne,,,, bibelske belæringer hører ingen steder hjemme, at rende rundt og slå folk i hovedet med bibelen (mental...
Se mere
Tro og videnskab
af Tikka @ 15/10/2019 15:50

Citat:Citat:Helligånden Du kan ikke lære noget af Helligånden, når du ikke tror på gud. Den hellige ånd er en gave og en virkende kraft fra gud, til de som tror han er virkelig og at hans udsendte søn ofrede sit liv til frelse for menneskene ...
Se mere
Tro og videnskab
af Hanskrist @ 15/10/2019 15:24

Visdom er rettet imod at forstå vores liv, menneskelivet, ikke at forstå sig på at flyve til månen eller mars, dette er noget andet, klogskab, intelligens og dygtighed. I al objektiv videnskab er subjektet og det subjektive noget der skal holde...
Se mere
Side 1 af 2 1 2 >
Seneste indlæg
Mellemrummet
af Simon
16/10/2019 02:16
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Simon
16/10/2019 02:06
Lyser på vej
af Simon
14/10/2019 13:28
Gerth Drost
af Arne Thomsen
14/10/2019 12:27
Så er der linet op...
af ABC
10/10/2019 21:10
Nyheder fra DR
Sidste frist for brexit-aftale nærmer s..
16/10/2019 09:01
Jennifer Aniston debuterer på Instagram..
16/10/2019 08:30
Ghettoliste baseret på gamle tal: Ayses..
16/10/2019 08:18
Detektor: DR skaber unødig frygt for bl..
16/10/2019 08:07
Din medister har været i Kina: 73-årig..
16/10/2019 07:47
Nyheder fra Religion.dk
Sukkot er fyldt med traditioner og symbo..
16/10/2019 05:35
Guide: 5 podcasts om religion og spiritu..
16/10/2019 05:03
Hvorfor har buddha hagesmæk og hue på?
15/10/2019 05:00
Udviklingshæmmede får muligvis officie..
11/10/2019 22:00
Professor: Det er vanskeligt at forsone ..
10/10/2019 06:50