|
0
registrerede
615
gæster og
138
søgemaskiner online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
|
Diverse
|
Citat:Tikka: Man kan jo ikke tro på en gud og helligånden, hvis begreberne er erfaring. TRO i en Ny Testamentlig Paulinsk sammenhæng: er at i Jesus Kristus er Gud kommet os nær som virkelighed gennem sin Ånd. Guds Åbenbaring og "Selvm...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Forstår ikke din forbavselse. Man kan jo ikke tro på en gud og helligånden, hvis begreberne er erfaring. * Hvis jeg vil leve efter dét at elske gud og næsten som sig selv, må jeg først finde ud af, hvad dette betyder – bag ordene. Jeg ...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Befriende læsning fra dig af Og noget af en Bombe du lod springe Jeg håber du lige bliver stående lidt ved dit ståsted - så der aftegner sig et mere klart billede for os andre Fx om din "tros rejse" For da noget af en rejse du ...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Tikka: Jeg blev meget tidligt hjemmefra belært, at jeg ikke skulle tro, men vide. Derfor er begrebet gud og helligånden også en erfaring Er det sådan for dig. Fortæller du her noget om din egen tro som Arne og RoseMarie har efterlyst i den her...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Citat:Men efter Begivenheden Guds Kærlighed Kristus - forsøger han for at kunne imødegå de skriftkloge jøder og jødekristne ved at kontekste Begivenheden Guds Kærlighed Kristus ved mennesket Jesus til hvad der står i de hellige profetier og M...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Citat:Og vi skal stadigvæk ikke tro. TROEN er en Guds Gave. Du (lille dig) kan ikke tro dig til tingene - hvor mange gange skal jeg gentage dette. Jeg blev meget tidligt hjemmefra belært, at jeg ikke skulle tro, men vide. Derfor er begrebet gud...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Citat:Beregningen om syndefaldet er ikke Paulus's eksisterer før og uafhængig Paulus. Det jeg har hørt fra nutidige jøder, så er denne beretning ikke en syndefalds beretning. ....
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Citat:Paulus indfører ikke TROEN - for Paulus er TROEN Jo. Paulus indfører troen. Tidligere ofrede man til guderne, men Paulus lærer dem, som han missionerer for, at de skal tro - troen frelser --- men ja, Paulus sidestiller sig som Kristus, so...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Citat:Så ideen om Kristi fysiske genkomst bliver opgivet til fordel for at når Kristus er blevet alt i alle - så er vi fremme ved det folk forstår ved Kristi genkomst. Folk??? Ikke den lokale præst. Han venter klart Jesu genkomst - og i forh...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Citat:Paulus opgiver hurtigt ideen om at Kristus kom igen og derfor udviklede han sin Kristus Mystik Ja vel en nødvendighed for ikke at tabe ansigt - men underligt med denne udvikling, når nu han mente, at ha direkte kontakt med den opstandne. ....
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Citat:Og det lavede han så en hel udsendelse om. Ja, han forklarede hvorfra ordet stammede, også at ,,vi,, tolker teksten i den tid vi lever - men han tilbagetrak ikke sin udtalelse om Paulus som fundamentalist God dag til dig. ....
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Vi er i en tråd hvor der er ytret ønske om at vi hver især med vore egne ord beskriver vores "tro". Om vi har en sådan. Jeg synes nu du Tikka skal byde ind. Det giver overhovedet ingen mening at du konstant skal belære Gud og hver...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Vi kender dig igen Hvorfor forholder du dig ikke til hvad og jeg og den nyeste forskning om Paulus siger?? Gør det for ondt på dig da det er det modsatte af hvad du siger??? Ja er det for svært for dig? Og hvorfor er det så svært for dig?...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Citat:Hvad er fundamentalisme? https://www.dr.dk/lyd/p1/bibelen-leth-fortalt/bibe...sme-16122611003 Jeg hører ikke, Kristian Leth tilbagekalder sin udtalelse om, at han har omtalt Paulus som fundamentalist, hvad jeg selv stadig mener, Paulus var...
Se mere
|
|
|
|