|
0
registrerede
1388
gæster og
389
søgemaskiner online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
|
Diverse
|
Miljøkrisen i dag bunder i et natursyn, som teologien kan tale direkte imod, mener lektor i teologi Jakob Wolf. Men når klimakampen bliver politisk, som med Grøn kirke, bliver det til skade for evangeliets forkyndelse. Jakob Wolf Ja hvis Jesus s...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Her er et bedre link end ovennævnte: Grøn Kirke: grøn kirke Arne ...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
En "Grøn Apologetisk" Kristendom - at kristendommen forsvarer sig mod de utallige angreb der rettes mod den i de her år for at have været ikke bare medskyldig men hovedansvarlig for vi menneskers syn på naturen, hører dette ikke til i ...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Hej Anonym. Jeg fandt bl.a. om emnet: Grøn Kirke og Jakob Wolf Arne ...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Goddag Herren er god mod alle, hans barmhjertighed gælder alle hans skabninger. - Salmernes Bog: 145, 9 Menneskets særstatus er et forvalteransvar, som gælder om at tage vare på Skabelsen. At "herske" er at passe på skaberværket. H...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Arne: Jeg har læst, hvad du, Hanskrist, senest skriver i denne tråd, og jeg søger at finde det centrale. Det ser for mig ud til at være: "vi møder Gud i Jesus Kristus - som blandt andet den SØN'FADER JEG'DU dynamisk skabende kreativ sams...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Jeg har læst, hvad du, Hanskrist, senest skriver i denne tråd, og jeg søger at finde det centrale. Det ser for mig ud til at være: Citat:vi møder Gud i Jesus Kristus - som blandt andet den SØN'FADER JEG'DU dynamisk skabende kreativ samspilsvirk...
Se mere
|
|
|
Diverse
|
Min TRO: En FRI TRO Hvor ÅNDEN er - Hvor KRISTUS er, der er TROEN selv - DER ER også altid FRIHEDEN. Altså TRO i en Ny Testamentlig Paulinsk sammenhæng (nærmest det modsatte hvad vi moderne mennesker forbinder ordet tro med (noget Kristian ...
Se mere
|
|
|
|