annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4308999
Et andet syn 1161161
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 918689
Jesu ord 810436
Spirituel omsorg 768672
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
0 registrerede 3 gæster og 114 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28477 - 01/11/2019 00:45 Re: En pind til bålet ... [Re: ABC]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
ABC: " Så du er altså...men er vi ikke allesammen det? Det som jeg lidt føler dig sige er...er I virkeligt Jer selv?"

Hej ABC
Ja! Godt set. Det er dygtigt af dig, fordi hvor er magten og hvem er frelsen?

#28478 - 01/11/2019 09:12 Re: En pind til bålet ... [Re: ABC]
Hanskrist Online   content
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hej du FARMAND (ikke fordi jeg er din datter) og KÆRLIGHEDENS ABC JAN

Jeg kiggede ind på din hjemmeside og fulgte link til Krishna.com og her surfede jeg rundt og læste jeg lidt og alt var smukt, meget smukt, intet vækkede anstød og jeg forstod hvert et ord

Jeg må være i Krishna lige så meget som jeg er i KRISTUS

- jeg blev meget forbavset, overrasket, og hvor var det smukt, en smuk åbenbaring og genkendelse også, min sjæl, den del af min sjæl der vender imod det spirituelle genkendte dette "univers" denne "verden" og hvor var det godt at døren, porten, igen blev åbnet op herind eller herop til, eller sløret blev taget fra mit sind.

Krishna "læren" som jeg her mødte er nyt for mig. Selv om jeg åbenbart nok opfatter dette at være i KRISTUS på samme vis.

Kræn-p sendte mig dog et signeret eksemplar af Bhagavadgita som han var med til at lave en ny dansk oversættelse af i 2009. Efter at have haft en rigtig go oplevelse med Krishna.com siden, er jeg måske blevet lidt nysgerrig på Bhagavadgita bogen derhjemme (ja jeg er ikke meget derhjemme, er stort set kun i sommerhuset hvor jeg kan dyrke mit KRISHNA barfodsløb i klitterne og på stranden). KRISHNA er et stort legebarn i universet, dansende, syngende, fløjtende, legende, løbende og svømmende, fyldt med latter glæde og stor begejstring. Der er godt nok ikke så lidt Paulus her at finde:

Creativeness is neither permitted nor justified by religion - creativeness is itself religion. Creative experience is a special kind of experience and a special kind of way: the creative ecstasy shatters the whole of man's being - it is an out-breaking into another world. .. The creative experience is unique and self-sufficient - it is not something derivative; its roots go into the deepest depths. .. Creativeness is the final revelation of the Holy Trinity
- its anthropological revelation. This is a consciousness which has never existed in the world - it is being born in our epoch.
MCA Nicolai Berdyaev.

Det med fede typer er det der ikke findes spor af hos Arne og ja Jehovas Vidner og Tikka bibelfundamentalist (uanset hvor forskellige de er), de har simpelthen ikke denne religiøse spirituelle dimension, også derfor jeg afviser dem som værende uden SPIRITUALITET overhovedet.

The third creative revelation in the Spirit will have no holy scripture; it will be no voice from on high; it will be accomplished in man and in humanity - it is an anthropological revelation, an unveiling of the Christology of man . God awaits the anthropological revelation from man and man cannot expect to have it from God. And one cannot merely wait for the third revelation; man must accomplish it himself, living in the Spirit; accomplish it by a free, creative act. In this act everything transcendent will become immanent. The third anthropological revelation, in which the creative mystery of man will be revealed, is man's final freedom. Man is quite free in the revelation of his creativeness. In this fearful freedom lies all the god-like dignity of man, and his dread responsibility. The virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch. MCA Nicolai Berdyaev.

Mange kærlige hilsner HansKrist

the creative ecstasy shatters the whole of man's being - it is an out-breaking into another world

SPIRITUALITET bygger på disse emotionelle (the hole of man's being) affektfulde ekstatiske åbenbarings begivenheder i vores liv hvor vi transcenderer eller overgår, overskrider, vores væren i sindet, i fornuftighed, kun, vores indelukkethed og 'shot down' i vores endelighed uden håb og fremtid, lys forude.

I stedet for bare at være er mennesket et skabende væsen på verdensscenen - det skaber sin egen fremtid, gennem en ny tolkning af de kulturelle overleveringer vi møder som en ny tolkning af vores fortid. Og var vi ikke konkrete legemlige kunne vi ikke skabe. Ja uden vores legemlighed kunne vi ikke handle, ikke skabe, kun tænke og fantasere og spekulere, hvilket er et sandt helvede. Spør bare ulegemlige Tikka der lever abstrakt i sprog og tænkning hvor hun slås med et bibelsk overtroet system der skal gå op og ellers forkastes.

Jeg tror vi alle ønsker JV Tikka på over 80 år et lidt sjovere liv, ikke?

Jan - du kærlighedens ABC - kan du ikke lige dele nogle YouTube musik videoer med Tikka som førhen, så hun kunne blive lidt glad her op til weekenden, det stakkels bibelfortænkte nedstemte menneske blottet for enhver SPIRITUALITET - ja nøjagtig som Arne der dog er selvglad, hvilket det dog kniber med for vores Tikka JV
#28482 - 02/11/2019 05:03 Re: En pind til bålet ... [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
godt igang
Hans K skriver blandt andet til ABC: " Jeg kiggede ind på din hjemmeside og fulgte link til Krishna.com og her surfede jeg rundt og læste jeg lidt og alt var smukt, meget smukt. jeg blev meget forbavset, overrasket, og hvor var det smukt, en smuk åbenbaring og genkendelse også, min sjæl, den del af min sjæl der vender imod det spirituelle genkendte dette ´univers´ denne "verden. Krishna læren som jeg her mødte er nyt for mig. Selv om jeg åbenbart nok opfatter dette at være i KRISTUS på samme vis."

Hej Hans
Jeg oplever til stadig som noget permanent pudsige sammentræf, hvor selv også andre der måske mere og mere sommetider virker overrasket på en eller anden måde.

Lige før at jeg her læste din nyeste respons, har jeg netop lavet i min tråd OPLYSTHED et nyt emne, hvori jeg nævner klart og tydeligt ordet ´smukt´ og nu opdager jeg noget lignende fra dig med vores Helligånd? Det må være et godt tegn, at jeg endnu kan undre mig over tilværelsen.

Den onde egoisme i historiens gang gentager sig ikke, når menneskeheden i verden som en selverkendelse lærer af dens fejl, så den ændres til noget godt nyt. Jeg har netop lige ´tilfældigt´ på en cafe for unge fortalt en filosofistuderende om hvorfor, at selvindsigt kan genkendes i blandt andet psykologi, filosofi, teologi og religionsvidenskab. Eksempelvis myten og/eller legenden Buddha handler også om dette og selvransagelse. Man burde dermed blive til et bedre spirituelt menneske vedrørende selvbevidst dyd, etik, moral, fornuft og uselvisk kærlighed. Han svarede om noget af det med et smil: " Det ville Socrates helt sikkert kunne havet været enig med dig i."

Jeg påstår derfor, at der lige nu om det tidløst universelle selv går et lys op for os.
#28485 - 02/11/2019 18:20 Re: En pind til bålet ... [Re: Hanskrist]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Jeg finder også Krishna tiltrækkende - derfor billedet på hjemmesiden.

Som jeg ser det har der været nogle store personligheder inkarneret i Indien:

https://en.wikipedia.org/wiki/Krishna

Men måske vi skulle lytte lidt til Sadhguru:

https://www.youtube.com/watch?v=Mlw9PcWs8y4

På hjemmesiden stiller jeg desuden ikke (direkte) spørgsmålstegn ved dette:

http://www.krishna.com/who-are-we-how-did-we-get-here-and-why

Men jeg stiller Sadhguru et spørgsmål.

Når jeg iøvrigt nævner, at jeg har begået nogle dumheder gennem tiderne, så er det selvfølgelig ikke noget som falder mig nemt, men jeg har sgu begået nogle dumheder og det kommer jeg ikke udenom. Måske det kan hjælpe andre på deres vej...ja...du har begået nogle dumheder...hvad vil du gøre ved det? Sæt du dig ned og lyt lidt til Sadhguru:

https://www.youtube.com/watch?v=tmcuXcuCmIc

Hvor gik det galt henne?

For mig er der kun en vej og det er fremad halvfuld mod bedre tider for alle...ja...lad os få lidt sang og dans i gaderne:

https://www.youtube.com/watch?v=FYGos8ohFtc

Så kan vi altid tale om filosofi og religion.

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#28488 - 04/11/2019 01:59 Re: En pind til bålet ... [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
godt igang
Hans K: " Krishna "læren" som jeg her mødte er nyt for mig. Selv om jeg åbenbart nok opfatter dette at være i KRISTUS på samme vis."

Jeg har set i et eller andet kristenpræget leksikon, at Krishna ifølge Hinduismen var en frelserskikkelse.

Gyldendals leksikon: " Krishna, hinduistisk guddom. Krishna regnes i hinduistisk mytologi for guden Vishnus ottende nedstigning på Jorden (se avatara). Mange hinduer anser dog Krishna for vigtigere end Vishnu; for dem er han mere end en af Vishnus åbenbaringer - Krishna er Gud selv. Krishna er en avatar af Vishnu, og i den såkaldte gaudiyavaishnavisme (herhjemme primært repræsenteret af ISKCON/Hare Krishna-bevægelsen) regnes han for den højeste person og ultimative guddom, altets ophav."

Wikipedia: " En avatar er i den hinduistiske mytologi en inkarnation (kropslig manifestation) af et højere væsen (guddom) eller den mest ophøjede (Gud) på jorden. Sanskrit-ordet avatāra betyder ´nedstigning´ (avatarati) og er sædvanligvis en planlagt nedstigning til lavere planer med et specielt formål. Udtrykket bruges primært i hinduismen om inkarnationer af Vishnu, som mange hinduer tilbeder som gud. Shiva og Ganesha er ligeledes beskrevet i avatarformen, hvor Ganesha Purana og Mudgala Purana beskriver Ganeshas avatarer. Ordet har ligeledes været brugt til at beskrive inkarnationer af Gud eller indflydelsesrige profeter i andre religioner, især dharmiske religioners tradition med at beskrive Jesus som en avatar af Gud."
Side 8 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8

Seneste indlæg
Gerth Drost
af Hanskrist
17/11/2019 20:38
Mellemrummet
af Simon
16/11/2019 09:06
Så er der linet op...
af ABC
14/11/2019 20:41
Lyser på vej
af Simon
14/11/2019 07:21
Velsignelse
af Gerth
14/11/2019 02:27
Nyheder fra DR
Korrespondent i Hongkong: Både politi o..
17/11/2019 20:12
100.000 kvinder kan have alvorlig form f..
17/11/2019 19:35
Venedig ligger under vand: Pisa og Firen..
17/11/2019 19:23
Lene Maria vil have folk til at tage der..
17/11/2019 18:32
Genfødt kristne: 'Trump er valgt af Gud..
17/11/2019 18:30
Nyheder fra Religion.dk
Vandaliseringen af jødiske gravsteder e..
14/11/2019 11:03
Tiden er inde til at hjælpe forfulgte k..
14/11/2019 09:56
Den ortodokse julefaste bringer fred og ..
14/11/2019 06:20
Uenighed om religionens rolle i Nordens ..
14/11/2019 06:18
Hvis Josefine kunne sige ”Jeg har brug..
12/11/2019 22:00