annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 16083403
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2420424
Et andet syn 2017816
Åndelig Føde 1682620
Jesu ord 1545297
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 218 gæster og 101 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Skal folkekirken fornyes...

Lau Sander Esbensen - lidt om ham


I link findes lidt om hans baggrund - han er historiker som Jan ABC allerede har oplyst os om.

Ud over hans engagement i abort spørgsmålet har jeg fundet at han går ind for reinkarnation

At han synes ateistisk selskab gør det for primitivt

Og ja at han ikke bryder sig om folkekirken før den ligner ham selv og han spår den og kristendommen dør ud hvis den ikke følger hans opskrift og ideer om hvad der er galt fat med kristendommen.

Jeg er enig med ham i at en reformation som Ny Himmel Bevægelsen allerede er i fuld gang med er en fin ting - og Ny Himmel og menneskerne bag, blandt andet Lars Sandbeck og Anders-Christian Jacobsen professor i Dogmatik Århus Universitet har jeg meget mere fidus til end Lau Sander Esbensen der på mig virker enøjet fanatisk og naiv efter mit temperament. Synes han virker for umoden - som om han mangler balance og humor - humør og SPIRITUALITET.

Jeg kunne ikke leve under hans rettroenhed - jeg har brug for at der hvor ÅNDEN er der er også FRIHEDEN.

Synes han har en sølle forståelse det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Han er jo ej heller teolog men historiker - hvorfor hans naive forståelse Evangelierne undrer mig rigtig meget.

Men ville låne hans bog om Gud er Kærlighed - men Ålborg Bibliotekerne har ikke bogen men en anden abort bog han har skrevet og et hav af avis artikler han har skrevet. Et par om at han synes ateistisk selskab gør det for primitivt.


Han inspirerer ikke mig - men derfor kunne man da godt som Jan ABC ønsker det bruge hans bog som udgangspunkt for en livlig Debat her på Trosfrihed.

Få Tikka og Arne engageret sammen med Jan ABC og undertegnede.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist

Det ville da være sjovt hvis vi 4 kunne få en debat om folkekirken og dens behov for en reformation hvis den skal overleve.


Dog tror jeg den overlever under alle omstændigheder - der er tradition - noget genkendeligt - og Kirkerne er meget smukke bygninger hvor der er musik og salmesang og gode "prædiken" af højt uddannede præster.

Virkelig et fristed og et meget SPIRITUELT sted - både under gudstjenesterne og deres musik og salmesang og bønner og nadveren.

Man bliver meget berørt - hvis da ikke ens hjerte er hårdt som sten og ens sind formørket af koncentration på dogmer frem for TRO som altid er TRO på Gud og især Åbenbaringen Guds Kærlighed i Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er os givet.


TROEN der aldrig er menneskets vej nedefra og opad men TROEN skabes i vore hjerter ovenfra og ned - gennem en vertikal Guds Ånds Åbenbaring Guds Kærlighed Kristus som virkelighed gennem Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os.


Kristendom er Guds vej til os - Gud der finder os - kommer til os - ikke så meget vores vej til Gud.

Kristendom er en modtagelse Gud i Kristus - ikke vores spekulationer og teorier om Gud og hvordan tingene skal være for at de passer til os.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Seneste indlæg
Hvad sker der i disse dage?
af somo
08/06/2024 08:18
Adskille stat og kirke?
af Anonym
08/06/2024 05:48
Vigtige præciseringer
af somo
04/06/2024 14:04
Spiritualitet
af Arne Thomsen
30/05/2024 16:33
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Nyheder fra DR
Færge fra Bornholm rammer kaj i Ystad
08/06/2024 22:15
Volvo tilbagekalder 72.000 elbiler
08/06/2024 21:58
Mette Frederiksen efter overfald: For en..
08/06/2024 20:02
Gylleudslip ved Tarm kan tage fire dage ..
08/06/2024 19:41
Palæstinensisk præsident vil have hast..
08/06/2024 18:52
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Hustru fastholder håb om at finde forsv..
08/06/2024 20:47
Volvo tilbagekalder 72.000 biler af popu..
08/06/2024 20:47
Statsministeren ønsker ro og familietid..
08/06/2024 20:47
Biskop: Jeg ville tænke mig grundigt om..
08/06/2024 20:47
Børn optager mere og mere plads i dansk..
08/06/2024 20:47