annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Der var RAV i den/det idag.
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Kristus-Ordet

Citat:
Vil du gerne tro – være kristen?
Troen kommer til den som har nedlagt sine våben/modstand mod Gud.
Bibelen siger man skal blive som "barn" igen …
Arne: Mit svar:
Det er da klart, synes jeg, at en fast tro giver tryghed - i mange tilfælde tillige fællesskab.

SVAR: Jeg forstår ikke, hvorfor du mener, fast tro giver tryghed – hvorfra har du den idé, og hvilken tryghed tænker du på? ...

... desuden bevirker fast tro vel også sådan, at man ikke er modtageligt for andet som kunne være sandt?


***
Arne: Men blot at skulle opgive al modstand fra fornuften, ligner for mig "billig propaganda" - en fremgangsmåde, som enhver bevægelse - god som dårlig - ville kunne anvende.
Så dén "køber" jeg ikke.

SVAR: At børnene bruges som billede ...
Sandelig siger jeg jer: Den, der ikke modtager Guds rige ligesom et lille barn, kommer slet ikke ind i det.« Lukas 18:17 ... betyder jo ikke, fornuften ikke er tilstede.

Bibelen fortæller jo, at mennesket fik evnen til at kende forskel på godt og ondt – og vælger man Guds rige frem for denne verdens værdier vælger man vel det gode i bibelsk forståelse, ikke?

Angående hvilke kristen fællesskab man evt. vælger, er dette et kapitel for sig selv, men kristne skal kendes på deres frugt, ikke?


***
Arne: I beretningen om Moses og Gud ved tornebusken, svarer Gud jo netop ikke: "Hvem er du?" -"Jeg er den, der er!"
Så du skal tro på noget, der bare "er" - det er da "at købe katten i sækken" blinker

SVAR: Gud gør sig bemærket med ild – hans ånd - og kalder på Moses.

Han kender Moses navn, fordi han også er Moses Gud.

Derfor er dét, som optager Moses, ikke så meget hvem denne Gud er – det bliver han jo hurtigt klar over, og som han viser ved at dække ansigtet - men dette hvordan han kan blive troet af israelitterne og klare opgaven Gud gav ham.(?)


Gå nu! Jeg vil sende dig til Farao. Du skal føre mit folk israelitterne ud af Egypten.« 2 Mosebog 3:10

Hvis du læser hele beretningen om Moses kaldelse, vil du få en del oplysninger om, hvem/hvad Gud er.

I øvrigt siger bibelens ord, at kender man Jesus – vejen sandheden og livet – kender man Gud.


***
Arne: Og hvordan kan jeg vide, at "Guds Rige" ikke er en "narresut"?

SVAR: Du tror fast kristen tro giver tryghed, men er i tvivl om du kan tro på evangeliet om Guds rige??????

Hvad er – hvordan forstår du, det med Guds rige?


¨¨¨¨
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af ABC
19/04/2024 13:28
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
K-profil vender tilbage til Folketinget
19/04/2024 14:27
Svindel under covid-19 udløser fængsel..
19/04/2024 14:06
Byret har afsat tre dage til 34 år gamm..
19/04/2024 14:06
Stormagter klar til at bruge indefrosne ..
19/04/2024 13:10
Rektor er 'utrolig skuffet og ærgerlig'..
19/04/2024 13:05
Nyheder fra Religion.dk