annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 403 gæster og 54 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Fadervor ...

Arne:
Citat:
Hvis det væsen, der gjorde sig til Guds modstander ikke er skabt af kristendommens Gud, hvor kommer det da fra?
SVAR: Når jeg skrev, Gud ikke har skabt Satan, er det jo fordi, at åndeskabningen blev skabt god.

Først da åndeskabningen satte sig op mod Gud, blev han Guds modstander = Satan/djævelen.

Men måske forudså Gud, at hans skabninger kunne blive ulydige og sætte sig op imod ham, når de skulle skabes med en fri vilje, for i 1 Peter 1:17-21 står der – og jeg fremhæver, det jeg vil påpege:

Og når I påkalder ham som fader, der uden at gøre forskel på folk dømmer enhver efter hans gerning, skal I leve i gudsfrygt, så længe I er udlændinge her. I ved jo, at det ikke var med forgængelige ting som sølv eller guld, I blev løskøbt fra det tomme liv, I havde overtaget fra jeres fædre, men med Kristi dyrebare blod som af et lam uden plet og lyde; dertil var han bestemt, før verden blev grundlagt, men han blev først åbenbaret nu ved tidernes ende af hensyn til jer, som takket være ham tror på Gud, der oprejste ham fra de døde og gav ham herlighed, så at jeres tro også er håb til Gud.
Bibelselskabets online bibel.

Så når Jesus - al skabnings førstefødte og medskaber af himmelen og jorden og hele dens hær allerede før verden blev grundlagt var udset som frelser, tænker jeg, om det var en plan B Gud havde, hvis hans skabninger ikke ville, som han det ønskede.


Arne:
Citat:
Som jeg ser det, handler "omsorgen" især om at hjælpe dem, der ikke kan "tage imod Guds kærlige foranstaltning" trist
SVAR: Har du et eksempel?


Arne:
Citat:
Er det ikke også et gennemgående træk i de mange beretninger om Jesus?
SVAR: Det mener jeg ikke – hvor læser du det?

Som jeg forstår skrifterne, er Jesus først og fremmest frelseren – der er sendt for at forkynde Guds rige, gøre sine disciple til menneskefiskere, samt gøre sin fars navn kendt og ofre sit liv der frelser fra synd og død.

¨¨¨¨
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Biden mødtes med 4-årig: 'En påmindel..
25/04/2024 02:03
USA kræver svar i sag om 'massegrav' i ..
25/04/2024 00:04
Senatsudvalg skal undersøge Novos prise..
24/04/2024 22:04
USA har i hemmelighed sendt langtrækken..
24/04/2024 21:08
Seks fly fra København aflyses på grun..
24/04/2024 20:56
Nyheder fra Religion.dk