annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10863 - 05/05/2011 13:20 Chat og pjat og sjov alvor
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
der var en adelsmand i sin tid der undrede sig over gad vide hvilket sprog børn kom til at tale hvis man ikke kommunikerede med dem overhovedet, men nøjedes med at sørge for ellers andre nødtørftige behov,, og hvad skete, børnene døde
[x] Hanskrist: at kommunikere med børn, verbalt og billedeligt, imitere, spejle, empatisk er helt afgørende for hjernens normale udvikling og intelligens, og børn bliver retarderet hvis man forsømmer dem, så godt Michael ikke er leder af vuggestuerne
[x] Hanskrist: og det der ikke er godt for spædbørn og børn, er ej heller godt for voksne, hvorfor Michael østlige religiøse mystik bestemt ikke er godt for hjernen
[x] Hanskrist: vejen frem er ikke tavshed, stilhed og at gå i stå, men det er kreativitet og det er uddannelse som ikke overhovedet kan foregå udenom sproget, tanker, ideer og begreber
RoseMarie: Jeg blev vild og glad da hørte citatet i indledningen ... Det er godt skrevet af Gabriel Garcia Marquez, og de efterfølgende ord af Erik Lindsøe var bare... GUF GUF-ord ... PRAGTFULDT udtryk ... det gik lige i blodet på mig
RoseMarie: Jeg har ikke nogen blokeret modstand mod stilhed og det at være stille sammen, og jeg mener virkelig af et ærligt hjerte, at jeg er parat til at ændre holdning, hvis jeg selv erfarer og kan mærke at det er godt og befordrende for mig eller mine omgivelser
RoseMarie: ... hvis jeg kan opleve, at det bringer os tættere sammen som mennesker og medmennesker. Men det er desværre ikke, hvad jeg har oplevet og har kunne se ... Vi mangler i den grad samtale og oprigtig interesse for medmennesket, vi møder på gaden. Der skal
[x] Hanskrist: smutter lige ½ times tid så hyg dig så længe
RoseMarie: faktisk meget lidt til for at sprede velbehag hos andre mennesker Øjne, smil og et par intereserede spørgsmål, så blomstrer vi som mennesker
RoseMarie: Hej med dig, Tiger ... jeg vil fatte min skovl og min spade igen
[x] Hanskrist: ja ånd uden hånd, omgang med tingene dur ikke
[x] Hanskrist: hånden er for ånden altafgørende, håndens virksomhed
[x] Hanskrist: nu kommer jeg også fra en håndværker familie og fra en bondeslægt, du skulle se deres hænder
[x] Hanskrist: næver plejer vi at kalde dem
[x] Hanskrist: hånd og ånd knytter Marxismen uløseligt sammen, og Marx sørger for at arbejderens hånd og ånd igen hænger sammen, så fremmedgørende idealisme (borgerskabets idealer) og religiøs overjeg ikke skal være en fremmedgørende og gold falsk overbygning og bevidst
[x] Hanskrist: bevidsthed arbejderen skal døjes med livet igennem
[x] Hanskrist: det gælder om at kunne gribe og begribe og have begreb om det vi taler om
[x] Hanskrist: iøvrigt har mennesket altid arbejdet sammen i flok, samarbejdet, hvorfor hånd og ånd knyttes endnu tættere
RoseMarie:
[x] Hanskrist: den menneskelige virksomhed burde foregå i et forholdsvis solidarisk samarbejde
[x] Hanskrist: vi skal arbejde og være virksomme så vi får fod på tingene og greb om tingene, vi skal arbejde og samarbejde os dybere og dybere ned i materien og dens virkelighed, som vi afslører konstant som vi ser det i naturvidenskaberne
[x] Hanskrist: vi skal ikke væk fra materien, legemlige forhold, men vi skal ind i legemlige materielle forhold
[x] Hanskrist: det er vertikal kenotisk downforce
RoseMarie: Ja, jeg er helt enig. Vi bliver nødt til i vores dagligliv (og altså også i vores privatliv) at interessere os for andre mennesker ... på godt og ondt. Jeg er helt sikker på, at det ville kunne gi' så meget helbredende glæde i hver vores liv
[x] Hanskrist: engagement og spiritualitet og intelligens
RoseMarie: ... æh, what? Kan du ikke uddybe?
[x] Hanskrist: mange mennesker har et sølle liv, med en gold bevidsthed
[x] Hanskrist: uden krop og legemlighed, virksomhed
RoseMarie: Nååå, der kom oversættelsen vist
[x] Hanskrist: mange mennesker søger opad (Jan Serotonin; Michael mfl), de søger opad i bevidstheden væk fra det konkrete og legemlige, kropslige
[x] Hanskrist: så sidder de der med deres højere bevidsthed, ånd og opmærksomhed, og er ikke legemlige sunde og levende
[x] Hanskrist: der mangler sex og havearbejde
RoseMarie: Glæden er vigtig ... glæden som popper op mange gange i løbet af en dag. Dén helbreder og gør godt ... Den lille glæde, den store glæde, den dybe glæde, den latterfulde glæde, den pjankede glæde ...
[x] Hanskrist: lokumsrensning og slag i bolledejen
RoseMarie: Ja, og sex og havearbejde er i hvert fald også kilde til glæde ... og latter, Tiger
[x] Hanskrist: glæden er tegn på et velfungerende mellemgulv, og latter er mellemgulvsmassage
RoseMarie: Enig ... jeg klukker endnu
[x] Hanskrist: korrekt sex med mig er ihvertfald latterligt
RoseMarie:
[x] Hanskrist: ofte kan kvinden ikke gennemføre det pga latterkrampe og efter disse mellemgulvsskvulp er den sexuelle lyst forsvundet
RoseMarie: Der er ikke noget skønnere end at kunne grine umiddelbart og hjerteligt ... også i elskov
[x] Hanskrist: det ender ofte i grin
RoseMarie: Det er leg og lyst og liv
[x] Hanskrist: og michaels enorme liderlighed
[x] Hanskrist: glemmer aldrig den aften han skrev det
[x] Hanskrist: du ved han havde fundet kvinden der gjorde ham enorm liderlig, men det er måske rolatorkvinden der skal begraves i morgen
[x] Hanskrist: så sandelig der er grund til at blive stille i morgen og vise respekt
RoseMarie: ... Jeg må vist være gået glip af noget?
[x] Hanskrist: To mænd på golfbanen; ved tee stedet, går den ene mand pludselig ud af sin stans/stands og bøjer og knæler for rustvognen der kommer forbi på den nærmeste landevej.
Gud jeg vidste ikke du var religiøs siger den anden. "Nu har jeg immervæk været gift med hende i 34 år, så jeg fandt det passende".
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk