Arne:
Dét, jeg skriver om her, er den danske organiserede kristendoms svigt i forhold til, hvad for mig er kristendommens grundelementer: Kærlighed til mennesker - og kærlighed til kloden - med fokus på indsigt og omsorg.
Det er jo bare din indbildning og en måde du som altid kan drive hetz mod kristendommen
Det bor inde i dig - alle dine aversioner og modvilje mod den kristendom du ikke kender og beskæftiger dig med ud over avis læsning
Du ved jo ikke hvad kristendom er - du siger at du har lige så lidt forstand på det guddommelige som myrer på computere
Og dette er korrekt - du har aldrig udvist nogen som helst forståelse for kristendommens "i Kristus" Helligånds Spiritualitet.
Hvad det betyder for verden og mennesker i verden.
Du er bare en gammel sur ateist der er præget af at avisen Information har været din Bibel nu igennem rigtig mange mange år og du derfor deler deres ateistiske værdier
Hvis man kunne få dig til at holde op med altid at pege fingre og altid at ville give kristendommen skyld for al verdens ulykker så ville du blive tvunget til at afsløre om der er noget du i det hele taget har forstået
Jeg tvivler - for som du så ærligt siger så forstår du dig på det guddommelige (det religiøse åndelige spirituelle) lige så lidt som myrer forstår computere
Du gentager iøvrigt dig selv år efter år - der er ingen udvikling - det er det samme igen igen om de forfærdelige kristne mennesker - altid deres skyld hvad der er galt fat i verden
Det tror jeg simpelthen ikke på (det er en besættelse du er ramt af)
Og ihvertfald har du ikke forstået de kristne
Som om du er helt blank mht hvad der rør sig i folkekirken og i de kristne frikirker her i Danmark
Jeg kan huske jeg fortalte dig hvad vores tidligere debattør ALH Anne beskæftigede sig med som præst i folkekirken - du blev simpelthen så modbydelig aggressiv i din tilbagemelding - det virker umenneskeligt - ville Kræn-p og Bjørn eller andre have reageret så afvisende - nej de ville have udvist en stor nysgerrighed og interesse
Men sådan er du ikke - du er gal på mennesker uafbrudt - du har et aggressivt mørke og ondskab rettet mod mennesker konstant
Du er en vred gal mand og især er dette rettet mod de kristne som så som du mener er hovedansvarlig for alle verdens problemer
Men jeg er ikke så sikker på at du har ret heri
Men jeg kan godt se med Information som din Bibel at det kan ende op i et sådant syn for dig - måske du ikke skulle sluge alt du læser råt - prøv at tænke mere kritisk og selvstændig original over tingene