annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Der var RAV i den/det idag.
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 767 gæster og 287 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 3 < 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#45549 - 03/01/2026 13:49 Re: Kristendom [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Nu kender jeg dig igen

Ude i verden er alle problemer kristendommens skyld - eller verdens problemer er kristendommens skyld

I Danmark er det også kristendommen der er skyld i alle problemer, men her især folkekirken

Ja det er hvad Arne bidrager med

Så interessen i kristendommen som nærmest er en besættelse er negativt - ikke positivt

Min interesse i kristendommen er positivt og konstruktivt - jeg præsenterer kristendommens stærke "i Kristus" Spiritualitet - som iøvrigt i dag vinder frem både i verden og i Danmark

Hvad vil det sige at møde Gud i Jesus Kristus - hvem Gud er for os og i os og hvem vi mennesker er i Gud - i Kristus. Ja der er en Åbenbaring Gud i Jesus Kristus og en Åbenbaring hvem vi mennesker er i Gud - er i Kristus.

I Jesus Kristus Sønnen åbenbares vores kreative skabende samspilsvirkelighed med Gud Fader gennem Helligånden - her bliver Gud nærværende virkelighed gennem sin Ånd og dette, denne Ekstase - Ekstatiske Begejstring og Glæde og Entusiasme (i Gud Væren) er hvad vi fejrer og bekræfter og bevidner til hver eneste Gudstjeneste igennem sang og musik.

At møde Gud vor Fader i Kristus (i Sønnen) og der være grebet og drevet af Gud Helligånden er den SPIRITUALITET der har forandret mennesker og verden mest og stadig gør dette - lige nu i dette øjeblik - hvor mine ord gennem Helligånden bliver levende og forstået af mennesker med Åndelig Spirituel Religiøs Intelligens.

Howard Gardner der er berømt for sit mesterværk "De Syv Intelligenser" - ja på det tidspunkt kunne han identificere 7 forskellige Intelligenser og han hævdede det blot ville være et spørgsmål om tid og der ville komme flere til og ganske korrekt i dag kan vi identificere 9 intelligenser og de to sidst tilkomne er Naturens Intelligens og Åndelig Spirituel. Intelligens.

For selvfølgelig fordrer det Åndelig Spirituel Religiøs Intelligens at kunne præsentere den kristne - urkristne paulinske "i Kristus" Helligånds Spiritualitet som jeg gør det.

Som Jung og ja Steiner og ja alle de første kristne - så bygger TROEN på de Erfaringer vi har med Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore HJERTER gennem Helligånden - at møde Gud vor Fader i Kristus Jesus Sønnen gennem Helligånden.

Vores ånd (fornuft) tænker vi med - spekulerer og grunder vi over tingene med - men Guds Ånd (Ekstatisk Fornuft) virker radikalt anderledes gennem Ekstatiske Åbenbarings Erfaringer - som Brud Erfaringer - de bryder på Ekstatisk vis igennem til os i Store Åbenbaringer og Syner og Visdom og Herlighed eller gennem Kraft - fylder os med Kræfter og Energi - nemlig de Helligåndens Kræfter og Energier der hører Guds Ånd til i Kristus.

Dette er det konstruktive i kristendommen - dens uovertrufne "i Kristus" SPIRITUALITET - jeg har ikke brug for et stort ateistisk anklage og bebrejdelse rettet mod kristendommen (og Folkekirken) evigt og altid som en vis anden debattør her på siden sidder fast i.

Men det kan jo blive småt for enhver.

Men for mig er det stadig noget stort og glædeligt at Gud i Kristus er blevet os nærværende virkelighed gennem sin Ånd Helligånden.

At vi her i Kristus møder Gud og hvem vi mennesker er i Gud (i Kristus) gennem Helligånden - som Guds Ånd det Åbenbarer for os time for time dag for dag og år for år - livet igennem.

Vidner vi derom er det Kristus Vidnesbyrd (vidnesbyrd om Gud i Kristus gennem Helligånden) og bekræfter vi forholdet og jubler og glædes derover er det Gudstjenesten.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
#45550 - 03/01/2026 16:40 Re: Kristendom [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Fuld respekt for den enkeltes personlige kristendom.

Dét, jeg skriver om her, er den danske organiserede kristendoms svigt i forhold til, hvad for mig er kristendommens grundelementer: Kærlighed til mennesker - og kærlighed til kloden - med fokus på indsigt og omsorg.

Et svigt, der, hvad kloden angår, netop nu er fremme i medierne.
Har kirken ikke penge til grøn omstilling, kan den jo blot sælge en del af sine jordbesiddelser.

Arne heart trist
Top Svar Citer
#45551 - 04/01/2026 00:43 Re: Kristendom [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
Arne:

Dét, jeg skriver om her, er den danske organiserede kristendoms svigt i forhold til, hvad for mig er kristendommens grundelementer: Kærlighed til mennesker - og kærlighed til kloden - med fokus på indsigt og omsorg.

Det er jo bare din indbildning og en måde du som altid kan drive hetz mod kristendommen

Det bor inde i dig - alle dine aversioner og modvilje mod den kristendom du ikke kender og beskæftiger dig med ud over avis læsning

Du ved jo ikke hvad kristendom er - du siger at du har lige så lidt forstand på det guddommelige som myrer på computere

Og dette er korrekt - du har aldrig udvist nogen som helst forståelse for kristendommens "i Kristus" Helligånds Spiritualitet.

Hvad det betyder for verden og mennesker i verden.

Du er bare en gammel sur ateist der er præget af at avisen Information har været din Bibel nu igennem rigtig mange mange år og du derfor deler deres ateistiske værdier

Hvis man kunne få dig til at holde op med altid at pege fingre og altid at ville give kristendommen skyld for al verdens ulykker så ville du blive tvunget til at afsløre om der er noget du i det hele taget har forstået

Jeg tvivler - for som du så ærligt siger så forstår du dig på det guddommelige (det religiøse åndelige spirituelle) lige så lidt som myrer forstår computere

Du gentager iøvrigt dig selv år efter år - der er ingen udvikling - det er det samme igen igen om de forfærdelige kristne mennesker - altid deres skyld hvad der er galt fat i verden

Det tror jeg simpelthen ikke på (det er en besættelse du er ramt af)

Og ihvertfald har du ikke forstået de kristne

Som om du er helt blank mht hvad der rør sig i folkekirken og i de kristne frikirker her i Danmark

Jeg kan huske jeg fortalte dig hvad vores tidligere debattør ALH Anne beskæftigede sig med som præst i folkekirken - du blev simpelthen så modbydelig aggressiv i din tilbagemelding - det virker umenneskeligt - ville Kræn-p og Bjørn eller andre have reageret så afvisende - nej de ville have udvist en stor nysgerrighed og interesse

Men sådan er du ikke - du er gal på mennesker uafbrudt - du har et aggressivt mørke og ondskab rettet mod mennesker konstant

Du er en vred gal mand og især er dette rettet mod de kristne som så som du mener er hovedansvarlig for alle verdens problemer

Men jeg er ikke så sikker på at du har ret heri

Men jeg kan godt se med Information som din Bibel at det kan ende op i et sådant syn for dig - måske du ikke skulle sluge alt du læser råt - prøv at tænke mere kritisk og selvstændig original over tingene
#45552 - 04/01/2026 13:17 Re: Kristendom [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Interessant at se Hanskrist's saglige svar på den i offentligheden fremførte påvisning af den danske organiserede kristendoms svigt overfor den alment vedtagne grønne omstilling.
Det får mig til at tænke på det for mig underlige: at folkekirken ejer lord, der anvendes som landbrugsjord.
Hvor har folkekirken al den jord fra?
Er det rimeligt at folkekirken beholder den og viderefører klimafjendtligt landbrug?
Som jeg forstår kristendommen - Thomasevangeliet inkluderet - er det direkte ukristeligt, som præsterne forholder sig her.
Alt dette gør ikke indtryk på Hanskrist. Han er optaget af noget meget vigtigere: At jeg skulle være en slet person blinker

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45553 - 04/01/2026 14:00 Re: Kristendom [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Hold da op mand

Hvis du vil påpege noget så skulle du kigge på konventionel industri landbrug: svinefabrikkerne her i landet

Du beskæftiger dig med en bagatel og de forskellige sognekirker med tilhørende jord er jo igang med at blive grønne

Men du hænger dig i noget der proportionelt set er en bagatel ovenikøbet et sted hvor der sker noget positivt og der er kritik der virker

Hvad med svinefabrikkerne??? Måske det kommer for tæt på

Jamen det er sgu mærkeligt at høre og læse at den kristendom som du overhovedet ikke forstår noget som helst af - at du konstant ved enhver lejlighed skal hetze den

Det virker meget meget mærkeligt og efterlader et mærkeligt indtryk -

Stort set hver gang du sætter dig til tasterne er det noget med at den kristendom du ikke forstår er skyld i alverdens problemer

Det tror jeg ikke på - tværtimod

Også lidt mærkeligt at en mand der har lige så lidt forstand på det kristne eksistentielle trosliv og dets Spiritualitet som myrer har på computere - at han evigt og altid skal udstille sine aversioner og hetz mod kristendommen

Jeg tror de fleste mennesker er interesseret i at forstå kristendommen - forstå konstruktivt hvad kristendom er og har at byde på og hvorfor den er i så stor vækst

Nå ja du er jo undskyldt - du en lille 🐜 myre der blot kravler rundt på en computer uden at forstå den

Sådan kravler du også rundt på kristendommen uden at forstå et eneste ord af hvad kristendom er
Side 2 af 3 < 1 2 3 >

Seneste indlæg
Kristendom
af Arne Thomsen
05/01/2026 16:49
Misforståelsen
af somo
05/01/2026 08:17
Solen brænder ud
af Arne Thomsen
27/11/2025 16:58
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
02/11/2025 12:56
Kyrie eleison
af RoseMarie
02/11/2025 07:31
Nyheder fra DR
Maduro erklærer sig ikke skyldig ved re..
05/01/2026 18:47
Israel angriber det sydlige Libanon
05/01/2026 18:35
Politiet ophæver visitationszoner i Aal..
05/01/2026 17:44
Norske færger lå stille på grund af n..
05/01/2026 17:34
Flere fly aflyst i Paris på grund af kr..
05/01/2026 17:20
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Eksperter advarer om mulige scenarier fo..
05/01/2026 17:00
Det giver god mening, at kongeparret ind..
Fem stjerner til bog om Besættelsen: Bo..
Beskæftigelsesminister: Skal man forst..
Tilfangetagne Maduro erklærer sig ikke ..
05/01/2026 16:25