Thomas Evangeliet:
80. Jesus sagde: Den, der har lært verden at
kende, har fundet kroppen, men den, der har
fundet kroppen, er mægtigere end verden.
111:
Siger Jesus
ikke: Den, der finder sig selv, er mere værd
end verden?
Du læser Logion 77 forkert - hvilket jeg altid har sagt dig. Det vender som 80 og 111 også siger det.
Nå men det undrede mig bare at du var optaget af den bagatel det er at Sogne Kirkernes bidrag til den grønne omstilling foregår med forskellig hastighed her og der, fra Sogn til Sogn. Og at der hvor det er på midlertidigt pause skyldes det økonomiske forhold. Det egentlige problem er jo konventionel industri landbrug.
Nå men det jeg undrer mig over er at du altid er negativ og hele tiden fører hetz mod kristendommen - fra dig af bliver vi aldrig klogere på kristendommens indhold.
Jeg hører fx rigtig rigtig meget P1 Radio om kristendom og det er altid spændende fordi udsendelserne handler om hvad det er vi mennesker kan møde i kristendommen.
Ligeledes med de podcasts og de youtube videoer jeg ser om kristendommen eller artikler jeg læser (eller bøger), det er altid en spændende undersøgelse kristendommens indhold.
Dette er i stor kontrast til dig der altid hetzer kristendommen - ovenikøbet en kristendom du forstår lige så dårligt som en 🐜 myre forstår den computer den pisser på.
Er det virkelig det indtryk du ønsker at gøre på verden, dine omgivelser???
Det giver ikke meget mening eller forstand at læse dine utallige negative hetz angreb på kristendommen, der mangler et udbytte og en større forståelse kristendommen.
Min interesse er den dybe forståelse ikke overfladiskhed og sjofelheder og brok brok brok, hetz hetz hetz.
Istedet for at du altid skal pege fingre ad andre (hetz mod andre) er der så noget i verden du har en dyb forståelse af som du gerne vil videreformidle???
Eller er du bare en gammel vred bitter ateistisk avis læsende mand der mener kristendommen er skyld i alverdens problemer.
Måske du skulle gå til psykolog og fortælle at du egentlig er træt af din bitterhed og vrede og din besættelse af at kristendommen er skyld i alverdens problemer.
Hvorfor er jeg sådan et menneske - helt humørforladt og gudsforladt og åndsforladt, som kun er fyldt med kritik og hetz af kristendommen?
Lad os se om det i 2026 lykkes dig at ændre dit mindset om din omverden - dine medmennesker -
måske er de kristne ikke skyld i alverdens problemer som er din evindelige påstand.
Held og lykke
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
Lyt til Supertanker nu her kl 11 P1 Radioen - "Er vi Natur".