annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 40 gæster og 285 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 2 < 1 2
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#45431 - 06/09/2025 12:09 Re: Egen tro - og andres [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Du kunne jo prøve at læse hvad jeg skriver. Læs nu mit indlæg og kom med et adækvat passende svar på hvad der er min gennemgående tanke om de her spørgsmål.

At vi efterstræber sandheden om tingene er det korstogs-logik?

Hvis du mener sandheden og hvad der er op og ned i tingene ingen rolle skal spille er du jo ude i ren nonsens.

Og så har du fuldstændig misforstået hvad tro dækker over i en religiøs spirituel åndelig sammenhæng.

Jeg har bemærket at du mener at Anti Jesus Kristus synspunkter kan vi godt hænge Jesus Kristus op på. Men dette er jo vanvid, som du gør det, og dermed giver Jesus Kristus ingen mening længere fordi han repræsenterer både det ene og det andet - hos ham er alting ligegyldigt (lige gyldigt) dette er simpelthen ikke sandt - men hos nihilisterne er dette måske sandt - men han var netop ikke nihilist.

Du skrev sort på hvidt at du ikke vil underkaste dig at efterstræbe sandheden i de spørgsmål vi drøfter. Dette minder utroligt meget om Iran og det religiøse politi der.

Hvis du ikke engang vil efterstræbe sandheden i dine synspunkter så er du jo et ligegyldigt vrøvlehoved - sludrechatol.

Jeg er og bliver mere og mere skræmt over hvad du igennem årene har udviklet dig til - hen imod at stå for - at repræsentere gennem hvad du disker op med af skriverier - hvad du præsenterer offentligheden for.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

At vi efterstræber sandheden om tingene er ifølge Arne korstogs-logik

Trosfrihed udelukker det kriterium at vi har efterstræbt sandheden i det vi bringer til torvs.

Så forstår jeg bedre at du kan gøre Jesus Kristus til Anti Jesus Kristus uden at du ser overhovedet nogen problemer deri.

For dig er tro egne subjektive opdigtede syner og synspunkter om tingene - du har intet objektivt kriterium med - således vil en syg hjerne fyldt med virkelighedsfjerne synspunkter være den ideelle religiøse spirituelle åndelige geni.

Tro betyder jo ikke at virkeligheden og sandheden om tingene bliver sat ud af spillet. At vi havner i fantasifuld opdigt og hjernespind om tingene. Som om vi bare kan sætte Sandhedens Ånd ud af spillet - hvor vi efterstræber sandheden i enhver sag. Vi skal spænde os selv for Sandhedens Ånd - vi må ikke krænke samvittigheden og forstandighed - dette at lovsynge med vores forstand om tingene. Som Paulus siger, så vil folk der står og lytter til os jo tro vi er idioter.
#45432 - 06/09/2025 13:13 Re: Egen tro - og andres [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Jeg ser, at Hanskrist "tager patent på sandheden" og dermed udelukker trosfriheden cool

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45433 - 06/09/2025 15:56 Re: Egen tro - og andres [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
At vi efterstræber sandheden om tingene

Mener Arne er at tage patent på sandheden

Arne forlanger at alt er "lige gyldigt" (lige sandt) nok også derfor han forbinder Jesus Kristus med Anti Jesus Kristus budskaber og udsagn og påstande. Dette er en misforståelse tro - det er ikke hvad tro betyder.

Og Arne er modstander af at andre kommenterer og kritiserer ens synspunkter - hvilke lande kommer vi i den forbindelse til at tænke på der efterlever Arne - jo Iran - de har det på samme måde - man må ikke kritisere - kommentere kritisk men man skal acceptere og respektere præstestyrets ide om det religiøse.

Sådan så Paulus ikke på tingene - der havde vi fri taleret overfor Gud og hver mand. Der hvor TROEN - KRISTUS og ÅNDEN var - der var også altid FRIHEDEN. Hvis det er ÅNDEN der gør os levende overfor Gud - så har vi ej heller fået mundkurv på. Vi skal indbyrdes indgå i en demokratisk fri samtale - lovsang med vores forstand om tingene.

Det er Arne ligeglad med - han nægtede endda at studere Paulus før han udtalte sig om Paulus.

Endnu engang finder jeg det vigtigt at vi efterstræber sandheden i de ting vi drøfter. At vi virkelig er interesseret i hvad der er op og ned i en sag.

Nå det er simpelthen for barnligt efterhånden som Arne deltager i en debat og samtale om tingene.

Det er for dumt at bruge tid på en mand der ikke kan læse en tekst og forholde sig til hvad der står.

Arne ved ikke hvad Trosfrihed er. Eller jo han misforstår det som at alt er lige gyldigt - lige sandt - og vi må som ham selv mene lige hvad vi lyster og synes om Jesus Kristus. Nøjagtig som Arne gør det.
#45434 - 06/09/2025 16:50 Re: Egen tro - og andres [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver:
Citat:
Endnu engang finder jeg det vigtigt at vi efterstræber sandheden i de ting vi drøfter. At vi virkelig er interesseret i hvad der er op og ned i en sag.
Men "sandheden" - en sandhed, som alle må bøje sig for - eksisterer jo ikke i tros-spørgsmål! - uanset hvor meget den enkelte måtte mene at have fundet den blinker

Åndelighed er jo ikke naturvidenskab blinker

Arne heart smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 2 < 1 2

Seneste indlæg
Egen tro - og andres
af Arne Thomsen
06/09/2025 16:50
Lys
af Hanskrist
06/09/2025 11:11
Misforståelsen
af somo
05/09/2025 07:53
Troens frihed
af Tikka
03/09/2025 00:05
GT og NT
af Hanskrist
30/08/2025 11:04
Nyheder fra DR
USA får tilsendt 80 procent færre pakk..
06/09/2025 16:52
Var helt grædefærdig efter ydmygelse i..
06/09/2025 16:21
Politiet løslader 82-årig mand, der er..
06/09/2025 15:34
Mere EM-sølvtøj til det danske landsho..
06/09/2025 15:27
Belgien vil indsætte hæren i Bruxelles..
06/09/2025 14:54
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Israel bomber mistænkt Hamas-højhus i ..
06/09/2025 15:20
Mona Juul vil ikke ultimativt binde sig ..
06/09/2025 15:01
Told får 88 postleverandører til at dr..
06/09/2025 14:05
Hvem bliver ny Fed-chef? Trump ser ud ti..
06/09/2025 13:30
Troels Lund Poulsen byder borgerlige par..
06/09/2025 13:08