Arne:
Jeg respekterer fuldt ud din tro - uanset at den er en anden end min
Det er fuldstændig uinteressant og er ligegyldigt da vi har religions og trosfrihed og dermed også ret til at kritisere og debattere.
Det der er spørgsmålet er om du igennem årene har opført dig bare nogenlunde respektfuldt overfor mig.
Respekt er nok også noget gensidigt - hvor hvis jeg opdager du opfører dig respektfuldt overfor mig så får jeg måske respekt for dig.
Så altså, synes du at jeg indimellem ikke opfører mig respektfuld nok overfor dig så skulle du måske spørge, hvordan har jeg behandlet HansKrist gennem årene? Har jeg behandlet ham respektfuld altså givet hvad han skriver opmærksomhed - hvilket jo nøjagtig er at udvise respekt (ikke enighed er respekt men at lytte til hinanden og igennem årene har du nægtet at lytte til min argumentation (dette er disrespekt af værste skuffe)).
Du har det jo med at pege fingre af andre - så er det de kristne der er skyld i alverdens ulykker og så er det Paulus og ja så HansKrist. Du finder sådanne nemme løsninger konstant.
Ej heller vil du respektere at Trosfrihed er en debatside - du vil have kritik fjernet (du vil ikke tage stilling til en kritik du er uenig i) - som er det samme som du er modstander af tænkning og fordomsfri samtale.
Du behandler religion og trosfrihed spørgsmålet som om vi boede i Iran men det gør vi altså ikke.
Hvis hvad du skriver bliver kritiseret melder du straks ud at der ikke er religion og trosfrihed - men det er jo noget vrøvl.
Din tro er blind og ikke nogen seende og tænkende tro som Paulus forlangte det fx.
At Guds Fred og Kærlighed og Visdom fx og de religiøse spirituelle åndelige Ekstatiske Åbenbarings -erfaringer overgår vores forstand betyder ikke at de ødelægger og sætter vores forstand ud af funktion. Det betyder (og lyt nu med Tikka) at de religiøse spirituelle åndelige Ekstatiske Åbenbarings -erfaringer ikke er et produkt af vores bevidsthed og fornuft - ikke stammer derfra.
Mvh HansKrist
Hvordan passer din læsning af logion 77 med efterfølgende fra Thomas Evangeliet?
Thomas Evangeliet:
Jesus sagde: Den, der har lært verden at
kende, har fundet kroppen, men den, der har
fundet kroppen, er mægtigere end verden
De sagde til ham: Sig os, hvem du er, så
at vi kan tro på dig. Han sagde til dem: I tyder
himlens ansigt og jordens ansigt, men I har
ikke genkendt den, som er foran jer, og I ved
ikke, hvordan I skal tyde dette øjeblik.
Jesus sagde: Den, der drikker af min
mund, vil blive som mig, og jeg vil blive som
ham, og de ting, der er skjulte, vil blive
åbenbaret for ham.
111. Jesus sagde: Himlene og jorden vil blive
rullet op i jeres nærværelse. Og den, der lever
fra den levende, vil ikke se døden. Siger Jesus
ikke: Den, der finder sig selv, er mere værd
end verden?