1
registreret Arne Thomsen
17
gæster og
106
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Egen tro - og andres
|
Du kunne jo prøve at læse hvad jeg skriver. Læs nu mit indlæg og kom med et adækvat passende svar på hvad der er min gennemgående tanke om de her spørgsmål.
At vi efterstræber sandheden om tingene er det korstogs-logik?
Hvis du mener sandheden og hvad der er op og ned i tingene ingen rolle skal spille er du jo ude i ren nonsens.
Og så har du fuldstændig misforstået hvad tro dækker over i en religiøs spirituel åndelig sammenhæng.
Jeg har bemærket at du mener at Anti Jesus Kristus synspunkter kan vi godt hænge Jesus Kristus op på. Men dette er jo vanvid, som du gør det, og dermed giver Jesus Kristus ingen mening længere fordi han repræsenterer både det ene og det andet - hos ham er alting ligegyldigt (lige gyldigt) dette er simpelthen ikke sandt - men hos nihilisterne er dette måske sandt - men han var netop ikke nihilist.
Du skrev sort på hvidt at du ikke vil underkaste dig at efterstræbe sandheden i de spørgsmål vi drøfter. Dette minder utroligt meget om Iran og det religiøse politi der.
Hvis du ikke engang vil efterstræbe sandheden i dine synspunkter så er du jo et ligegyldigt vrøvlehoved - sludrechatol.
Jeg er og bliver mere og mere skræmt over hvad du igennem årene har udviklet dig til - hen imod at stå for - at repræsentere gennem hvad du disker op med af skriverier - hvad du præsenterer offentligheden for.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
At vi efterstræber sandheden om tingene er ifølge Arne korstogs-logik
Trosfrihed udelukker det kriterium at vi har efterstræbt sandheden i det vi bringer til torvs.
Så forstår jeg bedre at du kan gøre Jesus Kristus til Anti Jesus Kristus uden at du ser overhovedet nogen problemer deri.
For dig er tro egne subjektive opdigtede syner og synspunkter om tingene - du har intet objektivt kriterium med - således vil en syg hjerne fyldt med virkelighedsfjerne synspunkter være den ideelle religiøse spirituelle åndelige geni.
Tro betyder jo ikke at virkeligheden og sandheden om tingene bliver sat ud af spillet. At vi havner i fantasifuld opdigt og hjernespind om tingene. Som om vi bare kan sætte Sandhedens Ånd ud af spillet - hvor vi efterstræber sandheden i enhver sag. Vi skal spænde os selv for Sandhedens Ånd - vi må ikke krænke samvittigheden og forstandighed - dette at lovsynge med vores forstand om tingene. Som Paulus siger, så vil folk der står og lytter til os jo tro vi er idioter.
|
|
|
|