Tikka til Arne:
Jeg vil mene: Har du oplevet Kristus, ja, så har du også oplevet Faderen og dennes Ånd.
Ja ihvertfald den virkelighed med Gud Jesus Kristus Åbenbarer os - må man tage imod foran et Jesus Kristus Ikon og gør man ikke det eller har man ikke erfaret dette som Arne åbenbart ikke har så er det blot et portræt af et menneske måske forestillende i Arnes hoved Jesus - men ikke Jesus der er Kristus.
For at der skal være tale om Jesus der er Kristus skal der være en Åbenbaring Jesu Kristi Gud Fader gennem Helligånden.
Alt dette benægter Arne. Og Arnes skræmmende gennem årene Anti Jesus Kristus budskaber gør at den Ortodokse Kirke ville kyle manden ud på røv og albuer.
Han er selvfølgelig velkommen i deres Kirke og menigheder men hans skriverier får ikke lov til at se dagens lys og holder Arne stædigt på at hans skriverier skal frem i lyset bliver han smidt ud på røv og albuer da de er så skræmmende Anti Jesus Kristus som noget kan være.
Arne ville forvirre menigheden med sine Anti Jesus Kristus budskaber, skriverier.
Det ved Arne godt også derfor han siger han ikke er kristen og ikke tror på nogen Åbenbaring Gud i Jesus Kristus.
Arne siger jeg lyver - det gør jeg bestemt ikke - men Arne manipulerer os andre og eventuelle læsere.
Jesus Kristus er ikke Gudløs og ej heller panteist og slet slet ikke agnostiker. Det er det sidste af alt Jesus Kristus er og det sidste af alt i verden Jesus Kristus disciple og tilhængere er uden hvem ingen mennesker ville vide noget som helst om Jesus Kristus.
Jesus er modtaget i verden som Kristus fordi mennesker har taget imod Jesus Kristus Åbenbaring vores virkelighed med Gud. Og Guds Kærlighed Kristus er udgydt i vore HJERTER gennem Helligånden.
Den virkelighed med Gud Jesus Kristus Åbenbarer os og som vi tager imod er vores FADER'SØN eller JEG'DU kreative dynamiske kommunikerende BØNs'HØRENDE samspils'virkelighed med Jesu Kristi Gud Fader gennem Helligånden.
Hvilket ethvert kristent Fromhedsliv og TROsLIV og SPIRITUALITET har taget til sig som det naturligste og mest selvfølgelige af alt.
Arne vil ikke vide af disse forhold men ikke nok med det han har i årevis ringeagtet det forhold, den virkelighed med Gud omtalt ovenfor, som er blevet verden Åbenbaret i Jesus Kristus og som er årsagen til at Jesus er blevet taget imod som Kristus.
Var Jesus ikke blevet taget imod som Kristus ville vi aldrig have hørt noget som helst om Jesus Kristus og ingen Ikoner eller Nye Testamente og Paulus Breve ville vi have haft og ingen Kirker og ingen kristendom.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Sandhed er et kriterium der begrænser os mennesker i den forstand at vi skal holde os til sandheden - til at tale sandt og at alt ikke er lige sandt og godt i en sag - at vi ikke kan sige hvad vi lyster. Jamen så er der ikke Trosfrihed råber Arne op om i tide og utide - fordi i Arnes hoved betyder Trosfrihed at vi må mene hvad som helst er sandt bare det er noget et menneske har oplevet.
Arne vil ikke holde sig til sandheden fordi så er der ikke Trosfrihed ifølge manden - Trosfrihed er at uanset hvad vi har oplevet så er det sandt.