annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Hvem gemmer sig bag HansKrist
Hvem er online?
0 registrerede 41 gæster og 111 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 10 < 1 2 ... 7 8 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#45223 - 22/07/2025 20:59 Re: Lys [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Når Jesus siger: "Jeg", så opfatter jeg, at det er ham selv, han mener - ikke mig - ikke dig

Så har du jo ikke forstået en hujende fis af kristendommen. Iøvrigt er det ikke første gang du skubber Gud i Jesus væk fra os mennesker så der ikke er tale om at Gud er kommet til os i Jesus Kristus. Du forstår simpelthen ikke inkarnationen - at i Jesus Kristus er Gud kommet til os - blevet os nærværende gennem sin Ånd og Kærlighed. Gud er ikke fjern og ukendt for os men nærværende - i ham lever og røres og er vi. Meget mere herom siger Jesus og Paulus.

Du benægter enhver Åbenbaring Gud i Kristus. Og så taler du istedet for religiøs tågesnak.
Du forstår simpelthen ikke tingene.

Og igen det skyldes at du ikke vil have med Gud at gøre hvilket du jo også alle årene har underholdt os med. Du skrev med en vis stolthed at du aldrig har bedt til nogen Gud. Godt okay - fint nok - men så ved du ihvertfald ikke hvem Jesus Kristus er. Det tror jeg ovenikøbet også du selv kan indse at du så ikke må gøre - da han levede konstant i Bøn med Gud. Du ved jo tydeligvis ikke hvem Jesus Kristus er.

Du er ateist i din grundholdning dybt ind i dig selv (også derfor du vender logion 77 på hovedet). Men til trods din ateisme (du vil ikke tage ordet Gud i din mund og du har aldrig bedt) så vil du skabe din egen religion som egentlig er selvmodsigelse om at vi ikke kan erkende noget guddommeligt men højst ane noget og så står vi tilbage og skal høre på noget du har oplevet som du alligevel ikke har oplevet fordi det er ubegribeligt og et mirakel.

Din position er så langt væk fra Jesus Kristus og Paulus og Johannes og ja alle de første kristne - ja alle kristne.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

Citat:
Arne:

Jeg ser det derfor sådan, at det guddommelige søges spærret inde i "en mandsperson af vores art".

Er det hvad du anklager Jesus Kristus for at gøre???

Er det så svært at svare på?

PPS:

Citat:
Arne:

Når Jesus siger: "Jeg", så opfatter jeg, at det er ham selv, han mener - ikke mig - ikke dig

Jeg husker tidligere hvor underligt det lyder når du skubber Jesus Kristus langt langt væk fra vi mennesker. Ifølge dig er Jesus Kristus helt umenneskelig og vi kommer ikke i nærheden af ham.

Men kristendommen siger det stik modsatte.

Selvfølgelig også derfor du benægter der er en Åbenbaring Gud i Jesus Kristus. Gud Åbenbarer sig for vi mennesker i Jesus Kristus - Gud er ikke længere en fjern og ukendt og uerkendelig Gud.

Det er fint for mig at du benægter Gud i Jesus Kristus - men det skingrende skøre selvmodsigende er at du tager Jesus Kristus til indtægt herfor. Det er jo rablende vanvid.

Citat:
Arne:

Jeg ser det derfor sådan, at det guddommelige søges spærret inde i "en mandsperson af vores art

Er disse bebrejdelser - denne kritik rettet mod Jesus Kristus??? Hvad så med din ikon oplevelse.

PPPS:

Citat:
Arne:

Mit gæt er, at vi menneskers evner til at fatte det guddommelige nok ikke er bedre end myrers evner er til at fatte computere.

😮😮😮

Du er selveste ANTI KRIST

Ihvertfald en mere Anti Jesus Kristus påstand findes ikke.

Du er jo simpelthen tosset at høre på.

Ikke fordi du siger hvad du siger ovenfor i citationsboksen - men fordi du tager Jesus Kristus som gidsel til at fremme dette synspunkt.

Du forstår simpelthen ikke at Jesus Kristus står for det stik modsatte af hvad du påstår i citationsboksen ovenfor.

Du er jo ateist så det "klodser".

Og du er totalt fremmed overfor Jesus Kristus.

Du kommer med den ene Anti Kristus påstand efter den anden.
#45224 - 22/07/2025 21:56 Re: Lys [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du citerer mig:
Citat:
Jeg ser det derfor sådan, at det guddommelige søges spærret inde i "en mandsperson af vores art".
Og du stiller spørgsmålet:
Citat:
Er det hvad du anklager Jesus Kristus for at gøre???
Mit svar:
Dit spørgsmål er, synes jeg, så langt "ude i hampen", at jeg troede, der var overflødigt at svare, men ok, her er mit svar:
Jeg kan ikke se nogen som helst begrundelse fo at anklage Jesus Kristus.
Hvad er det dog for underlige fantasier, du sovser rundt i?

Man kunne måske anklage kristne, som dig, for at indskrænke kristendommen til alene at omfatte Treenigheden og os mennesker, .
For mig drejer det sig imidlertid ikke om anklager, men om - så vidt muligt - frugtbar inspiration tommelop

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45225 - 22/07/2025 22:44 Re: Lys [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
Jeg kan ikke se nogen som helst begrundelse fo at anklage Jesus Kristus.
Hvad er det dog for underlige fantasier, du sovser rundt i?

Det er Jesus Kristus der taler om Gud som sin Himmelske Fader. Ham der har diskursen om Sønnen og Faderen. Jesus Kristus knytter Gud tæt til os - som Søn Fader. Selvfølgelig træls for dig der har gjort Jesus Gudløs at han har talt sådan.

Og du skriver jo netop følgende:

Citat:
Arne:

Citat:
Jesus sagde til ham: »Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig. Kender I mig, vil I også kende min fader. Og fra nu af kender I ham og har set ham.«

Jeg ser det derfor sådan, at det guddommelige søges spærret inde i "en mandsperson af vores art"

Citat:
Jesus sagde til ham: »Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig. Kender I mig, vil I også kende min fader. Og fra nu af kender I ham og har set ham.

Citat:
Arne:
Jeg kan ikke se nogen som helst begrundelse for at anklage Jesus Kristus.

Nå kan du virkelig ikke det???

-0-0-0-

Citat:
Arne:

For mig drejer det sig imidlertid ikke om anklager, men om - så vidt muligt - frugtbar inspiration.

Mit gæt er, at vi menneskers evner til at fatte det guddommelige nok ikke er bedre end myrers evner er til at fatte computere.

Inspiration ha ha ha -

Inspiration lol

-0-0-

Kunne du forestille dig Jesus Kristus sige følgende:

"Mit gæt er, at vi menneskers evner til at fatte det guddommelige nok ikke er bedre end myrers evner er til at fatte computere".

Det er ikke forbudt at tænke ej heller at vide bare lidt om Jesus Kristus. Vi må forlange at en mand der har anet noget guddommeligt foran et Jesus Kristus Ikon at han også har bare en lille smule viden om Jesus Kristus.

-0-0-0-

Citat:
Arne:

Mit gæt er, at vi menneskers evner til at fatte det guddommelige nok ikke er bedre end myrers evner er til at fatte computere

Her indrømmer Arne at han ikke ved hvad han snakker om.

Han skriver sort på hvidt at hans evne til at fatte det guddommelige ikke er bedre end myrers evner til at fatte computere.

Altså lige med 0

Sådan har jeg også ofte følt det - at Arne ikke forstår en hujende fis af hvad der er på tale.

Repræsenterede Jesus Kristus også den holdning at vores evne til at fatte det guddommelige ikke var bedre end myrers evner til at fatte computere??

Nej vel

Jesus Kristus standpunkt her omkring var vist det stik modsatte af hvad Arne der skriver, ikke?

Jo

-0-0-0-

Nogle gange føler jeg at drøfte tingene med Arne er som at snakke med en pløre fuld mand.

En par tidligere debattører var virkelig fuld (påvirket af alkohol) det tror jeg ikke Arne er men at drøfte tingene med Arne virker som at snakke med et menneske der er fuld. Men han siger også at han ikke forstår en hujende fis af hvad det guddommelige dækker over.
#45226 - 22/07/2025 23:51 Re: Lys [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Ja, Jesus brugte jo udtrykket Faderen.
Det har jeg altid opfattet symbolsk.

Brugte Jesus nogensinde ordet: Gud?
Det mindes jeg ikke.

Hvis det sidste er sandt, hænger det hele godt nok sammen - for mig blinker

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45227 - 22/07/2025 23:58 Re: Lys [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
Arne:

Brugte Jesus nogensinde ordet: Gud?
Det mindes jeg ikke.

😮😮😮

WHÅT TU FÅG

Det kan du da ikke mene????

Han talte ikke om andet end Gud.

Alt hos Jesus drejede sig om hvem Gud var.

I Jesus Kristus er der en Åbenbaring Gud - derfor vi møder Gud som Gud Åbenbarer sig for os i Jesus Kristus.

At vi skulle forstå Gud - vores liv med Gud.

Det er igennem Jesus vi lærer Gud at kende.

Han pegede igen og igen på hvordan vores virkelighed med Gud tager sig ud - fungerer.

Det er selve omdrejningspunktet - hvorom alt drejer sig.

Men du siger også at du ikke forstår tingene bedre end myrer forstår computere. Du er en ærlig mand må man sige. Du har sgu ret.
Side 9 af 10 < 1 2 ... 7 8 9 10 >

Seneste indlæg
Lys
af Hanskrist
23/07/2025 01:04
Kristus-Ordet
af Tikka
22/07/2025 17:15
Misforståelsen
af somo
18/07/2025 09:54
DE TOBENEDE ABER
af Arne Thomsen
17/07/2025 22:55
Troens frihed
af Hanskrist
25/06/2025 11:43
Nyheder fra DR
Zelenskyj underskriver kontroversielt lo..
23/07/2025 04:18
USA lander handelsaftale med Japan
23/07/2025 01:58
USA's særlige udsending rejser til Isra..
23/07/2025 01:27
Italien får knust EM-finaledrømmene af..
22/07/2025 23:52
Elmer Møller forlader ATP-turnering i f..
22/07/2025 23:08
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Mand anklages for 37 drabsforsøg efter ..
23/07/2025 01:46
Kilde: Amerikansk agentur for atomvåben..
23/07/2025 01:28
DSB genoptager togdriften mellem Ringste..
22/07/2025 23:53
Trump lemper på varslet told i handelsa..
22/07/2025 23:39
Overvismand advarer mod at bruge løs af..
22/07/2025 23:25