annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
SÃ¥ er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist ,(1 usynlig), 65 gæster og 125 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lys

Citat:
Arne:

Når Jesus siger: "Jeg", så opfatter jeg, at det er ham selv, han mener - ikke mig - ikke dig

Så har du jo ikke forstået en hujende fis af kristendommen. Iøvrigt er det ikke første gang du skubber Gud i Jesus væk fra os mennesker så der ikke er tale om at Gud er kommet til os i Jesus Kristus. Du forstår simpelthen ikke inkarnationen - at i Jesus Kristus er Gud kommet til os - blevet os nærværende gennem sin Ånd og Kærlighed. Gud er ikke fjern og ukendt for os men nærværende - i ham lever og røres og er vi. Meget mere herom siger Jesus og Paulus.

Du benægter enhver Åbenbaring Gud i Kristus. Og så taler du istedet for religiøs tågesnak.
Du forstår simpelthen ikke tingene.

Og igen det skyldes at du ikke vil have med Gud at gøre hvilket du jo også alle årene har underholdt os med. Du skrev med en vis stolthed at du aldrig har bedt til nogen Gud. Godt okay - fint nok - men så ved du ihvertfald ikke hvem Jesus Kristus er. Det tror jeg ovenikøbet også du selv kan indse at du så ikke må gøre - da han levede konstant i Bøn med Gud. Du ved jo tydeligvis ikke hvem Jesus Kristus er.

Du er ateist i din grundholdning dybt ind i dig selv (også derfor du vender logion 77 på hovedet). Men til trods din ateisme (du vil ikke tage ordet Gud i din mund og du har aldrig bedt) så vil du skabe din egen religion som egentlig er selvmodsigelse om at vi ikke kan erkende noget guddommeligt men højst ane noget og så står vi tilbage og skal høre på noget du har oplevet som du alligevel ikke har oplevet fordi det er ubegribeligt og et mirakel.

Din position er så langt væk fra Jesus Kristus og Paulus og Johannes og ja alle de første kristne - ja alle kristne.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

Citat:
Arne:

Jeg ser det derfor sådan, at det guddommelige søges spærret inde i "en mandsperson af vores art".

Er det hvad du anklager Jesus Kristus for at gøre???

Er det så svært at svare på?

PPS:

Citat:
Arne:

Når Jesus siger: "Jeg", så opfatter jeg, at det er ham selv, han mener - ikke mig - ikke dig

Jeg husker tidligere hvor underligt det lyder når du skubber Jesus Kristus langt langt væk fra vi mennesker. Ifølge dig er Jesus Kristus helt umenneskelig og vi kommer ikke i nærheden af ham.

Men kristendommen siger det stik modsatte.

Selvfølgelig også derfor du benægter der er en Åbenbaring Gud i Jesus Kristus. Gud Åbenbarer sig for vi mennesker i Jesus Kristus - Gud er ikke længere en fjern og ukendt og uerkendelig Gud.

Det er fint for mig at du benægter Gud i Jesus Kristus - men det skingrende skøre selvmodsigende er at du tager Jesus Kristus til indtægt herfor. Det er jo rablende vanvid.

Citat:
Arne:

Jeg ser det derfor sådan, at det guddommelige søges spærret inde i "en mandsperson af vores art

Er disse bebrejdelser - denne kritik rettet mod Jesus Kristus??? Hvad så med din ikon oplevelse.

PPPS:

Citat:
Arne:

Mit gæt er, at vi menneskers evner til at fatte det guddommelige nok ikke er bedre end myrers evner er til at fatte computere.

😮😮😮

Du er selveste ANTI KRIST

Ihvertfald en mere Anti Jesus Kristus påstand findes ikke.

Du er jo simpelthen tosset at høre på.

Ikke fordi du siger hvad du siger ovenfor i citationsboksen - men fordi du tager Jesus Kristus som gidsel til at fremme dette synspunkt.

Du forstår simpelthen ikke at Jesus Kristus står for det stik modsatte af hvad du påstår i citationsboksen ovenfor.

Du er jo ateist så det "klodser".

Og du er totalt fremmed overfor Jesus Kristus.

Du kommer med den ene Anti Kristus påstand efter den anden.
Seneste indlæg
Lys
af Tikka
23/07/2025 14:28
DE TOBENEDE ABER
af Hanskrist
23/07/2025 14:10
Kristus-Ordet
af Tikka
22/07/2025 17:15
Misforståelsen
af somo
18/07/2025 09:54
Troens frihed
af Hanskrist
25/06/2025 11:43
Nyheder fra DR
Sikkerhedsvagt i Norge tiltalt for spion..
23/07/2025 14:37
Krydstogtskib med israelske turister må..
23/07/2025 14:23
Røde badeflag flere steder i hovedstads..
23/07/2025 14:02
Japan vil ikke opgive at få hvalaktivis..
23/07/2025 13:23
Blev stoppet med 5.000 doping-piler i KÃ..
23/07/2025 12:54
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Sikkerhedsvagt på ambassade tiltalt for..
23/07/2025 12:27
I 1931 stormede og regnede det med en Vo..
23/07/2025 12:15
Storbritannien indfører sanktioner mod ..
23/07/2025 12:11
5000 politifolk skal passe på Donald Tr..
23/07/2025 11:30
DMI: Vi varsler ikke bare for at varsle
23/07/2025 11:03