annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
0 registrerede 31 gæster og 437 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#45199 - 16/07/2025 17:50 Re: DE TOBENEDE ABER [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Jeg har netop sendt følgende til DR og Dansk Psykoterapeutforening:
Citat:
Overskrift:
Forslag: Fem ninutters ro
Tekst:
Hej Jesper Termansen.
Jeg skriver til dig – ikke for at klage – men fordi jeg har et forslag til en TV-udsendelse.
Hvis det ikke er dig, jeg skal henvende mig til, håber jeg, du vil videresende til rette vedkommende, og jeg håber også, du da vil orientere mig herom.

Det drejer sig om en idé a la fortidens Kaptajn Jespersens Morgengymnastik – nu på TV og med fokus på sindet i stedet for kroppen.

Dét, jeg vil foreslå, er en hyppigt gentaget helt kort udsendelse på TV, som modvirker stress og fremmer afslappet velbehag.

Vi paces mere og mere til hurtigere og hurtigere at overkomme mere og mere, så nogle få minutters fredelig ro og harmoni ville nok være en lise for sindet.

Jeg har ikke undersøgt det, men jeg gætter, at Dansk Psykoterapeutforening kunne være interesseret i et samarbejde med DR om en rigtig god kort og hyppigt gentaget udsendelse: ”Fem minutters ro” – eller hvad den nu skulle hedde.

Jeg forestiller mig umiddelbart:
Et stillestående smukt og harmonisk baggrundsbillede, som er behageligt at se på.
En dæmpet og rolig baggrundsmusik, som er behagelig at lytte til.
En dæmpet og langsom stemme, der leder frem til afslappet harmoni og velbehag.

M.v.h. Arne Thomsen
Det bliver jo meget muligt ignoreret, men jeg synes, det er et forsøg værd blinker

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45200 - 16/07/2025 18:11 Re: DE TOBENEDE ABER [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Dine aggressive ytringer mod mig stinker og jeg tænker af og til på, hvilke følelser i dig, det er, der driver dig

Sådan har jeg det med dig - dine konstante igennem årene angreb på de kristne fx - må jo skyldes at du overhovedet ikke er Harmoni hverken med dig selv eller dine omgivelser.

Dit store behov for at angribe alle andre - konstant finde nogle at give skylden for alverdens ulykker har jeg aldrig forstået.

Og hvad du skriver om din økonomi kan du stikke skråt op. Det er jo ikke sandt - men sådan har din generation altid sendt røgslør ud i verden om jeres økonomiske status. Hvis I ville og en som dig virkelig mente hvad du skriver - så har du masser af økonomiske muskler til at gennemføre ihvertfald nogle bæredygtige grønne projekter.

Men nu ved vi at du aldrig kunne finde på at WALK YOUR TALK

Det er samfundets skyld - især de kristnes skyld - at verden ser ud som den gør.
#45201 - 16/07/2025 19:34 Re: DE TOBENEDE ABER [Re: Hanskrist]
veteran
Hulk, hulk griner

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45202 - 17/07/2025 10:33 Re: DE TOBENEDE ABER [Re: Arne Thomsen]
veteran
Både DR og psykoterapeutforeningen har nu takket for mit forslag - og meget muligt sker der jo så ikke mere blinker
Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45203 - 17/07/2025 19:06 Re: DE TOBENEDE ABER [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Faldt over den her:

En måned før hendes bortgang i 2017, Louise L. Hay skrev noget, der stadig vækker dybt genklang:
"Jeg fylder 90 år på lørdag. Mine unge år var fyldt med frygt, men nu er mine dage fyldt med tillid og selvtillid.
Mit liv begyndte ikke rigtig at give mening før midt i 40'erne. Som 50-årig begyndte jeg at skrive - i meget lille skala. Mit første år tjente jeg bare $42. Som 55-årig vovede jeg mig ind i computerverdenen, som skræmte mig, men jeg tog timer og overvandt min frygt. I dag ejer jeg tre computere og rejser overalt med min iPad og iPhone. Som 60 år plantede jeg min første have. Omkring den tid gik jeg med i børnekunst og begyndte at male. I 70'erne og 80'erne blev jeg endnu mere kreativ, og mit liv blev bare rigere og mere tilfredsstillende.
Jeg skriver stadig, taler og underviser ved et godt eksempel. Jeg læser, lærer og vokser altid. Jeg driver et succesfuldt forlag og to nonprofitorganisationer. Jeg er en ivrig økologisk gartner og dyrker det meste af min egen mad. Jeg elsker mennesker og fester, har mange kærlige venner, og har rejst verden rundt. Jeg maler stadig og tager timer. Mit liv er blevet en skat af oplevelser.
Jeg vil gerne opfordre dig til bevidst at forme dine senere år og indse, at de kan være det mest givende kapitel i dit liv. Din fremtid er altid lys, uanset din alder. Lad disse år blive dine skatteår. "
Med kærlighed,
Louise Hay

Mange kærlige hilsner HansKrist

Louise var altid positiv og konstruktiv - rakkede aldrig andre mennesker ned som Arne konstant gør.

Arne ved vi nu ikke vil foretage sig noget her i livet selv om han har de økonomiske muskler der skal til for at igangsætte en bæredygtig grøn udvikling, så nægter han at foretage sig andet end at give andre skylden.

Han ser ikke sig selv som samfundsborger som en del af samfundet, den politiske og økonomiske udvikling.

Håber ikke folk lader sig påvirke af Arne's ide om at vi ikke kan gøre en forskel. Det kan vi.

Vi kan alle gøre en forskel og jo ældre vi bliver jo nemmere bliver det for de fleste, hvis vi ser bort fra Arne.

Husk folkens - I bestemmer selv over hvad jeres penge skal gå til, investeres i og bruges til at opbygge af bæredygtige grønne projekter. Jeg opfordrer alle til at komme igang.

Sålænge I tænker over hvad jeres bæredygtige grønne projekt skal være kan I støtte Andelsgårde.

Tjek lige her:

Andelsgårde

Den største ødelæggelse af jorden stammer fra vores industrielle fødevarer produktion, måden vi fremstiller fødevarer på.

Det gør Andelsgårde noget ved.
Side 6 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >

Seneste indlæg
DE TOBENEDE ABER
af Arne Thomsen
17/07/2025 22:55
Lys
af Hanskrist
14/07/2025 13:31
Misforståelsen
af somo
14/07/2025 09:14
Troens frihed
af Hanskrist
25/06/2025 11:43
Hvad sker der i disse dage?
af somo
02/06/2025 08:12
Nyheder fra DR
Felix Baumgartner død i paragliding-uly..
17/07/2025 21:25
Trump diagnosticeret med kronisk lidelse
17/07/2025 20:40
Tomorrowland arbejder om kap med tiden f..
17/07/2025 20:12
Verdensrekordholder i maraton er suspend..
17/07/2025 19:42
Island vil drøfte sikkerhed og forsvar ..
17/07/2025 19:38
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Dansk Netflix-serie er blandt de mest se..
17/07/2025 20:41
DMI varsler lokale skybrud og torden i J..
17/07/2025 19:41
Vovehalsen Felix Baumgartner er død i e..
17/07/2025 19:13
Trump er diagnosticeret med kronisk og g..
17/07/2025 18:46
Kristeligt Dagblad mener: Det er en af D..
17/07/2025 18:00