Æv Arne - du læser ikke hvad jeg skriver og du glemmer din konstante hetz mod Guds Kærlighed Kristus ind i verden ved mennesket Jesus - som du konstant kritiserer i en ringeagt og latterliggørelse.
Du ved ikke hvad kristendommens kærlighed dækker over.
Du har din egen helt personlige ide herom som dog er meget langt fra Guds Kærlighed Kristus der er en Åbenbaring Gud og vores virkelighed med Gud og hvem vi mennesker er i og med Gud gennem Guds Kærlighed Kristus - hvor vi har overskredet TRANSCENDERET din agnosticisme.
Du afviser fx BØN som er helt centralt i kristendommens kærlighed - Guds Kærlighed Kristus ind i verden ved mennesket Jesus.
Og så er det ikke Gud der gøres menneskelignende men Åbenbaringen hvem vi er i og med Gud og karakteren af den virkelighed med Gud vi indgår i. Gud gøres ikke menneskelignende men vi menneskers guddommelige selv og oprindelse og identitet er på tale.
Kristendommens kærlighed handler om alt det du tager kraftigt afstand fra.
Arne:
Jeg respekterer den kristendom, Hanskrist bekender sig til, men min kristendom er baseret på den kærlighed til alt værende - også mig - som jeg første gang oplevede under mødet med en Kristus Ikon, og som nu er en fast bestandel af min tilværelse.
Hvis du nøjedes med at sige som du gør ovenfor var din forståelse kristendommens kærlighed kun ufuldstændig - men ikke direkte forkert - men du siger (påstår og skriver) jo meget meget mere som direkte er en afvisning den fulde forståelse Guds Kærlighed Kristus.
"men min kristendom er baseret på den kærlighed til alt værende - også mig"
"Også mig" - altså dig selv. Men det er den kærlighed du ikke har forstået - og iøvrigt gør grin med, nemlig hvem du er i Kristus - i Guds Kærlighed Kristus. At der er en dynamisk skabende kærligheds relation (HELLIGÅNDS INSPIRATION og ENTUSIASME) og kommunikation samtale (BØN) mellem dig og Gud i Kristus gennem Helligånden der Åbenbarer hvem Gud er og hvem du er i Gud - ja som gør Gud nærværende i dit liv - så Gud ikke længere er en fjern og ukendt og uforståelig og uerkendelig Gud. Alt dette afviser du som er så helt central i Guds Kærlighed Kristus.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Synes du skulle høre radio kl 11 nu her om en times tid - Bibelen Leth Fortalt er om Thomas Evangeliet