annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 43 gæster og 324 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 15 af 17 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#45254 - 24/07/2025 01:37 Re: Lys [Re: Tikka]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Jamen der er ikke spor af TRO på 3 Guder i Treningheden eller den Treenige Gudsforståelse.

Og jøderne er i religiøs sammenhæng yderst forskellige - her må vi huske at Jesus ideer om Gud var så provokerende for de skriftlærde og ortodokse jøder at de efterstræbe at få ham henrettet.

Ja sov godt Tikka

PS:

Arne Thomas og Tikka I har set flere billeder fra Rødhus Sommerhuset - men prøv at finde Street View for Østerbyvej 33 Øland pr Brovst - så vil I se fritidshus nummer 2. Og I vil også kunne se mig være ude i haven.

Jeg husker det godt den dag Google Street View Bilen med kameraet på taget kom kørende og jeg var ude i haven.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

Idag har jeg spist følgende frugter og bær og grøntsager fra haven;

Kartofler og gulerødder og porrer

Grønkål og spinat og forskellige salater og purløg

Blåbær og Solbær og Stikkelsbær og Hindbær og Æbler og Mirabeller

Lidt sjovt med alle disse frugter og bær og grøntsager der ikke er sprøjtede og som jeg bare går og spiser i løbet af dagen og henter ind i forbindelse med madlavning.

Huset er købt fordi jeg skulle have noget jord at lege med og dyrke - have jord under neglene og hverken i sommerhuset eller i og omkring min lejlighed i Nørresundby har jeg disse muligheder. Haven i Nørresundby blev nedlagt af en ny ejer og lavet om til garage anlæg og beton kører fliser. Meget trist at Ålborg kommune godkendte dette.
#45256 - 24/07/2025 12:38 Re: Lys [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Tikka, jeg skrev:
Citat:
Ja, jeg tror, at Jesus er fuldt ud guddommelig og tillige var fuldt ud menneske.
Du svarede:
Citat:
Hvordan kan du opleve alt dette, når du ikke tror på Gud, og slet ikke som en mandsperson ---
Jeg svarede:
Citat:
Fordi jeg aner det guddommelige som altværende.
Du kommenterede:
Citat:
Jo vist, men du forbinder Jesus med det guddommelige.

Kan du uddybe det?
Mit svar:
Citat:
Kun at jeg har oplevet dette helt uventede, vidunderlige og ufattelige kærlighedsmysterie, som det er umuligt for mig at fornægte.
Du sourgte:
Citat:
Kan man stole på sine følelser og omgøre dem til kristen tro?
Jeg svarede:
Citat:
Det kan jeg kke svare på. For mig er det ikke følelser men oplevelser og anelser - og dem stoler jeg på.
Du kommenterede:
Citat:
Thjoee, men de udsprang af du så på et ikon af Jesus, så måske din fantasi har spildet dig et pus? -- Jeg mener, hvordan kan du vide dig sikker på det var Jesus som talte til dig? --- Tror du på Gud og opstandelsen?
Mit svar:
Der var kun Kristus og mig.
Hvad der skete kom helt bag på mig - milevidt fra, hvad jeg ville kunne fantasere mig til blinker

Begrebet: Gud oplever jeg som en primitiv menneske-version af universets guddommelighed.
Opstandelse er for mig en menneskelig ønskedrøm.
Men jeg har megen forståelse for, at mange har den tro.

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45257 - 24/07/2025 13:44 Re: Lys [Re: Arne Thomsen]
veteran
Citat:
Arne:

Mit svar:
Der var kun Kristus og mig.
Hvad der skete kom helt bag på mig - milevidt fra, hvad jeg ville kunne fantasere mig til blinker

Begrebet: Gud oplever jeg som en primitiv menneske-version af universets guddommelighed.

"Der var kun Kristus og mig."

Ihvertfald var det ikke Jesus Kristus

Fordi så kan du ikke skrive som følger her:

Alle ægte religiøse erfaringer er Ekstatiske Åbenbarings -erfaringer der rammer os i vores center - det er en central akt i vores personlighed hvor 1): følelser indgår 2): hvor vilje indgår 3): hvor erkendelse (forståelse) men ingen af de tre nævnte er årsagen til den religiøse erfaring. Der er altid et element af 1) og 2) og 3) men de er ikke årsagen eller kilden til de religiøse åndelige Ekstatiske Åbenbarings -erfaringer. Årsagen til at de religiøse spirituelle åndelige Ekstatiske Åbenbarings -erfaringer forandrer os skyldes at de rammer os i vores center - hjertet - var det bare noget der foregik i hovedet (sindet bevidstheden) ville det ikke forandrer os som mennesker og personer - kun kunne betyde en forestilling om tingene - men det berører os ikke dybt nok til en gennemgående tilbundsgående personlighedens forandring udvikling og vækst.

"Begrebet: Gud oplever jeg som en primitiv menneske-version af universets guddommelighed" når dette er som man forstår tingene har man fjernet sig fra Jesus Kristus. Så forstår man ikke et ord af den Åbenbaring Gud vi møder i Jesus Kristus.

Jesus Kristus knytter Gud passioneret intimt dynamisk til vores indre sjæleliv af længsler og ønsker og drømme - derfor vi overhovedet ikke kan forstå Jesus Kristus udenom BØNNEN - det kommunikerende Skabende kreative samspil der er mellem Gud og mennesket. Mennesket som Guds Elskede Anden og Medskabninger til grundlæggelsen af Guds Riget.

Hvis vi ikke havde dig HansKrist til pædagogisk og klart at beskrive hvad der karakteriserer kristendommen og Jesus Kristus kunne det jo ender helt galt som vi ser med Arne der forstår tingene lige så dårligt som myrer forstår sig på computere.

Det er noget forbandede ævl at tage Jesus Kristus som gidsel i følgende påstand

"Begrebet: Gud oplever jeg som en primitiv menneske-version af universets guddommelighed."

Nu må vi spørger Arne: oplever du Gud?

Siden du skriver: "Begrebet: Gud oplever jeg som en primitiv menneske-version af universets guddommelighed"

Et ord er et ord - men et ord kan også være et begreb og så er det begrebet der er med til at forklare ordets betydning og indhold - hvad ordet dækker over.

Nej du har aldrig oplevet Gud - du har ikke inde i dit liv den samspils virkelighed med Gud som Jesus Kristus har Åbenbaret os. I den sammenhæng er du fortabt - Gudløs og Åndløs og Bøn'løs (uden Bønnen i dit liv). Du er så langt fra Jesus Kristus som man kan komme og mange gange er du ikke kun langt væk fra Jesus Kristus men du er så Anti Krist (Anti Jesus Kristus) som et menneske overhovedet kan være.

Når et menneske har haft et indbrud (sammenbrud og omvendelse) i sit liv - en af disse (Guds Åndens 1 Kor 2) religiøse spirituelle åndelige Ekstatiske Åbenbarings -erfaringer der rammer os i vores personligheds center og derfor skaber forandringer og vækst og udvikling så kontekster man sin religiøse erfaring og det har Arne også gjort og han har ikke kontekstet sin ikon oplevelse til Jesus Kristus. Men til streng agnosticisme og panteisme og buddhismen.

Arne du har jo en forstand skulle man formode men det virker som om du ikke har. Du skriver så også at du har lige så lidt forstand på det religiøse åndelige og Jesus Kristus som myrer har på computere. Og det er så sandt som det er skrevet.

Jeg skriver rigtig mange gode indlæg - men alt fokus og feedback på Trosfrihed går til et menneske som Arne der vitterligt overhovedet ikke forstår et ord af det hele. Debatten lider under at gode - endda meget gode indlæg som jeg skriver ikke får feedback og opmærksomhed. Kræn-p og Anne ALH og andre dygtige debattører gav mig altid den opmærksomhed mine indlæg fortjente. Som Gerth skrev, hvorfor ignorerer Arne og Tikka hvad HansKrist skriver?? Det er også en gåde og Trosfrihed lider herunder. Debatten ville blive bedre og mere kvalificeret hvis en dygtig debattør også fik opmærksomhed.

Iøvrigt også derfor vi ingen fremskridt overhovedet gør her på Trosfrihed - vi når aldrig frem til en klar forståelse tingene og det betyder vi drøfter nøjagtig de samme ting om 10 år som vi gør idag - og det fordi ingen lærer at forstå tingene og huske det forståede til fremtidigt brug.
#45258 - 24/07/2025 19:58 Re: Lys [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Til Hanskrist.

Det er jo tydeligt, at det provokerer dig rigtig meget, når jeg skriver om, hvad jeg oplever, aner, føler og tænker på det religiøse område.

Men du skl vide, at jeg skriver ikke for at provokere, jeg skriver for at afklare mig selv, og det er en stor tilfredsstillelse for mig, hver gang jeg oplever, at det lykkes.

Det bekymrer mig imidlertid, at mine skriverier åbenbart skaber mewgen vrede i dig.

Jeg har for længst besluttet ikke længere at kommentere din tro og ejheller at søge at forstå den bedre - netop for ikke at skabe mere vrede.

Men også at være tavs om min egen tro, det synes jeg er totalt i strid med idéen om trosfrihed.

Hvis nogen, som læser dette, har forslag, vil jeg læse dem med interesse.

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45259 - 24/07/2025 20:37 Re: Lys [Re: Arne Thomsen]
veteran
Læs dog hvad jeg skriver

Ikke et nyt emne nu hvor du vil æres og dyrke personfnidder

Jeg har skrevet så meget godt - LÆS DET DOG FOR HELVEDE MAND

Hvis du læste hvad jeg skriver og forsøgte at forstå det og du svarede igen på det - ville vi have en interessant debat
Side 15 af 17 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 >

Seneste indlæg
Lys
af Tikka
25/07/2025 19:12
Misforståelsen
af somo
24/07/2025 08:12
DE TOBENEDE ABER
af Hanskrist
23/07/2025 14:10
Kristus-Ordet
af Tikka
22/07/2025 17:15
Troens frihed
af Hanskrist
25/06/2025 11:43
Nyheder fra DR
Udenrigsministeriet opdaterer rejsevejle..
25/07/2025 19:48
Slik kaldes tilbage: Udgør en kvælning..
25/07/2025 19:30
Ursula von der Leyen skal mødes med Tru..
25/07/2025 18:21
Britisk minister undskylder til børn fo..
25/07/2025 17:08
Danmark vil ikke følge i Frankrigs fods..
25/07/2025 17:07
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Alle rejser til grænseområder mellem T..
25/07/2025 18:01
Det danske demokrati har en indbygget fe..
25/07/2025 18:00
Sørine Gotfredsen: Kvindefodbold er omg..
Børnelæge har teologien og poesien med..
Morten Kvist: Jeg løb en risiko, da jeg..