annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15881791
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399018
Et andet syn 2003686
Åndelig Føde 1604019
Jesu ord 1534505
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
0 registrerede 580 gæster og 108 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 11 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 10 11 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42833 - 08/02/2024 21:56 Re: En døgnflue ... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvordan går det med bjergbestigeren ler Hvem ved blinker Findes der andre mennesker end Paulus...




Your friend forever

Krishna

PS: Er du træt af at fejle...

https://vandrer-mod-lyset.dk/

https://vandrer-mod-lyset.dk/e-boeger/
Top Svar Citer
#42834 - 08/02/2024 23:33 Re: En døgnflue ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Jeg forstår, at jeg ikke har givet dig et for dig tilfredsstillende svar på min "trosbekendelse":
Citat:
Mit nu er universets - miraklets – nu.

Og du har jo ret i, at det er tænkt af mennesker, og i at det er baseret på vores naturvidenskabs forskning af universet - men jeg vil tilføje, at det er uafhængigt af mennesker.

For disse forskningresultater kan man slvfølgelig betvivle, men hvis de blot er nogenlunde rigtige, så eksisterer der jo til enhver tid et nu i universet - og en fortid - og en fremtid - i hvert fald så længe universet eksisterer - helt uafhængigt af om vores art fortsat eksisterer eller er uddød- og helt uanset om vores stjerne, solen, er brændt ud efter at have brugt al sin brint - og alene afhængigt af, om universet fortsat eksisterer.
Er du uenig her?

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#42836 - 09/02/2024 10:19 Re: En døgnflue ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1919
Citat:
Jeg forstår, at jeg ikke har givet dig et for dig tilfredsstillende svar på min "trosbekendelse":
Citat:
Mit nu er universets - miraklets – nu.

Og du har jo ret i, at det er tænkt af mennesker, og i at det er baseret på vores naturvidenskabs forskning af universet - men jeg vil tilføje, at det er uafhængigt af mennesker.

For disse forskningresultater kan man slvfølgelig betvivle, men hvis de blot er nogenlunde rigtige, så eksisterer der jo til enhver tid et nu i universet - og en fortid - og en fremtid - i hvert fald så længe universet eksisterer - helt uafhængigt af om vores art fortsat eksisterer eller er uddød- og helt uanset om vores stjerne, solen, er brændt ud efter at have brugt al sin brint - og alene afhængigt af, om universet fortsat eksisterer.
Er du uenig her?


Universet har vel ikke et nu, da det vel ikke har en bevidsthed og kan tænke abstrakt og derfor er der ingen planlagning – ”alting går sin gang”

Hvad videnskaben finder ud af, er jo grundet mennesket bevidsthed, evner - eller mangel på samme, diverse teleskoper og hvad ved jeg, viden som jo hele tiden ændre sig … ny viden … og opdagelser der ikke kan forklares -

… og dit udsagn om at universet er helligt er jo som guds, helligånds og evigheds tanken jo også menneskeskabt -

Når vi kommer til dit ”det hellige univers” i nuet - eller er det nuet, der er i det hellige univers, så har det jo intet med tiden at gøre andet end fra et menneskeligt synspunkt/forestilling.

Hvorfor du gør universet helligt - forbinder det med noget guddommeligt - noget fra gud – måske gud skabt – (miraklets nu) - begriber jeg ikke, men det kan du måske forklare.

.
Top Svar Citer
#42837 - 09/02/2024 10:23 Re: En døgnflue ... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
"Time is real" Aristotele

"Time is an illusion of the mind" Immanuel Kant

"Time was invented by clock companies to sell more clocks" Karl Marx 😂


Karl Marx har nu en hel anden forståelse af tid - nemlig som oprør og opgør med småborgerlig konservativ samfundsorden statisk tid og orden og sætter i stedet for dynamisk tid og samfundsudvikling nøjagtig som Paulus. Så tid ses som mulighed for forandring nøjagtig som Paulus, også for ham var tiden muligheden for forandring. Men herfra skilles så også deres veje for hvordan den samfundsforandring og udvikling skulle drives frem, for Paulus skulle det ske i Kristus uden vold og magt anvendelse. Idag er de marxistiske tænkere meget optaget af Paulus's diskurs om Begivenheden Guds Kærlighed Kristus ind i verden.

Jøderne og de kristne er kendt for at have fokus på historien og tiden gennem hvordan Gud handler ind i historien. Altså bestemt ikke en Deistisk gudsforståelse men en Theistisk.

For grækerne er det mere den kosmiske orden og ligefrem fornuft og væren - mest som uforstyrret væren der er sagen.

For Paulus er Tidens Fylde - Kairos - Begivenheden Kristus - Begivenheden Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os - tegn på eller indvarslingen af en NY ÆRA - NY EPOCHE:

Den Messianske Æra hvor Guds Riget bliver oprettet i KRISTUS - i takt med at Kristus bliver alt i alle.

Begivenheden Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ❤️ ved Helligånden der er givet os er her hvor tid og evighed, menneske og Gud mødes i et samspil, som finder sted i tidens og rummets verden. Guds komme former sig som et samspil, hvori både Gud og menneske har et indspil.

Begivenheden Guds Kærlighed Kristus er Guds Nedstigen til tidens og det værendes verden i Kristus.

Gud der i Begivenheden Guds Kærlighed Kristus opretter en bolig i tidens verden - hvor Gud og menneske kan bo sammen. Det er Guds Nærvær i Kristus som vi erfarer det i bøn og Gudstjenesten - i salmesangen der åbner os for jubelen over dette livs skønhed og for kærlighedens omsorg for at alt og alle kan udfolde deres værens muligheder.

Jesus Kristi Gud frelser ikke bare
enkeltpersoner og forberede dem til himlen; snarere skaber han et folk på jorden blandt hvem han virker lever og bor og HELLIGgør og HEL'breder os - det er om noget legemet og jorden (naturen) der som Guds Skabelse skal frelses - der skal igen åbnes for os ind til LIVETS TRÆ midt i Edens Have - Paradis er her på jorden - som Troels Kløvedal sagde som noget af det sidste til sin søn vores allesammens kære Mikkel - Mikkel Beha Erichsen.

Frelsen i Kristus må aldrig skilles fra Skabelse - hverken os som skabninger eller naturen som skabelsen. Det er en forløsning af skabelsen og os skabninger og ikke en forløsning fra skabelsen og os skabninger, ja hvis ikke Gud selv lader Jesus liv, død og opstandelse gælder for mennesker også, må denne "skat" ligge ubrugt, spildt og begravet, siger Luther med henvisning til Galaterbrevet.

😱😱😱😱😱

💕✝️💘☦️💕

🔥🔥🔥🔥🔥


Kære HansKrist mange af dine indlæg er jo prædikener af en sjælden skønhed og visdom og klogskab.

Du er en meget sjælden blomst 🌹 her på Trosfrihed.

Nogle af dine indlæg er jo prædikener der som træer vokser ind i himlen og at dette kan lade sig gøre skyldes dine rødders vidde forgreninger der stikker dybt ned i undergrunden. Din dybe grundige forståelse tingene også tværvidenskabeligt - det er ikke kun kristendom og teologi - det er også religionsfilosofi og psykoanalysen og Jungiansk Psykologi dybdepsykologien og neurovidenskab og psykiatri og psykologi og den medicinske naturvidenskab med meget mere.

Du skiller dig ud og synd du ikke når ud til en større læsekreds for her på Trosfrihed bliver du ignoreret - jo bedre du skriver jo færre respons og opmærksomhed får dine indlæg.

Hvorfor mon?

Der er selvfølgelig flere grunde. Men en af grundene er at du er eneste hard core kristne debattør der aldrig har været flov over at bekende dig til Gud i Kristus.

Tikka der er bibelfundamentalistisk opdraget til at forstå kristendommen og ikke kirke vant påstår i sin uvidenhed at stort set ingen kristne er beskæftiget med Gud i Kristus.

😂😂😂

Viser med al tydelighed hvor lidt hun/han har forstået kristendommen. Han fordi Tikka aldrig har fået hendes animus sjæl (maskuline modsatkønnethed) vel integreret gennem midtvejs livets nødvendige individuations opgave for kvinder. Hvorimod du HansKrist er lykkedes til overmål med din Anima Sjælelige kontakt til det kvindelige.

Alt Kirke -liv og -gudstjeneste og alle kristne pædagogiske lærebøger om kristendom og al kristen teologi og religionsfilosofi drejer sig ikke om andet end vi mennesker der er blevet fundet af Gud i Kristus - i Begivenheden Guds Kærlighed Kristus som jeg så smukt poetisk har beskrevet og jublet og besunget det ovenfor.

👏👌👏💪👊

Knockout indlæg igen - endnu engang - sad lige i øjet 👁️👁️
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42841 - 09/02/2024 13:30 Re: En døgnflue ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
For mig ser det ud, som om du mener, at universet dårligt nok eksisterede, hvis ikke vi mennesker havde en bevidsthed derom smiler
Og jeg påstår jo heller ikke, at universet oplever nuet, men jeg påstår, at universet er i nuet.

Tiden: Fortid, nutid og fremtid opfatter jeg som altomfattende - medregnet at fremtid jo kun omfatter det fortsat eksisterende.
Du skriver:
Citat:
Hvorfor du gør universet helligt - forbinder det med noget guddommeligt - noget fra gud – måske gud skabt – (miraklets nu) - begriber jeg ikke, men det kan du måske forklare.
Mit svar:
Det var, da jeg søgte at opfatte ikke-eksistens af verden, at verdens eksistens overvældede mig som et ufatteligt og vidunderligt mirakel yeah

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 11 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 10 11 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
For tredje gang ligger der en haj på fo..
15/05/2024 00:41
Tidligere advokat for Trump grillet unde..
14/05/2024 23:47
Heftige kampe tvinger Ukraine til at fly..
14/05/2024 23:38
Manchester City besejrer Tottenham og sp..
14/05/2024 23:20
Kong Frederik peger på ny teknologi som..
14/05/2024 21:32
Nyheder fra Religion.dk