annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42017 - 24/11/2023 19:51 Den store reformation...
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Jeg ville bare lige sætte gang i tænkeren = vender tilbage med noget til jer andre, så...




Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42019 - 24/11/2023 21:42 Re: Den store reformation... [Re: ]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad skal der laves om på i folkekirken? Hvorfor tales der ikke om dette...

https://vandrermodlyset.dk/16-reinkarnation/

Hvordan får vi alle med...

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/hver-fjerde-dansker-tror-paa-reinkarnation

Jesus talte ikke for reinkarnation, men han talte heller ikke imod det, så vi kan ikke rigtig bruge ham til noget i den sammenhæng. Hvem bestemmer om vi har et liv eller flere liv? Præsterne? Det tror jeg ikke. Har vi brug for flere liv? Det må være spørgsmålet. Jeg så gerne, at folkekirken var baseret på spørgsmål = så skal svarene nok dukke op med tiden. Ja, jeg elsker spørgsmål heart Hvem er jeg...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42020 - 24/11/2023 22:36 Re: Den store reformation... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Jeg synes ikke man skal gøre kristendommen til noget den ikke er og det vil det være hvis reinkarnation skal fylde

Kristendommen er netop kendt for et helt andet bud: nemlig at vores enestående unikke person og personlighed er HELLIGT - det er aldrig set før og der er intet i universet der er som hvert enkelt af os - og kristendommen værner om dem vi er

Og så dur det ikke med reinkarnation - for hvem er man så af de mange reinkarnationer


Så at indføre noget der ikke er kristendom gir ingen mening

Folk der tror på reinkarnation hvad skal de med kristendommen - det kan jeg overhovedet ikke se - der må være mange andre steder folk der tror på reinkarnation kan gå hen

Når det centrale man tror på er nærmest det modsatte af kristendommen er det jo ikke kristendommen der skal laves om


Det er ikke en reformation af kristendommen - men det er at udslette kristendommen og erstatte kristendommen med noget helt andet


Det bliver ikke folk der er så voldsomme modstandere af kristendommen der vil lykkes med at reformere kristendommen

Citat:
Nicolai Berdyaev:

Christian Spirituality is distinguished from non-Christian spirituality by the fact that personality, freedom and love are always affirmed in it. Spirituality in which the unrepeatable person disappears, and in which there is no freedom of man or love for man, must be regarded as unchristian.

The spirituality of India, sublime as it is in itself, is cold in comparison with Christian Spirituality, just because of its pantheistic character, which metaphysically denies the principle of personality
.


Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.


Citat:
Nicolai Berdyaev:

The deification of creation does not mean any loss in its significance, still less its extinction. Man and the world are not annihilated in God, but illuminated and transfigured. They are now definitivelys part of being and are set free from non-being. Berdyaev

Christianity is the religion of love; it triumphs over the law of nature and that of justice. The man who has partaken of the mystery of redemption, who has received Christ into himself, and who is of the seed of Christ, can no longer be subject to the law of Karma or be compelled to redeem the past through a series of endless transmigrations and a long judicial process in obedience to the law. ,,,, It is in this abolition of Karma and in the victory of grace over human destiny as subject to law that the deepest element in Christianity is revealed.

The Christian Church puts man face to face with God and opens up the way to communion with Him. This way is revealed above all in prayer. Here man stands before God without the intervention of any hierarchies or series of evolutions, he leaves time to enter eternity, he leaves behind him the life of the world to penetrate into the divine.



-0-0-0-


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42028 - 25/11/2023 13:14 Re: Den store reformation... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvem er du? Du er opleveren af inkarnationerne. Hvad går det hele ud på...

https://vandrermodlyset.dk/16-reinkarnation/

Har vi brug for flere liv? Det vil jeg gerne tale med jer andre om. Håber I vil se disse videoer, og kommentere på dem...






Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42029 - 25/11/2023 13:35 Re: Den store reformation... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Jan ABC:

Har vi brug for flere liv? Det vil jeg gerne tale med jer andre om.



Nej vi skal ikke skubbe noget ud i fremtiden - som om vi mennesker ingenting er - ikke kender Gud og Guds Riget og det Evige Liv - på nuværende tidspunkt - men at dette først kommer til at gå i opfyldelse længere ude i fremtiden i en anden person og et andet liv og identitet og personlighed.

Det er også kristendommens store fortjeneste at påpege det forhold ovenfor jeg plæderer for - klart anbefaler.

Kristendommens helt store force og styrke i forhold til reinkarnations tankegangen er at den vores person og eksistens - det liv og den personlighed vi er nu har evigtgyldig betydning og befinder sig i Gud til evig tid og aldrig går tabt. Det kan godt være vores fysiske legeme ikke kan arve Guds Riget og evigt liv - men det kan vores person i den udstrækning det tilhører det åndelige og himmelske legeme - tilhører Kristus - og vi har håb om et genopstandelses liv med Kristus i det kommende eskatologiske Guds Rige med vore kære.

Ihvertfald er det ikke reinkarnations tankegangen der kommer til at reformere kristendommen da dette er lig med at nedlægge kristendommen og alle dens fortjeneste og erstatte det med noget helt nyt.

Så mennesker der har brug for reinkarnations tankegangen skal selvfølgelig søge andre græsgange end kristendommen og folkekirken.

Hvad pokker vil disse mennesker dog også med kristendommen? Ja de vil nedlægge kristendommen og bygge noget helt andet op - og dette er jo ikke reformation af noget som helst.

Dette er jo destruktion og efter destruktionen at bygge noget helt nyt der intet har at gøre med kristendommen.

Så klart og tydeligt kan det siges fra kristen hold.

Men vi kristne udelukker ikke nogen (ej heller folk der er tilhængere af reinkarnation) fra gudstjeneste og fællesskab med vi andre kristne. Blot kan kristendommen aldrig have et Guds Evangelium om Guds Kærlighed Kristus der også prædiker reinkarnation - så der vil grænsen gå.


Fremragende HansKrist heart heart heart

Der hvor vi kristne kan have en samtale med folk der er tilhængere af reinkarnations tankegangen er at vi kan anerkende vores fylogenetiske evolutionsbiologiske arketype arvegods materiale vi bærer rundt på - men at disse mange spring i udvikling skal gennemføres ontogenetisk her og nu i forbindelse med vores iklædning Kristus og vækst af vores indre menneske der konstant vokser og fornyer sig i fylde - i guddomsfylde til vi kan rumme hele den vækst vi har fra Gud. Ja i Kristus har vi hele guddomsfylden i kød og blod - i dette liv og iklædt Kristus sådan døden har ingen magt længere - det dødelige legeme er overklædt med det himmelske åndelige legeme vi har fra Gud - og der er ingen død når vi dør vi forbliver blot i Kristus med hele vores Jeg og person.

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.


Det hele begrunder sig i eller har grund i følgende forhold der gælder i kristendommen:


the "Infra Lutheranum" -- namely, the view that the finite is capable of the infinite and consequently that in Christ there is a mutual in-dwelling of the two natures. This difference means that on Lutheran ground the vision of the presence of the infinite in everything finite is theologically affirmed. Paul Tillich.

Iøvrigt også herpå den kristne tanke om inkarnationen begrunder sig på - er grundlagt på.


I kristendommen svækkes mennesket ikke - jo mere et menneske kommer tættere på Gud i Kristus - jo stærkere bliver mennesket - med dets unikke jeg og personlighed og levet liv i kærlighed som aldrig forgår.


Hvornår opdager de kristne at de har en super star Kristologisk Antropologisk Teologisk tænker i dig HansKrist???

Det har de opdaget - Lars Sandbeck og Anders-Christian Jacobsen professor i Dogmatik Århus Universitet - ja de ved det godt.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk