annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42032 - 25/11/2023 14:52 Re: Den store reformation... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad er en folkets kirke...

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/hver-fjerde-dansker-tror-paa-reinkarnation

Hvorfor har du ikke sat dig ind i tingene...

https://vandrermodlyset.dk/16-reinkarnation/

Hvem er færdigudviklet? Hvem skal genopbygge deres personlighed? Lad os få gang i samtalerne heart Har du set disse videoer...






Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42033 - 25/11/2023 15:07 Re: Den store reformation... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Hvorfor har du ikke sat dig ind i tingene?


Spørger du - det har jeg da netop - du kunne jo læse mine indlæg


At hver fjerde tror på reinkarnation hvad har det med kristendommen at gøre

Der findes lande hvor næsten 100% er muslimer og lande hvor ca 60% er ateister - men for ind i helvede hvad har det at gøre med kristendommen må jeg spørge???

Skal kristendommen af disse grunde skiftevis være islam og så ateistisk og så gå ind for reinkarnation????

Nej selvfølgelig ikke

Jeg forstår simpelthen ikke din argumentation

Fred være med jer der går ind for reinkarnation og forbliv I dog bare i jeres tro - som ingen vil tage fra jer


Men at lave kristendommen om til noget den ikke er kaldes ikke en reformation

Så forstår du overhovedet ikke ordet reformation hvad det dækker over


Det er jo ikke en reformation du taler om og som Lau Sander Esbensen taler om - det er en total destruktion og ødelæggelse kristendommen og så at bygge noget helt andet op der aldrig har haft noget som helst at gøre med kristendom

Dette vil ALDRIG kunne lykkes og det er naiv af jer at tro


Men jeg går ind for den reformation som Ny Himmel er et ægte udtryk for og dem bakker jeg op. Og de smider ikke barnet ud med badevandet. De smider ikke Guds Kærlighed Kristus ud med badevandet.


Og i det hele taget kan vi kristne "i Kristus" ikke smide Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er os givet på porten - det er en umulighed.

Og uanset hvor meget du og Lau Sander Esbensen vil forsøge herpå så er det en umulighed - det kan ikke lade sig gøre - Kristus er vores liv fordi vi har mødt den levende Gud i Kristus og den Guds Ånd der gør levende.

Så uanset hvor meget I forsøger kan I ikke ændre hvad vi kristne lever i og står i har vores liv i og ved.

Alle kristne er parat til at betale med deres eget liv som offer for ikke at blive udsat for din og Lau Sander Esbensen's reformation og derfor ved jeg det aldrig vil lykkes for jer og at I tale i vildelse når I som Lau Sander Esbensen påstår at kristendommen "uddør" snart.

Kristendommen "uddør" aldrig kan jeg fortælle Lau Sander Esbensen. At læse hans dommedags prædiken om at hvis kristendommen ikke gør som han siger den skal så uddør den om få år. Sjældent har jeg rystet så meget på hovedet og trukket på smilebåndet.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42038 - 25/11/2023 16:26 Re: Den store reformation... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

For mig er kristendommen meget enkel = elsk Gud og næsten. Det udelukker ikke reinkarnation. Hvis du vil tro på et liv, så skal du selvfølgelig have lov til det, men du skal ikke have lov til at bestemme over andre kristne. Det kaldes trosfrihed. Kristne kan godt tro på reinkarnation. Som sådan var Jesus ikke modstander af reinkarnation. Men lad os tale om tingene heart Hvem er færdigudviklet? Hvem skal genopbygge deres personlighed? Har du set disse videoer...






Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42039 - 25/11/2023 17:32 Re: Den store reformation... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Jan ABC:

Hvis du vil tro på et liv, så skal du selvfølgelig have lov til det, men du skal ikke have lov til at bestemme over andre kristne. Det kaldes trosfrihed. Kristne kan godt tro på reinkarnation.



"men du skal ikke have lov til at bestemme over andre kristne".

Nu er det jo ej heller mig - men du og Lau Sander Esbensen der vil bestemme over andre kristne.

Det er jo jer der vil have Guds Evangelium om Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os - der gør Gud nærværende virkelighed i vores liv vi har modtaget - hvor Gud har fundet os og dermed sikret nøjagtig det menneske der sådan er i Kristus både et himmelsk åndeligt legeme hvor døden er besejret, således at når vi dør forbliver vi blot i Kristus som har vundet skikkelse i os, og der er ingen svær voldsom drastisk skræmmende begivenhed omkring vores død for vi er allerede der hvor vi skal være når vores såkaldte død indfinder sig og som husket i Gud vi har håb en opstandelse til det eskatologiske Guds Rige med vore kære.

Kristendommen kan aldrig lave om på det forhold ved at prædike et reinkarnations evangelium.

Så der er plads til jer med den tro på reinkarnation I har - men der er ikke plads til at I destruerer og ødelægger kristendommens evangelium og erstatte dette med noget andet der aldrig har været det kristne evangelium.

Som jeg argumenterede for er der to ting at sige:

1):

Det er ikke en reformation det du og Lau Sander Esbensen taler om - det er en total ødelæggelse eller destruktion af kristendommen.

2):

Det vil aldrig lykkes jer da ingen kristne kan opgive og vil opgive deres liv i Kristus. Så vil de hellere ofre deres liv end at blive tvunget af jer til noget der ikke er Kristus - ikke er lig med at være i Kristus og lig med det kristne håb og forjættelse vi har i TROEN vi har i Kristus.


Men hvad vil i dog med den kristendom (Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os) I ikke bryder jer om og vil have nedbrudt destrueret og ødelagt for at bygge et helt andet evangelium op hvor Gud ikke er kommet os nær i Kristus. Men vi skal mange eller flere liv og stadier reinkarnationer igennem før vi er hjemme i Gud. Alle menneskers liv er ligegyldige ifølge jer - nej siger kristendommen ingen menneskers liv er blot en overgang et middel for noget andet eller nogen anden.


Men jeg er helt rolig da jeres reformation der ikke er en reformation - aldrig vil lykkes. Men nu har I jo også mange liv forude til at blive klogere - så I har jo go tid til at vandre i jeres vildfarelse.



-0-0-0-

Men er det navnet kristne I vil have del i?

Kæmper I for at blive kaldt kristne?

Kæmper I for at Domkirkerne og Kirkerne skal blive jeres huse og der her skal prædikes et andet evangelium end det kristne om Gud i Jesus Kristus.

Hvad det er I vil er svært at få klarhed over.

Men at I har det skidt med jer selv og jeres tro på reinkarnation er tydeligt.

Hvorimod vi kristne er glade tilfredse og fyldt med håb og jubel og ekstase, udtrykt livligt i sang og musik og bøn. Og gerne åbne døren for Hara Krisna og VML mennesker fyldt med tro på reinkarnation. I er hjerteligt velkomne og vi kan sagtens snakke reinkarnation med jer et stykke men på et tidspunkt må vi også pege på Gud i Kristus.

Vi kan ikke blive ved og ved med at være i jeres frustrationer og utilfredshed og ulykkeligheder.


Men den Glæde og Ekstase og Fred med Gud der kendetegner Helligånden vil vi gerne overbringe jer - byde jer hjertelig velkommen i - så jeres frustrationer og forpinthed over at stå så alene med jeres reinkarnations tro kan blive lindret.

Det er bestemt ikke rart at se hvor utilfredse og hidsige I er.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42043 - 25/11/2023 19:12 Re: Den store reformation... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Vi må have andre på banen...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk