annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15996173
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2414260
Et andet syn 2012597
Åndelig Føde 1645212
Jesu ord 1538968
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen 159 gæster og 138 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 27 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 26 27 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42013 - 24/11/2023 13:32 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Jeg giver besked, når bogen er afsendt. Købte den for 100 kr. af Lau. Det behøver du ikke give mig = se det som en tidlig julegave fra mig til dig heart

Håber på mange gode samtaler med jer andre om det hele. Har desuden lige lavet et opslag på facebook = Vandrer mod Lyset forum - og gjort opmærksom (endnu en gang) på vores forum. Måske finder det vej til Lau. Det ville bare være genialt, hvis han (også) indfandt sig på forummet. Godt vi har dig Hanskrist = super skrevet...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42014 - 24/11/2023 15:22 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: ]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3689
Sted: Nørresundby
heart heart heart heart heart heart

Du fik fuld hus af hjerter fra mig - "sex" og "seks hjerter" er det meste man kan opnå at få fra HansKrist -- og det første vil du nok gerne takke nej til (nok kun Gerth der ville tage imod det - men det er gemt til det modsatte køn (dog tror jeg ikke Tikka kunne være interesseret og jeg er også blevet for gammel til det pjat - så jeg har det kun i munden - jeg kan kun snakke om det) - hø hø




Nå nu til dig Jan ABC

Du er et utroligt menneske Jan ABC

Jeg har kun en gang tidligere mødt den samme venlighed uanset hvordan vi andre opførte os "ubehøvlet" så blev Thomas ved med at være venlig og i balance - han betalte aldrig ondt med ondt - han gav aldrig igen på den måde.

Du har gjort det samme og det påvirker mig og jeg tænker hvorfra har I dog den indre moralske styrke til at magte en sådan helt igennem venlig opførsel???

Jeg glæder mig til at læse bogen - sidde med bogen foran mig og læse sammen kapitel efter kapitel med dig og forhåbentligt også Arne og Tikka og hvor ville det være fantastisk hvis også Thomas vendte tilbage og deltog. Jeg tror han har de bedste forudsætninger for at kunne vurdere og påskønne Lau Sander Esbensen's bog "Gud er Kærlighed" ja ingen ville kunne være bedre end Thomas til at kommentere på den bog.

Og ja RoseMarie - tænk hvis både hende og Thomas ville være med i den ovenfor omtalte studiekreds. Kom nu kære RoseMarie - en voldsom opfordring (inderlig bøn) skal hermed lyde fra HansKrist


Jeg prøver om jeg kan få Arne og Tikka motiveret og inspireret til at være med.

Det ville være så godt for Trosfrihed



Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42015 - 24/11/2023 18:42 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Hanskrist]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3689
Sted: Nørresundby
heart heart heart


Hej Arne


og Tikka og Jan ABC


Jeg har lige talt med Anne (ALH) - ihvertfald du Arne må kunne huske Anne med profilen ALH

Hun er præst nu på Djursland (hendes hjemegn - så hun bor i den smukkeste natur i Danmark nok og er præst i 3 Kirker)

Først var hun omkring Randers så Maribo (Maribo Domkirke) og nu er hun havnet på sin hjemegn Mols Bjerge

Hun bor i en rigtig romantisk Præstegård og hun har tre drenge - manden Nicklas og 2 skønne kønne drenge børn

At hun som præst er meget dygtig og vellidt tror jeg vi alle godt er klar over - Flemming Vang skrev jo en lovprisning om hvor heldig den menighed og Kirke var der fik Anne som præst


Jeg har lige haft en længere snak med hende som en broder i Kristus og hun en søster i Kristus - vi er begge grebet af begivenheden Kristus den Guds Kærlighed Kristus og Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Vores Gudstro er at vi har mødt Gud i Kristus - derom har hende og jeg aldrig været i tvivl. Vi havde en rigtig god kontakt da hun studerede teologi og vores tro udviklede sig sammen med at vi gav hinanden et teologisk modspil og kreativt ping pong samspil.

Hun fortalte mig følgende idag:

Citat:
Nej jeg løber desværre ikke meget mere. Efter vi fik hund i 2022 og jeg blevet endnu mere ophængt (ikke stresset, nej nej)…. Det er ikke godt for kroppen!


Jeg er meget optaget af klimaet og arbejder visionært med at lave Stessfri i Folkekirken - bla skal vi ha lavet en kirkehave med biodiversitet, vandrelabyrint, alter mv. Og med tiden vil jeg gerne - forhåbentlig m menighedens og biskoppens velsignelse - ommøblere en af vore kære kirker, så vi får et rum til mere fri gudstjeneste former. Til leg og udfoldelse i Ånden. Til helt konkret at kunne indånde håbet i trængslerne.



Anne hun læser blandt andet bogen:

"Klima, Tro, Håb, Handling - Natursyn og Kristendom"

Skrevet af Kristine Kaaber Pors og Kirsten Grube Juul med flere
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42016 - 24/11/2023 19:28 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Jeg glæder mig meget til at læse bogen sammen med dig heart Har lige fået bestilt 3 (nye) eksemplarer = et til mig og to til et par præster. Hvem vil vi gerne have på banen? Thomas, RoseMarie, Simon, Tikka, Arne og en masse VmLere og andre kompetente mennesker = Lars Sandbeck osv. Jeg spår Trosfrihed en lys fremtid. Der skal nok komme gang i forummet igen. Håber mange vil tilmelde sig vores studiekreds. Lad os støtte og hjælpe hinanden. Vi kan skabe en folkets kirke. Hvor begyndte reformationen...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42021 - 25/11/2023 00:17 Re: Skal folkekirken fornyes... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7249
Sted: Sydsjælland
@Hanskrist #42015 - 24/11/2023 18:42:
Angående ALH så tænker jeg på, hvor underligt det må være at stå foran alteret i de tre kirker, hvor hun er præst, mens Bibelen ligger på alterbordet bag hende med bl.a. Jesusordene fra Lukas 19 27:
Citat:
Men mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne.
Jeg ville nok få kvalme chockeret

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 27 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 26 27 >


Seneste indlæg
Spiritualitet
af Hanskrist
28/05/2024 23:49
Adskille stat og kirke?
af Arne Thomsen
28/05/2024 23:43
Vigtige præciseringer
af somo
24/05/2024 20:08
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Nyheder fra DR
Grønland har søgt om optagelse i ameri..
28/05/2024 22:47
Amerikansk anløbsbro til nødhjælp i G..
28/05/2024 22:34
Putin advarer Vesten mod at lade Ukraine..
28/05/2024 21:16
Regeringen vil skære 1.000 årsværk v..
28/05/2024 20:38
Ørsted indgår forlig om skrottede havv..
28/05/2024 19:15
Nyheder fra Religion.dk