annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15823918
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394856
Et andet syn 2000417
Åndelig Føde 1577500
Jesu ord 1531317
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 194 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 16 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#41928 - 19/11/2023 15:14 Re: Det 5. bud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7230
Sted: Sydsjælland
@Hanskrist:
Sandelig et brilliant forsvar for kristendommene Bibel - og korstog blinker
Arne.
Top Svar Citer
#41929 - 19/11/2023 15:17 Re: Det 5. bud [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7230
Sted: Sydsjælland
@ABC.
Ja faktisk smiler
Arne.
Top Svar Citer
#41930 - 19/11/2023 15:50 Re: Det 5. bud [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Mon du vil slå løven ihjel, hvis den er ved at æde dit barn...




Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#41931 - 19/11/2023 15:55 Re: Det 5. bud [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1918
Citat:
Citat:
At dømme forbrydere af samfundsnormerne syge, mener jeg er gak -

Min replik: (Arne)
Ingen er vel i tvivl om, at Adolf Hitler var en forbryder.


Han kunne ikke há gjort det, som han gjorde, hvis ikke andre havde gjort det for ham, og var med ham, derfor ville du ikke kunne hjælpe ham på ret køl, hvis ikke han var død.

Mange troede på ham og fulgte ham, og for dem var han ikke en forbryder.

Ikke at det skal forstås som en undskyldning, men det er klart, han havde en ide om en ny verden, hvor en bestemt slags mennesker skulle leve.

Det er den samme tanke, vi finder i skriftsteder i biblen, herunder skriftstedet jeg kalder genkomst lignelsen.

Lukas Evangeliet 19 vers 27: - og som du henviser til
Citat:
Men mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne.


Og vi læser jo også om Paulus, der mente, han sammen med Jesus og de hellige skulle dømme englene og det jordiske … for hvad må jeg spørge?

Måske Paulus samfundsnormer
Citat:
Ved I ikke, at uretfærdige ikke skal arve Guds rige? Far ikke vild! Hverken utugtige eller afgudsdyrkere eller ægteskabsbrydere eller mænd, der ligger i med mænd, eller tyve eller griske mennesker, ingen drukkenbolte, ingen spottere, ingen røvere skal arve Guds rige. Sådan var nogle af jer engang, men I blev vasket rene, I blev helliget, I blev gjort retfærdige ved Herren Jesu Kristi navn og ved vor Guds ånd.

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_kor/6


Ved I ikke, at vi skal dømme engle, for slet ikke at tale om jordiske forhold?

Citat:
Hvordan kan nogen af jer, der har en sag imod en broder, vove at bringe den for retten hos de uretfærdige og ikke hos de hellige? Eller ved I ikke, at de hellige skal dømme verden? Og når verden dømmes af jer, er I så ikke gode nok til at dømme i ubetydelige sager? Ved I ikke, at vi skal dømme engle, for slet ikke at tale om jordiske forhold? Men når I nu har sådanne sager, hvordan kan I så sætte folk, som menigheden foragter, til at være dommere? Det siger jeg til skam for jer. Er der da ingen blandt jer, som har visdom nok til at afgøre sager mellem brødre? I stedet for fører broder sag mod broder, og det for ikke-troende!

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_kor/6

… og som der står i det af mange elskede skriftsted Johannes 3:16, så kan vi selv vælge, om vi vil med eller om vi vil dø

Citat:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn. Og dette er dommen, at lyset er kommet til verden, og menneskene elskede mørket frem for lyset, fordi deres gerninger var onde.

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/3

Altså: De som ikke kommer til Jesus er onde --- og er selv skyldige i straf.

Hjemme hed det: Vil du ikke høre, må du føle … og i Danmark måtte man afstraffe børn indtil 1973 og det var almindeligt accepteret i hjem og skole.

Jeg vil tilføje, at skriftstedet menes at være tilføjet evangeliet.

Jeg mener ikke, dårlig opførelse kan undskyldes med dårlig opvækst, derved vil man leve sit liv som offer - og dette fjerner netop én fra at gi´ næstekærlighed, hvad enten den forstås verdslig eller bibelsk.

Og "det nye menneske" er jo netop forstået ved, at ”vi” aflægger det gamle i et liv med Kristus.

Dette at aflægge ”det gamle” er bestemt også gavnligt for ikke troende, selv om en kristen måske ville sige, det ikke var nok, men jeg mener, at har man indset sin fejl – eksempelvis som Paulus før sin omvendelse, ja, så er det op på hesten igen, med en erfaring rigere hvad man har gjort - vi er alle syndere - og i Paulus tilfælde bifaldt af ”dem han tilhørte” hans gerninger.

Man kan jo så spørge, om hans opvækst havde været dårlig … Jeg tror det handlele om prestige og dette, at han som nidkær jøde ville sætte et eksempel for, hvordan det ville gå dem, som ikke tilbad gud på rette måde.



Det er ikke nemt at ensrette folk til samme samfundsnormer, men oplysning er godt og afstandtagen er fint, men at tro du kan ændre de kriminelle, som du ønsker, de skal være er urealistisk.

.
Top Svar Citer
#41932 - 19/11/2023 15:55 Re: Det 5. bud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3684
Sted: Nørresundby
Du vrøvler mere og mere

Citat:
Sandelig et brilliant forsvar for kristendommene Bibel - og korstog


Det er jo det rene nonsens hvad du der skriver, og at jeg af alle der hævder at kristendommen ikke er nogen bogreligion og vores tro ikke er på alt hvad der står i Bibelen -- hvordan kan du så overhovedet finde på at skrive som du skriver om mig.

Jeg har bemærket at du vrøvler mere og mere og at der ingen logik er i hvad du skriver

Bedre var selvfølgelig at du selv opdagede at du ikke længere magter at tænke sammenhængende logisk

Hvad du skriver og påstår bliver mere og mere mærkeligt synes jeg at kunne iagttage

Tydeligt du er begyndt at hoppe over hvor gærdet står lavest - at du er utålmodig med at du gerne vil score nogle billige point - ved dumsmarte bemærkninger som da du hentede Christian Braad Thomsen ind -

Men nøjagtig på den overfladiske måde skal vi ikke synke ned til at drøfte tingene her på Trosfrihed

Du skal hæve barren - niveauet Arne - så vi ikke gør hinanden og os selv dummere

Vi skulle jo gerne hjælpe hinanden med at blive klogere på tingene - ikke falde ned på det niveau Arne Thomsen og Christian Braad Thomsen vil drøfte tingene på
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 16 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 16 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
09/05/2024 18:28
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Propalæstinensiske aktivister smidt ud ..
09/05/2024 17:51
TikTok vil mærke AI-genereret indhold
09/05/2024 17:24
Pige fik hørelsen igen efter banebryden..
09/05/2024 16:15
Russisk ambassadør har besøgt Bornholm..
09/05/2024 16:03
Lars Løkke advarer mod israelsk landope..
09/05/2024 15:27
Nyheder fra Religion.dk