annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 510 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#41596 - 22/10/2023 15:22 Jesus Kristus Opstandelse
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Opstandelses tanken eller troen hos de kristne - kan vi overhovedet idag begribe dette? Nej som dengang så gælder også i dag at ingen kan sige Jesus Kristus er vor Herre Gud udenom Helligånden der vidner om Sønnen fra Faderen.

Men jeg vil gerne drøfte tingene især med Tikka og Thomas.


På Chatten har jeg haft mange samtaler med Tikka

Nu har jeg skrevet til Tikka følgende på Chatten:

[x] HansKrist: Jeg har haft en aha oplevelse omkring opstandelsen som Paulus pludselig forstår dette efter sin omvendelse og det fornemmer jeg en vis lyst til at drøfte og endevende med dig Tikka ved lejlighed en dag
[x] Hanskrist: Der er en forskel på som vi forstår Jesus opstandelse og som Paulus forstod den - vi glemmer det vigtigste
[x] Hanskrist: Det er i kraft af Gud og endda Gud med Jesus (at her var Gud - Jesus sandelig Messias) at der overhovedet bliver snakket om Jesus Opstandelse og igen vi kan ikke erkende dette udenom Helligåndens Åbenbaring - i kraft af Helligheds Ånd stadfæste eller bekræfte dette
[x] Hanskrist: Paulus CHOK erkendelse i forbindelse med sin OMVENDELSE er at Gud var i og med Jesus - her handlede Gud - Jesus var sandelig Messias - dette strider mod alt fandeme ALT ortodoks skrift troende jødedom der netop var årsagen til at Paulus forfulgte Jesus bevægelsen
[x] Hanskrist: Herefter begynder Paulus at læse Esajas og ja det gamle Testamente som fanden læser Bibelen
[x] Hanskrist: Han begynder at forstå hvorfor pokker hans skæbne skal være at bringe sin nye forståelse af Jesus Opstandelse og alle dets omfattende konsekvenser ud til hedningerne
[x] Hanskrist: Hvorfor mig Apostel - hvorfor er denne skæbne blevet min - og han når dybt ind i denne erkendelse eller selvforståelse - og desværre må vi give Paulus ret i hvad han nåede frem til
[x] Hanskrist: 2000 år efter og vi må bøje os i støvet - som Jesus allerede i moders liv (livmoderen) var udvalgt udvalgt af Gud (til at ændre historiens gang) så var Paulus dette i mindst samme høje grad
[x] Hanskrist: Men nu kommer det altafgørende chokerende fra de to - Jesus og Paulus - alt dette gælder også os -- derfor kristendommen er så chokerende
[x] Hanskrist: Forestillingen om Gud som levende forudsætter, at Gud er aktiv, ikke bare i himlen, men også på jorden. En levende Gud er en Gud, som er beskæftiget med sin verden. Han er en Gud, der handler på måder, som forekommer mirakuløse for almindelige dødelige. Faktisk er hans handlinger mirakler. Paulus forkyndte Guds mirakler som magtdemonstrationer, der var tilgængelige for alle troende.
[x] Hanskrist: Denne tanke - tro som Gudstro og SPIRITUALITET var meget vildere end hedningernes forestillinger om Gud og guder og ja religion
[x] Hanskrist: At sidde som er forstandigt menneske og arbejde dag og nat med Paulus i hans læderværksted og så erfare at Paulus lever hvad han prædiker må have været meget overbevisende
[x] Hanskrist: Jeg kommer selv fra håndværker standen og har i mange år været sammen med meget dygtige håndværkere og jeg kender det humør og den begejstring jubel og ekstase der hersker her nok også derfor jeg har så let ved at forstå Paulus
[x] Hanskrist: At han er så livlig så kraftfuld så begejstret og ofte i ekstase og altid så glad og i godt humør
[x] Hanskrist: Også hvor meget rytme og sang og musik betyder for håndværkere - men ikke mindst livlig kommunikation snak
[x] Hanskrist: Hvorfor??? Fordi det er kropsligt -- bemærk også alle Paulus's kropslige metaforer
[x] Hanskrist: Paulus har et godt hoved - men er ikke i hovedet sindet og tankerne - men han er i verden - i eksistens - i sin i verden værens KOSMISKE TOTALITET og ubetingede politiske religiøse kalds engagement
[x] Hanskrist: Også derfor Paulus så ofte bruger HJERTET som metafor - fordi en håndværker oplever alting ud fra sit center cor HJERTE - fordi han ikke er i hovedet eller sindet og tankerne - men i verden - det er en i verden værens tilstedeværelse DASEIN Heidegger eksistens
[x] Hanskrist: En håndværker er i sin krop (og her er hjertet centrum eller vigtigste chakra) en håndværker kender sin kropslige biologiske sanselige i verden værens tilstedeværelse (DASEIN Heidegger) eksistens - hvor et ubetinget anliggende af ultimativ betydning engagerer ham - som han er motiveret af
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#41597 - 22/10/2023 16:01 Re: Jesus Kristus Opstandelse [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Når jeg læser følgende af brev fra Paulus - Romerbrevet 1 - så sker flere ting

Jeg bliver bevæget til tårer

Historiens Vingesus får nakkehårene til at rejse sig



Citat:
Fra Paulus, Kristi Jesu tjener, kaldet til apostel, udset til at forkynde det evangelium, v2 som Gud forud har lovet ved sine profeter i De hellige Skrifter, v3 evangeliet om hans søn, Jesus Kristus, vor Herre, som menneske kommet af Davids slægt, v4 i kraft af helligheds ånd stadfæstet som Guds søn med magt og vælde, da han opstod fra de døde. v5 Af ham har vi fået nåde og apostelkald til at føre mennesker i alle folkeslag til troslydighed, hans navn til ære. v6 Blandt dem er også I, som er kaldet til at tilhøre Jesus Kristus.

v7 Til alle Guds elskede i Rom, som er kaldet til at være hellige.

Nåde være med jer og fred fra Gud, vor Fader, og Herren Jesus Kristus!

Bøn og ønske om at komme til Rom
v8 Først og fremmest takker jeg min Gud ved Jesus Kristus for jer alle, fordi der i hele verden forkyndes om jeres tro. v9 Gud, som jeg i min ånd tjener med evangeliet om hans søn, er mit vidne på, at jeg uophørligt nævner jer i mine bønner v10 og altid beder om, at det med Guds vilje dog endelig må lykkes mig at komme til jer. v11 For jeg længes efter at se jer, for at jeg kan give jer af Åndens gaver, så at I kan blive styrket, v12 eller rettere: så at vi sammen kan opmuntres ved vor fælles tro, jeres og min. v13 Og det skal I vide, brødre, at jeg tit har sat mig for at komme, men hidtil er jeg blevet forhindret. Jeg ville nemlig gerne høste nogen frugt også hos jer ligesom blandt de andre folkeslag. v14 Både grækere og barbarer, både vise og uforstandige er jeg forpligtet over for. v15 Derfor min iver efter også at forkynde evangeliet for jer i Rom.

v16 For jeg skammer mig ikke ved evangeliet; det er Guds kraft til frelse for enhver, som tror, både for jøde, først, og for græker. v17 For i det åbenbares Guds retfærdighed af tro til tro – som der står skrevet: »Den retfærdige skal leve af tro.«



Tikka har også gode forudsætninger for at læse hvad der står om hun så føler afsky fordi hun har fået Paulus galt i halsen og om hun føler Historiens Vingesus skal være usagt - men hun har forudsætningerne herfor

Men det har Arne ikke og Jan ABC ikke med flere andre - ja de fleste new age danskere vil slet ikke have forudsætningerne til at kunne læse og forstå Paulus
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Skotlands regeringschef træder tilbage
29/04/2024 13:21
Andreas Mogensen er tilbage på dansk jo..
29/04/2024 12:39
Færdselsuheld spærrer spor og skaber k..
29/04/2024 12:39
Mand fundet død i skurvogn i Dragør
29/04/2024 11:39
Salling Group omsatte for rekordmange mi..
29/04/2024 11:38
Nyheder fra Religion.dk