annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15895354
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2400557
Et andet syn 2004870
Åndelig Føde 1608942
Jesu ord 1535036
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
0 registrerede 321 gæster og 18 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Jesus Kristus Opstandelse

Når jeg læser følgende af brev fra Paulus - Romerbrevet 1 - så sker flere ting

Jeg bliver bevæget til tårer

Historiens Vingesus får nakkehårene til at rejse sig



Citat:
Fra Paulus, Kristi Jesu tjener, kaldet til apostel, udset til at forkynde det evangelium, v2 som Gud forud har lovet ved sine profeter i De hellige Skrifter, v3 evangeliet om hans søn, Jesus Kristus, vor Herre, som menneske kommet af Davids slægt, v4 i kraft af helligheds ånd stadfæstet som Guds søn med magt og vælde, da han opstod fra de døde. v5 Af ham har vi fået nåde og apostelkald til at føre mennesker i alle folkeslag til troslydighed, hans navn til ære. v6 Blandt dem er også I, som er kaldet til at tilhøre Jesus Kristus.

v7 Til alle Guds elskede i Rom, som er kaldet til at være hellige.

Nåde være med jer og fred fra Gud, vor Fader, og Herren Jesus Kristus!

Bøn og ønske om at komme til Rom
v8 Først og fremmest takker jeg min Gud ved Jesus Kristus for jer alle, fordi der i hele verden forkyndes om jeres tro. v9 Gud, som jeg i min ånd tjener med evangeliet om hans søn, er mit vidne på, at jeg uophørligt nævner jer i mine bønner v10 og altid beder om, at det med Guds vilje dog endelig må lykkes mig at komme til jer. v11 For jeg længes efter at se jer, for at jeg kan give jer af Åndens gaver, så at I kan blive styrket, v12 eller rettere: så at vi sammen kan opmuntres ved vor fælles tro, jeres og min. v13 Og det skal I vide, brødre, at jeg tit har sat mig for at komme, men hidtil er jeg blevet forhindret. Jeg ville nemlig gerne høste nogen frugt også hos jer ligesom blandt de andre folkeslag. v14 Både grækere og barbarer, både vise og uforstandige er jeg forpligtet over for. v15 Derfor min iver efter også at forkynde evangeliet for jer i Rom.

v16 For jeg skammer mig ikke ved evangeliet; det er Guds kraft til frelse for enhver, som tror, både for jøde, først, og for græker. v17 For i det åbenbares Guds retfærdighed af tro til tro – som der står skrevet: »Den retfærdige skal leve af tro.«



Tikka har også gode forudsætninger for at læse hvad der står om hun så føler afsky fordi hun har fået Paulus galt i halsen og om hun føler Historiens Vingesus skal være usagt - men hun har forudsætningerne herfor

Men det har Arne ikke og Jan ABC ikke med flere andre - ja de fleste new age danskere vil slet ikke have forudsætningerne til at kunne læse og forstå Paulus
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Politiet er på bar bund i eftersøgning..
16/05/2024 12:53
Borgerbevægelse mod 3. Limfjordsforbind..
16/05/2024 12:40
Hovedmand erkender delvist i kæmpe dopi..
16/05/2024 12:37
Facebook og Instagram skal undersøges a..
16/05/2024 12:31
Bud på fremtidens sundhedsvæsen bliver..
16/05/2024 12:07
Nyheder fra Religion.dk