For fanden da Manden har gjort det igen Skrevet et brandsat suverænt indlæg igen som Kræn-p sagde det - den mand skriver med flammeskrift og hvad han skriver indprenter sig på nethinden som uforglemmelige billede rige forestillinger og i hjernen som Guds og Kristi Ord og Tanker om hvem vi er.
I (Arne Tikka og Jan ABC og anonyme læsere på sidelinjen) er fandeme heldige med at I har en kapacitet som HansKrist iblandt jer.
Kære Hans-Kristian
Jeg har sagt det mange gange før, men bliver nødt til at sige det igen:
Du er et troens kraftværk, hvis lige jeg aldrig har været udsat for før, og sandsynligvis aldrig bliver det igen.
Det er positivt ment, og jeg håber, at det kan blive positivt opfattet.
Jeg kender ganske enkelt ingen, der som dig kan give kristentroen et så kraftigt udtryk.
Man bliver jo nærmest blæst ned af kontorstolen, og det er ganske givet sundt ind i mellem at blive vækket på den måde.
Tak for det. Flemming Vang
Flemming Vang af den akademiske teologiske verden i Danmark anerkendt og højt skattet for sin store viden og fortræffelige måde at forstå kristendommen på.
PS:
Kunne du ikke sparer os for dine paulinske narretaler af selvros???
Eller er du lige så bevidst som Paulus om din overlegne usædvanlige intelligens og evne til at formulere dig?
At det bliver dig der trækker det længste strå. Ihvertfald kan vi idag på 2000 års afstand sige at mellem Paulus og hans modstandere det være sig de jøde kristne og de der gjorde sig selv til konger i Kristus der var det Paulus der trak det længste strå.
Ofte har jeg tænkt på at Paulus ikke et øjeblik var i tvivl herom.
Men jeg ville også gerne have at Paulus kom tilbage idag og så hvilken verdensreligion han blev far til igennem Evangeliet om Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os.
Om Gud i Kristus Jesus.