annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 16013539
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2415938
Et andet syn 2013692
Åndelig Føde 1651198
Jesu ord 1539467
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist ,(1 usynlig), 72 gæster og 147 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Genføde

Kæreste Jan ABC - du har ret


Men først må jeg lige fortælle at jeg har lige genlæst HansKrist's første lange indlæg idag der er et svar til Tikka

Ved denne gennemlæsning dette HansKrist's lange indlæg jeg er bevæget og rørt til tårer - ja nedbrudt af kærlighed den kærlighed og store forståelse der er i mandens uhyggelige pædagogiske præcise beskrivelser af Begivenheden Kristus - Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os.

Den oprindelige kristendom.

Hvor er han dog dygtig ham HansKrist - det må være igennem Helligåndens hjælp og assistance at han formår at forfatte disse skrifter - give kristendommen et så kraftigt udtryk.


-0-0-

Nå nu tilbage til at vi selvfølgelig skal have en snak med Tikka og Arne om de vil være med i en studiekreds (et forsøg - et tiltag på Trosfrihed aldrig set rigtig før (dog har Thomas gjort lidt noget lignende))

Første studiekreds skal være at vi læser Lau Sander Esbensen's bog "Gud er Kærlighed" kapitel for kapitel sammen og drøfter ud fra bogen om kristendommen har en fremtid og om folkekirken har en fremtid?


Lau Sander Esbensen's bog Gud er Kærlighed vil du Jan ABC give mig som en tidlig julegave og jeg vil give Tikka den som tidlig julegave og du Jan ABC og jeg vi vil splejse om at give Arne bogen som tidlig julegave.


Hvis vores studiekreds med udgangspunkt i Lau Sander Esbensen's bog Gud er Kærlighed at drøfte kristendommens fremtid og folkekirkens fremtid bliver en succes så giver vi stafetten videre til Arne og Tikka og det bliver deres opgave at finde det stof (bog eller artikler eller podcasts) hvor ud fra vi med hinanden skal studere noget sammen og derudfra drøfte med hinanden spørgsmål. Det behøver egentlig ikke være noget med kristendom - men også om vores forhold til naturen - om vi fx ikke overhovedet opfatter dette forhold som noget HELLIGT.


Jeg håber at Arne og Tikka tar JA-HATTEN på og også svare os på vores venlige henvendelse til dem.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Seneste indlæg
Adskille stat og kirke?
af Tikka
29/05/2024 12:25
Spiritualitet
af Hanskrist
29/05/2024 11:59
Vigtige præciseringer
af somo
24/05/2024 20:08
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Nyheder fra DR
22 hunde er til optagelsesprøve på ple..
29/05/2024 13:08
Mænd tiltalt for en lang række indbrud..
29/05/2024 13:00
To danske triatleter officielt udtaget t..
29/05/2024 12:24
Statsministeren erkender fejl: Jeg blev ..
29/05/2024 11:04
Område i Legoland brændt ned
29/05/2024 10:37
Nyheder fra Religion.dk