annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Et nyt liv
Hvem er online?
0 registrerede 519 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 53 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 52 53 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#39895 - 24/05/2023 02:20 Re: skadelige urenheder [Re: ]
ABC
Uregistreret

Hej Gerth (øvelse gør mester)

Kender du mig ler Kender jeg dig blinker I dag skal vi tale om Jesus...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-11/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xi/

Hvad står der om uddannelse? Hvorfor fulgte han ikke sin far og blev tømrer? Kan man stole på evangelierne...






Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#39903 - 24/05/2023 13:37 Re: skadelige urenheder [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1462
1-


Profeten Muhammed var ikke en løgner

Jødedommen og kristendommen er blevet fordrejet

Og ved at krænke profeten Moses' og profetens Jesus , fred være med dem

Vi finder ud af, at Bibelen indeholder Guds ord og menneskers ord

Men Koranen kan ikke manipuleres eller ændres af mennesker

Koranen er Guds ord, som han lovede at beskytte mod forvrængning


Gud nævnte fejlene i profeten Muhammeds hellige bog, fred være med ham, uanset om de er videnskabelige, historiske eller moralske fejl

Gud åbenbarede Koranen til profeten Muhammed for at rette de tidligere bøger

i Koranen
Gud forbyder åger, utroskab, alkohol, hasardspil, svinekød, incest,

Imidlertid finder vi i Bibelen, at disse ulykker ikke er forbudt i nogle dele af den

Og kristne gør det åbenlyst og tilskriver det Kristus, og de skammer sig ikke



Satan bedrager kristne


Fordi deres bog indeholder disse tabuer

Men det forbyder Koranen




Kristne beder i kirker, og jøder beder i synagoger
Muslimer beder i moskeer
Hjerter og hvad der er i dem tilhører Gud (Faderen)
Døm ikke folk ud fra hykleri, for du vil være hykleren




slam genoprettede troen på Guds Enhed og Transcendens i dens reneste form som prædiket af alle profeter (fred være med dem),


\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\



2-


Josef var ikke Jesu far, fordi Jesus

Jesu fødsel var et mirakel fra Gud


Jesu fødsel
Historien om Maria og Jesu fødsel er beskrevet i Koranen i kapitlet ved navnet “Maria”:
“Og nævn i bogen Maria, da hun trak sig tilbage fra familien til et sted mod øst. Hun afskærmede sig fra dem. Så sendte Vi til hende Vores engel, og han åbenbarede sig for hende i en mandeskikkelse.
Hun sagde: ‘(Kom ikke nær) jeg søger tilflugt mod dig hos (Allah) den Mest Barmhjertige, hvis du frygter Allah!’
Han sagde: ‘Jeg er kun en budbringer fra din Gud og er kommet for at meddele dig om en gave, som er en hellig søn.’


Hun sagde: ‘Hvordan skal jeg have en søn, når ingen mand har rørt mig og jeg ikke er ukysk?’
Han sagde: ‘Sådan vil det ske. Din Gud har sagt, at det er nemt for Mig; og Vi ønsker at statuere ham som et tegn til menneskene og som en barmhjertighed fra Os. Det er en allerede afgjort sag.’
Da hendes graviditet begyndte, trak hun sig tilbage til et ensomt sted. Og fødselsveerne drev hende til en palmelund.
Hun skreg af smerte: ‘Bare jeg dog var død inden dette! Bare jeg dog var glemt og forgået!’


Men en stemme sagde til hende: ‘Sørg ikke! For din Gud har forberedt et sted for dig her. Og ryst palmerne mod dig, og friske dadler vil falde til dig. Og spis og drik og vær ikke bekymret. Hvis en person nærmer sig, så sig: Jeg faster for (Allah) den Barmhjertige, så i dag vil jeg ikke tale med noget menneske.’
Endelig bragte hun barnet til sit folk, bærende ham i sine arme.
De sagde: ‘Hør Maria! Du bringer noget forunderligt! Hør Arons søster, din far var ikke en ond mand, og din mor var ikke ukysk!’
Men hun pegede blot på barnet.


De sagde: ‘Hvordan skal vi tale til et barn i vuggen?’
Han (barnet) sagde: ‘I sandhed er jeg Allahs tjener. Han har åbenbaret for mig og udnævnt mig til profet.
Og Han har velsignet mig, hvor end jeg går, og har beordret mig til at bede og give almisse, så længe jeg lever.
Han har skænket mig kærlighed til min mor, og ikke ligegyldighed eller en ulykke for hende.


Så fred være med mig den dag jeg blev født, den dag jeg dør, og den dag jeg skal genopstå igen.’
Sådan var Jesus, Marias søn, det er den sande beretning, hvorom de uvidende skændes.
Det er ikke passende for Allah, at Han skulle få Sig en søn. Ophøjet være Han! Når han beslutter en sag, siger Han blot ‘bliv’ og det er.”
– Koranen 19:16- 35

Jesus nævnes også med respekt som “Marias søn” (ibne Maryam), som Kristus og Messias (Masih), som Allahs tjener (Abd-Allah), og Allahs budbringer (Rasul-Allah).



Koranens fremstilling af Jesus forkaster utvetydigt begrebet om ‘treenighed’, Jesu ‘guddommelighed’ eller at han skulle være den ‘guddommelige søn’. I islam anses Jesus som en af Allahs store profeter. Koranen gør det klart, at Jesu undfangelse uden en far ikke gør Jesus til Guds søn, og nævner i denne henseende Adam (fred være med ham), som blev skabt af Allah uden en far og en mor.





N's generalsekretær Antonio Guterres citerer den hellige Koran

https://www.youtube.com/watch?v=SulH-vhHtoo

Hvad sagde Mr. Green fra Texas om islam i Amerika

https://www.youtube.com/watch?v=Lm8MwfeXaTw


Redigeret af somo (24/05/2023 13:41)
Top Svar Citer
#39904 - 24/05/2023 13:42 Re: skadelige urenheder [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Hej Somo (øvelse gør mester)

Hvem er alvidende ler Hvorfor har du svært ved at tænke i andre baner blinker Har Gud en Tanke (feminin) og Vilje (maskulin)? Glæder Gud sig over alt det dårlige på jorden? Sørger Gud ikke over menneskene? Når de går mørkets veje? Hvem kan blive muslim efter at have læst dette...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/39748/ABC.html#Post39748

Og dette...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/39857/ABC.html#Post39857

Jeg vil gerne runde af med...








Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#39906 - 24/05/2023 16:23 Re: skadelige urenheder [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1462
- Kristne følger ikke de love eller den trosbekendelse, som Jesus (fred være med ham) og hans disciple fulgte, og dette selv når vi blot tager de fire kanoniske evangelier i betragtning.
Hvad er grundlaget for at gøre det og erstatte deres praksis og forståelse med det, de kristne præster opfandt bagefter i stedet for?
Hvis du spørger mig, fordrejede de kristne Jesu lære (fred være med ham) ved at tilføje græsk-romersk hedenskab til den for at finde ikke-jødiske konvertitter og vinde statens godkendelse.

- Jeg finder det mærkeligt, at du ikke er i stand til at forestille dig, at profeter (fred være med dem) IKKE bevidst er ulydige mod Gud - "fordi de er mennesker" - og dette med den viden, at Jesus (fred være med ham) også var en profet og et menneske og I bekræfter, at han er syndfri, ligesom vi gør.
Hvad er grundlaget for denne dobbeltmoral i dømmekraft?

- De ældste (men ufuldstændige) manuskripter af OT er Dødehavsrullerne, som stadig er mere end 1000 år efter Moses (fred være med ham).
Dødehavsrullerne viste, at der udover masoretisk tekst, Septuaginta og Samaritan Pentateuk er endnu flere tekstmæssige forskelle mellem manuskripterne!

- Da det i denne tråd er blevet vist, at Bibelen var genstand for tilføjelser og udeladelser, og at vi endda finder modstridende beretninger, når man sammenligner forskellige passager, så på hvilket grundlag kan man påstå, at de passager, hvor Guds profeter (fred være med os) på dem) er anklaget for alle slags større forbrydelser og synder, er helt sikkert autentisk overført?!

- Islam genoprettede troen på Guds Enhed og Transcendens i dens reneste form som prædiket af alle profeter (fred være med dem), med en lov, der fra nu af ville gælde for hele menneskeheden (og ikke kun Israels børn) indtil tidernes ende.
Den islamiske lov stemmer overens med Toraen i dens grundlag, men der er også nogle forskelle i grenene, som det er anerkendt af alle islamiske kilder.

Ud over dette beskrev Koranen profeterne (fred være med dem) som det ædle folk, de var, og erklærede dem uskyldige fra de alvorlige anklager, som de vantro blandt Israels børn havde opfundet mod dem uanset ordlyd.

- Det er forpligtet for ethvert menneske, som det islamiske kald når i sin korrekte form, at acceptere det og følge det.
Top Svar Citer
#39907 - 24/05/2023 17:37 Re: skadelige urenheder [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Hej Somo (øvelse gør mester)

Hvem er alvidende ler Hvorfor har du svært ved at tænke i andre baner blinker Hvad står valget imellem? Bibelen eller Koranen? Der er så meget galt med begge bøger, at vi ikke gider dem heart Det efterlader os med Vandrer mod Lyset! Jeg er tilhænger af værket og Sadhguru...






Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
annonce
Side 18 af 53 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 52 53 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Mindre jordskælv rammer det vestlige No..
29/04/2024 06:21
Tusinder af demonstranter i Georgien pro..
29/04/2024 05:57
Talsmand for Det Hvide Hus: Vi håber p..
29/04/2024 05:02
Oklahoma i undtagelsestilstand efter tor..
29/04/2024 01:44
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Nyheder fra Religion.dk