annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 32 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 31 32 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4010 - 09/09/2008 15:12 Re: DYBETS DIMENSION [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ole Bjørn er vel på linie med de fleste af os når han skriver:

Ingen finder Thomas' ord fornuftige. citat slut.

Thomas Visdom Zen svarer:

Korrekt, for de lyder: Hold fast i Jesu ord. Citat slut.

Men det er nøjagtig her du går galt i byen Thomas Visdom Zen, fordi det ikke er dig der skal stille dig i den position at forlange af os andre at vi skal holde fast i Jesu ord, det er alene Helligåndens opgave for en kristen, hvilket du også dersom du kom i Kirken vil få at høre straks du kommer i Kirken.

Ikke engang præsten skal opdrage os. Siden reformationen, siden Luther, har det været sådan at enhver kristen dybest set er sin egen præst; hvorfor EKIM (Esther og Jan Serotonin) og det du står for Thomas Visdom Zen er forfærdeligt gammeldags og autoritært for en kristen.

I har slet ikke fanget kristne menneskers frihed. Og selvfølgelig vil vi ikke med Galaterbrevet i baghovedet, lade os falde ud af Nåden, afskære os selv fra Kristus, Friheden og Ånden fra Gud her. For drives vi af Ånden, lever og vandrer vi i ånden, er vi ikke under nogen lov.

Du har ingen forståelse for det skrevne ord Thomas Visdom Zen, du farer løs på det skrevne ord som alene bogstaveligheder der slår ihjel. Men ordene og ånden hører uløseligt sammen. Det er Ånden der gør ordene levende, til virkelighed, og din primitive diktatatiske diktatur døde dig selv og vi andre har kun medlidenhed med dig og hovedrysten til overs for dig og din fundamentalisme, hvor urevangeliet også er Jesu uforfalskede ord.

Du lever i trældom Thomas Visdom Zen som også EKIM folket gør for en stor del på grund af at de ikke må tænke selv, men skal følge en bog der er skrevet af en små psykotisk ældre dame, der ikke fattede at kristendommen for længst havde gennembearbejdet alle hendes mange hallusinationer. Der findes mange rigtige erkendelser i EKIM, men alle disse erkendelser har kristendommen taget til sig at sat ind i en fremragende helhedssammenhæng, hvor man ikke behøver at afskære sig selv fra sund fornuft og ende i absurditeter som det igen og igen viser sig at være tilfældet for EKIM læren. Hvor helt indlysende forhold benægtes; frygt, kroppen og legemet, den fysiske virkelighed og enhver form for behov, krise og uligevægt. Mange livsstilssygdomme som det moderne menneske lider under, skyldes at det moderne menneske ikke længere mærker mangelsituationer og behov, ikke længere er i kontakt med kriser og uligevægtighed. Det er naturligt for mennesket at bringe sig selv ud af balance og harmoni; og den belønning Hjernen kommer med efter at et menneske har prøvet græser af, har overgået sig selv, har været ude af sig selv, har været ude over sig selv, er så meget desto større end hvis man blot var blevet indenfor sine egne tryghedsbegrænsninger. Også derfor "hader" jeg new age og EKIM med al deres dekadente harmoni og kærlighedstænkning, så hellere KRIG, STRID OG HERAKLIT.

Det er jo efterhånden mange år siden Søren Krarup gennemanalyserede de frelste og udstillede deres intolerance og fascistiske og militaristiske tendenser (filmen DRABET er værd at se i den sammenhæng); men i mindre målestok ser vi jo allerede hvor meget mere tolerant en HansKrist og en Fl Vang er i forhold til fx Serotonin og Esther der er så frelste at de ikke kan en åben og fordomsfri debat, på grund af deres frelste troskabsed til en bog og en lære, nemlig EKIM. Og ja ikke engang Bibelen spiller den rolle for en kristen.

Har jeg snart provokeret dig nok Serotonin, til at du kommer ud af din selvpålagte ufrivillige tavshed, hvor ding dong fjing fjong dynamolygte er det mest dybsindige du pludselig formår at sige, ud over tak, tak, tak og atter tak. Tåbelig form for positiv selvsuggestion, kun at beskæftige sig med det positive i livet, alt bliver så lunken og ulden, så trykket til sidst at det ikke er til at trække vejret, hvor enhver et og andet sted venter på at tordenbragene og lynnedslagene, ja uvejret, skal komme og rense luften igen.

Mange kærlige hilsner Hanskrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#4011 - 09/09/2008 15:37 Re: DYBETS DIMENSION [Re: Borad]
Zen
Uregistreret

dit korstogt for udbredelse af had og fordomme

Tak for din uforbeholdne mening om mig og mit ønske om, at folk holder fast i Jesu ord.

Kør du bare videre og bekræft min bedømmelse af dig i hvert eneste af dine indlæg, det vil kun more mig

Jeg vil med største fornøjelse underholde dig.
Top Svar Citer
#4012 - 09/09/2008 15:40 Re: DYBETS DIMENSION [Re: Hanskrist]
Zen
Uregistreret

fordi det ikke er dig der skal stille dig i den position at forlange af os andre at vi skal holde fast i Jesu ord

Du må da selv om, om du holder fast i dem. Der er ingen tvang. Man kan ikke tvinge folk til at elske. Men til dem, der higer efter retfærdighed, kærlighed og sandhed, siger jeg: Hold fast i Jesus' ord.

For drives vi af Ånden, lever og vandrer vi i ånden, er vi ikke under nogen lov.

Jeg siger det samme som Jesus, uanset hvor meget du taler ham imod. Han er ikke kommet for at nedbryde loven, men for at fuldkomme den i kærlighedens ånd. Enhver, der handler efter hans ord, vil ligne en klog mand, der byggede sit hus på klippegrund.
Top Svar Citer
#4013 - 09/09/2008 15:45 Re: DYBETS DIMENSION [Re: ]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Citat:
Tak for din uforbeholdne mening om mig og mit ønske om, at folk holder fast i Jesu ord.


Det var da så lidt, Thomas;o).. Jeg siger altid tingene som jeg ser dem:o)

Citat:
Jeg vil med største fornøjelse underholde dig.


DET er jeg slet ikke i tvivl om;o)
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#4014 - 09/09/2008 15:57 Re: DYBETS DIMENSION [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
"Men til dem, der higer efter retfærdighed, kærlighed og sandhed, siger jeg: Hold fast i Jesus' ord", skriver du Thomas Visdom Zen.


Men for sidste gang, det er ikke dig der skal sige dette og overbevise os om dette, men HELLIGÅNDEN.

Sidste ord i denne omgang om dette forhold.

Mvh Hanskrist.

PS:

du skriver også:

Jeg siger det samme som Jesus, uanset hvor meget du taler ham imod. Han er ikke kommet for at nedbryde loven, men for at fuldkomme den i kærlighedens ånd. Enhver, der handler efter hans ord, vil ligne en klog mand, der byggede sit hus på klippegrund. Citat slut.

SVAR:

det er jo ikke klippegrund du bygger på men løgn og forfalskelse når du siger at urevangeliet er Jesu uforfalskede ord, som du også påstår evangelierne er, hvilket du ikke engang kan få de kristne med til at sige.

Med hensyn til at nedbryde loven, vil jeg gerne selvhøjdtidelig og nostalgisk bruge noget jeg tidligere har skrevet om lovens opfyldelse i Kristus:

Jesus har temmelig sikkert sagt at lovens opfyldelse findes i næstekærlighedsbudet. Fordi, det mener Paulus (hvor vi henter de første vidnesbyrd om de kristne) og det mener evangelisterne, ikke mindst Johannes.

Noget andet der er et særkende for de kristne er at det loven og budene ikke kunne, det kunne Guds kærlighed til os i Kristus.

for Guds kærlighed er udgydt i vore hjerter ved Helligånden, som er givet os. For mens vi endnu var svage, døde Kristus for ugudelige, da tiden var inde. Der er næppe nogen, som vil gå i døden for en retfærdig; måske vil man vove livet for en, som er god; men Gud viser sin kærlighed til os, ved at Kristus døde for os, mens vi endnu var syndere. Rom 5, 5 – 8.

At leve livet i denne givethed, Guds givethed, kendetegner de kristne. At tage imod det Gud giver os i og ved sin søn, i sin kærlighed, den kærlighed, accept og anerkendelse Jesus udviste og den syndstilgivelse han skænkede os, er også den forligelse i Gud der skænker os barnekår og den Guds ånd vi har som Guds børn, hvori vi råber Abba Fader!

At Gud (Guds kærlighed) på den måde ved sin Søn, Kristus Jesus, løber os i møde, kommer os ved, vedkommer os, medfører at Gud dermed får førstepladsen i vores liv, som vores Jesu Kristi Gud Fader og vi hans børn med Guds ånd, ånden fra Gud, åndens nye liv, der gør os i stand til at vandre i ånden, og opfylde livets ånds lov. Det var sådan kristendommen begyndte. Samme metode bruger psykologer og psykiatere også i moderne videnskabelig terapi. De starter ikke med at sige til patienten, nu skal du tage dig gevaldigt sammen og gå ud og gøre godt mod alle mennesker; nej de begynder med den fulde accept og anerkendelse og kærlige forståelse og empatiske indlevelse i personen/patienten/klienten/næsten/medmennesket. Også her skal denne skænkede opmærksomhed og kærlighed, forlige (og måske forsone) mennesket med det selv/Gud. Ja, der kan virkelig være så meget overjegs vrede i et menneskes liv at det begår selvmord, og ikke når at forsone sig med sig selv (jeget), førend det er for sent, førend overjeget har ringeagtet jeget, det sølle menneske, og bedt det om at udslette sig selv fordi dets liv er værdiløs i overjegets øjne.

Husk at Jesu ord er Guds ord, og ikke gøg og gokkes ord (eller en klovn i sort kjole med pibekravetøj, hvorfor vi også rejser os op i Kirken hver gang vi hører disse ord). Det er oven i købet Gud Vor Far, vi er forligt med der taler, og altså ikke en fremmed instans, idealjeg/overjegs instans; eller et par farisæiske gøg og gokke narhoveder/charlataner eller mennesker i sorte kjoler, der vil styre og bestemme/nedstemme andre mennesker.


Hokus-pokus, Harly og Visdom og Peter Rubæk, har vendt det hele på hovedet. Sådan kan deres hjerter sove videre.

Derfor er det så vigtigt at bryde associationen mellem Jer 3 nyreligiøse gøglere og Jesus.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 32 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 31 32 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk