0
registrerede
320
gæster og
185
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: DYBETS DIMENSION
|
Ole Bjørn er vel på linie med de fleste af os når han skriver:
Ingen finder Thomas' ord fornuftige. citat slut.
Thomas Visdom Zen svarer:
Korrekt, for de lyder: Hold fast i Jesu ord. Citat slut.
Men det er nøjagtig her du går galt i byen Thomas Visdom Zen, fordi det ikke er dig der skal stille dig i den position at forlange af os andre at vi skal holde fast i Jesu ord, det er alene Helligåndens opgave for en kristen, hvilket du også dersom du kom i Kirken vil få at høre straks du kommer i Kirken.
Ikke engang præsten skal opdrage os. Siden reformationen, siden Luther, har det været sådan at enhver kristen dybest set er sin egen præst; hvorfor EKIM (Esther og Jan Serotonin) og det du står for Thomas Visdom Zen er forfærdeligt gammeldags og autoritært for en kristen.
I har slet ikke fanget kristne menneskers frihed. Og selvfølgelig vil vi ikke med Galaterbrevet i baghovedet, lade os falde ud af Nåden, afskære os selv fra Kristus, Friheden og Ånden fra Gud her. For drives vi af Ånden, lever og vandrer vi i ånden, er vi ikke under nogen lov.
Du har ingen forståelse for det skrevne ord Thomas Visdom Zen, du farer løs på det skrevne ord som alene bogstaveligheder der slår ihjel. Men ordene og ånden hører uløseligt sammen. Det er Ånden der gør ordene levende, til virkelighed, og din primitive diktatatiske diktatur døde dig selv og vi andre har kun medlidenhed med dig og hovedrysten til overs for dig og din fundamentalisme, hvor urevangeliet også er Jesu uforfalskede ord.
Du lever i trældom Thomas Visdom Zen som også EKIM folket gør for en stor del på grund af at de ikke må tænke selv, men skal følge en bog der er skrevet af en små psykotisk ældre dame, der ikke fattede at kristendommen for længst havde gennembearbejdet alle hendes mange hallusinationer. Der findes mange rigtige erkendelser i EKIM, men alle disse erkendelser har kristendommen taget til sig at sat ind i en fremragende helhedssammenhæng, hvor man ikke behøver at afskære sig selv fra sund fornuft og ende i absurditeter som det igen og igen viser sig at være tilfældet for EKIM læren. Hvor helt indlysende forhold benægtes; frygt, kroppen og legemet, den fysiske virkelighed og enhver form for behov, krise og uligevægt. Mange livsstilssygdomme som det moderne menneske lider under, skyldes at det moderne menneske ikke længere mærker mangelsituationer og behov, ikke længere er i kontakt med kriser og uligevægtighed. Det er naturligt for mennesket at bringe sig selv ud af balance og harmoni; og den belønning Hjernen kommer med efter at et menneske har prøvet græser af, har overgået sig selv, har været ude af sig selv, har været ude over sig selv, er så meget desto større end hvis man blot var blevet indenfor sine egne tryghedsbegrænsninger. Også derfor "hader" jeg new age og EKIM med al deres dekadente harmoni og kærlighedstænkning, så hellere KRIG, STRID OG HERAKLIT.
Det er jo efterhånden mange år siden Søren Krarup gennemanalyserede de frelste og udstillede deres intolerance og fascistiske og militaristiske tendenser (filmen DRABET er værd at se i den sammenhæng); men i mindre målestok ser vi jo allerede hvor meget mere tolerant en HansKrist og en Fl Vang er i forhold til fx Serotonin og Esther der er så frelste at de ikke kan en åben og fordomsfri debat, på grund af deres frelste troskabsed til en bog og en lære, nemlig EKIM. Og ja ikke engang Bibelen spiller den rolle for en kristen.
Har jeg snart provokeret dig nok Serotonin, til at du kommer ud af din selvpålagte ufrivillige tavshed, hvor ding dong fjing fjong dynamolygte er det mest dybsindige du pludselig formår at sige, ud over tak, tak, tak og atter tak. Tåbelig form for positiv selvsuggestion, kun at beskæftige sig med det positive i livet, alt bliver så lunken og ulden, så trykket til sidst at det ikke er til at trække vejret, hvor enhver et og andet sted venter på at tordenbragene og lynnedslagene, ja uvejret, skal komme og rense luften igen.
Mange kærlige hilsner Hanskrist.
|
|
|
|