annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15869865
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397974
Et andet syn 2002929
Åndelig Føde 1599822
Jesu ord 1534105
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 557 gæster og 177 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 53 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 52 53 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#39663 - 11/05/2023 22:00 Re: skadelige urenheder [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1465
Top Svar Citer
#39664 - 11/05/2023 23:32 Re: skadelige urenheder [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Hej Somo (øvelse gør mester)

Hvad skal du lære ler Hvorfor sætter vi børn i verden blinker Lad os tale om paradis...

https://carstenplougolsen.com/2023/04/22/profeten/

Hvem er stor...






Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#39665 - 12/05/2023 00:33 Re: skadelige urenheder [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1465
Katolikker tror på et rige eller en stat kaldet "Limbo", på grund af spædbørn, der dør, er de ikke rene nok til at komme ind i himlen på grund af arvesynden, så de er i denne mellemtilstand indtil dommens dag. Skærsilden ligner hinanden, men har ikke de samme præ-dødelige aspekter.

Vi på den anden side tror på Fitrah, at sjælen er skabt ren, og at det er samspillet med synd i verden, og Shaitans (Satan) fristelser, der gør, at den behøver omvendelse - hvilket også er grunden til, at Gud sender profeter og sendebud. for at give os frelsens kort.
Vi tror på en mellemtilstand, kaldet Barzakh, men den fungerer ikke som mellemtilstandene i kristen teologi.

I islamisk teologi er en sjæl kun ansvarlig for sine egne handlinger, uanset om den er god eller dårlig over for sig selv eller over for andre.



de fleste kristne, der let smider det gamle testamente væk, hvis en muslim afviser et enkelt vers i Koranen, bliver han en kafir (ikke-muslim).


Problemet er, at de fleste ikke følger de 10 bud, især i dag. Jeg har en kristen kollega, der elsker at fortælle mig, at religion er ond. Men jeg har fanget ham i flere løgne, set ham stjæle fra firmaet, og han er sin kone utro.


Folk kan afvise det hele vejen til graven, men den, der sendte Toraen, Injeel og Koranen, er den samme guddom. Abrahams Gud. Selvfølgelig vil du finde lignende regler, i det mindste med hvad man ikke har formået at redigere.




Profeten Muhammad (saws)

http://www.barn-i-islam.dk/Profeten%20Muhammad%20(saws).htm

Why do we need a Religion? - Dr Zakir Naik
https://www.youtube.com/watch?v=RISidkzxU8s



Islam the Only Solution to World Peace Part 1 (1 of 2) | Khalid Yasin
https://www.youtube.com/watch?v=vLRzdqP91OA

Islam the Only Solution to World Peace | Part 2 | Sheikh Khalid Yasin
https://www.youtube.com/watch?v=1tr9yzXRDcA
Top Svar Citer
#39666 - 12/05/2023 05:33 Re: skadelige urenheder [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Hej Somo (øvelse gør mester)

Hvor er jeg henne ler Lidt at tænke over...






Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#39667 - 12/05/2023 12:52 Re: skadelige urenheder [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1465
det er utroligt, hvordan den islamiske tradition behandler disse to spørgsmål så direkte. For at være ærlig, forventede jeg meget mere baseret på titlen på hans video. men det er latterligt at tro, at disse to spørgsmål ville bryde grundlaget for min tro sammen.

Jeg kan ikke tro, at han tror, at disse to spørgsmål vil ødelægge alle religioner. Jeg tror ikke engang kristne vil blive generet af dem.



fik mig til at ryste meget, da han sagde...
Du har ikke krop, hvad vil du gøre med mad og jomfruer" 😑. Hans spørgsmål vil ikke ødelægge andet end ham selv, cz vi kan se hans uvidenhed i hans argumenter.

Walahi det første spørgsmål er latterligt, Allah skabte alt, og han kan ikke give dig en krop
Han skabte universet, og han kan ikke give dig en anden krop


Jeg kan slet ikke tro, at han stillede det første spørgsmål.
Det andet spørgsmål er lige så latterligt



Allah siger i Koranen n Surrah 75:3-5
"Tænker menneskeheden. Vi kan ikke samle hans knogler? Nej, vi er i stand til at sammensætte selve fingerspidserne i perfekt orden."



Does man think that We will not assemble his bones?

Yes. [We are] Able [even] to proportion his fingertips.


Fingeraftryk er en identifikationsproces baseret på det indtryk, der gøres af enderne af fingrene og tommelfingeren

Disse mønstre er unikke for hvert individ, og Allah (SWT) informerer menneskeheden om, at han vil være så prisværdig, når han genopliver mennesker på dommedag


Først bør sadhguru studere islamisk begreb om Gud og himlen, og han bør ikke generalisere med andre religioner


Sadhgurus ideer er som CANABIS Det appellerer til folk, der ikke har nogen eksponering for Koranen. Studer Koranen, det vil hjælpe dig til at læse Sadhgurus sind, og du vil elske Allah swt Hvordan Allah swt afslører en sådan tankegang.

I islam lærer vi, at det øjeblik, hvor vi er tættest på Allah, er, når vi lægger os ned (ansigtet på jorden vender nedad), fordi som du præciserede, er Gud ikke en del af dette fysiske ord, dette univers. Skaberen er ikke en del af skabelsen. så åbenbart har hele dette "du kunne se op i den forkerte retning" ikke rigtig nogen vægt imod islam

Det er sjovt, hvordan disse mennesker, som ender med en hel del tilhængere, såsom denne Sadghuru og ateisterne som Hitchens og Dawkins, alle kan blive adskilt af selv nogen med kun en lægmandsforståelse af islam. Du behøver ikke at kende ret meget detaljeret teologi eller historie, bare det grundlæggende, og det bliver tydeligt, at disse mennesker ikke har nogen anelse om, hvad de taler om.


Jeg var ekstremt skuffet over hans 2 spørgsmål, der skulle ødelægge næsten alle religioner.
Bare trist at se, at så mange mennesker følger den slags mennesker med så svage argumenter..


Alle andre livsformer og synspunkter smuldrer og falder for fødderne af Sandheden, som er Al Islam! Alhamdulillah for islam, hvor er vi heldige.





Mange kristne eller andre religioners tilhængere Hvilke religioners filosofier er blevet meget fattige eller giver ingen mening i det 21. århundrede (har åbenlyse problemer med grundlæggende overbevisninger til forståelse). Det er meget svært at forstå deres religioners grundlæggende overbevisninger. De adopterer for det meste forsiden/ansigtet af ateisme/naturalisme for at målrette 🎯 islam.

Nogle gange forsøger de at vise neutrale. De behandler alle religioner på samme måde. Faktisk er islam ikke kun for muslimer. Det er for hele menneskeheden. Andre religioner er levende for politiske dagsordener. Islam er kun religion, der også giver grundlæggende grundlæggende begreber om økonomiske system. Hvis, islam spreder sig over hele verden. Det seneste banksystem vil kollapse, hvilket er grundlaget for interesse og støtte til beskidte virksomheder. Alle disse beskidte virksomheder vil blive lukket. Chancerne for egenskabte

verdensomspændende finansielle kriser vil være lave. Australske eksperter har givet oplysninger om islamisk banksystem. Mange mennesker ved det ikke. Hvorfor skal vi stå over for finanskrise? Folks penge bliver plyndret af banker og .... Så skal vi stå i finanskrise. Hvem der er eksperter i e-kommere, kan de nemt fortælle dig.
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 53 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 52 53 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
13/05/2024 22:44
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Trods protester: Udskældt lov er ét sk..
13/05/2024 22:10
Bakken Bears bringer sig foran med 2-0 i..
13/05/2024 21:44
En FN-medarbejder er blevet dræbt i ang..
13/05/2024 21:32
Den Grammy-vindende saxofonist David San..
13/05/2024 21:03
GameStop-aktien stiger med mere end 70 p..
13/05/2024 20:25
Nyheder fra Religion.dk