annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 15 af 17 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#39072 - 23/03/2023 23:00 Re: Den skinnende sol på verden [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Somo

Hvorfor skal det hele være så besværligt ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#39077 - 24/03/2023 16:35 Re: Den skinnende sol på verden [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441
Jesus i Quran er Jesus i Bibelen Men inden man forvrænger Bibelen

Jesus Christ (عليه السلام) in Islam Last Lecture by Ahmed Deedat (رحمه الله)


https://www.youtube.com/watch?v=OXNQ4Z1B44g

Jesus in the Quran episode 1/16

https://www.youtube.com/watch?v=8MMyLTxgvoI
Top Svar Citer
#39080 - 24/03/2023 20:13 Re: Den skinnende sol på verden [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Somo (øvelse gør mester)

Hvorfor må Jesus ikke være blevet korsfæstet? Det vil jeg gerne tale med dig om...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#39088 - 25/03/2023 11:12 Re: Den skinnende sol på verden [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Jeg sker ikke ligesom dyr overlevelsens reproduktion. Menneskelovene må i om, men jeg opfører mig ordentligt uden det.


Nej du opfører dig ikke ordentligt Gerth

Du opfører dig som et dyr

Du drikker tydeligvis for meget (hvilket er dyrisk) og dit forhold til sex er dyrisk og direkte altså det går udenom kærlighed og forelskelse.

Du er på røven - virkelig i store problemer.


-0-0-0-0-


Et indlæg som det efterfølgende her kan ikke alene forklares ud fra din regression til primær proces tænkning - men det skyldes uden tvivl også nattens alkohol indtag - du må være simpelthen fuld.


Citat:
Gerth:

Da jeg til ham den ansatte på tanksation anklagede mig for for alkoholisk for meget forbrug, hvilket ligner en ligesom ham hyklerisk en der muslimk ung kvinde, som ligesom ham efter en samtale ryger en cigaret.



Det er slet og ret fuldemands snak vrøvl.


Du er et stakkels menneske uden selvdisciplin.

Du mangler ædruelighed altså forstandighed. Når alkoholen går ind går forstanden ud. Og det er forklaringen på dine mange usammenhængende meningsløse ulæselige indlæg i løbet af en nat og op af formiddagen.


Så ham på tanken der siger du har et alkoholproblem han har virkelig ret.

Få nu styr på det din drukmås.


En alkoholiker kan ikke udtale sig om Helligånden også derfor din evindelige snak om Helligånden er tomme ord - da du tydeligvis intet aner om Helligånden.

Nu har jeg efterhånden kendt dig i ca 5 år - hvilket vil sige du har haft 5 år til at finde ud af hvad faderen til begrebet Helligånden - nemlig Paulus - har sagt der gør sig gældende for de der har Helligånden - er grebet og drevet af Helligånden og er i Helligånden. Hvis hele legeme er et tempel for Helligånden - Guds Ånd.

Og du har endnu efter 5 år ikke forstået de mest basale principielle forhold omkring Helligånden.

Jeg vil endda gå så vidt at hævde at alt hvad du siger om Helligånden er det rene vrøvl - og hvorfor kan jeg sige det? Jo fordi der ingen forstandighed og struktur følger med dine redegørelser om Helligånden.

Du tror Helligånden er lig med primær proces tænkning og alkoholiserede fornuft.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#39091 - 25/03/2023 16:31 Re: Den skinnende sol på verden [Re: Hanskrist]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441


Hvis Jesus var fredelig, hvorfor befalede han så sine tilhængere til at dræbe de mennesker, der var imod ham (Luk 19:27)?

Luk 19:11 - Luk 19:27

Mens de hørte på ham, fortalte han dem også en lignelse, fordi han var nær ved Jerusalem, og fordi de mente, at Guds rige straks ville komme til syne. Han sagde: »En mand af fornem slægt rejste til et land langt borte for at blive anerkendt som konge og derpå vende tilbage. Han kaldte ti af sine tjenere til sig, gav dem ti pund og sagde: Arbejd med dem, indtil jeg kommer tilbage. Men hans landsmænd hadede ham, og de lod udsendinge rejse efter ham for at sige: Vi vil ikke have den mand til konge over os. Da han så vendte tilbage efter at være blevet anerkendt som konge, lod han de tjenere, som han havde givet pengene, kalde til sig for at få at vide, hvad de havde tjent. Den første kom frem og sagde: Herre, dit pund har indbragt ti pund til. Da sagde han: Godt, du gode tjener, du har været tro i det små, derfor skal du have myndighed over ti byer. Den anden kom og sagde: Herre, dit pund har givet fem pund. Og til ham sagde han: Du skal have fem byer under dig. Så kom den næste og sagde: Herre, her er dit pund; jeg har haft det liggende i et tørklæde. Jeg var nemlig bange for dig, fordi du er en streng mand, som tager ud, hvad du ikke har sat ind, og høster, hvad du ikke har sået. Til ham sagde han: Efter dine egne ord vil jeg dømme dig, du dårlige tjener! Du vidste, at jeg er en streng mand, som tager ud, hvad jeg ikke har sat ind, og høster, hvad jeg ikke har sået. Hvorfor anbragte du da ikke mine penge i en bank? Så kunne jeg have fået dem igen med rente, når jeg kom tilbage. Og til sine folk sagde han: Tag pundet fra ham og giv det til ham med de ti. – De sagde til ham: Herre, han har jo ti pund. – Jeg siger jer: Enhver, som har, til ham skal der gives, men den, der ikke har, fra ham skal selv det tages, som han har. Men mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne.«


https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/luk/19


Denne lignelse taler om profetien om Kristi tilbagevenden, og på den dag vil han dræbe sine fjender. .
Top Svar Citer
annonce
Side 15 af 17 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk