annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15625222
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2377935
Et andet syn 1987089
Jesu ord 1521235
Åndelig Føde 1500933
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 49 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 14 af 17 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 17 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38973 - 16/03/2023 12:57 Re: Den skinnende sol på verden [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1451
Muhammed, fred og velsignelse være med ham, opfordrede til en ende på racisme og tribalisme fra begyndelsen til slutningen af hans mission. Han var i sandhed fredsstifteren til alle tider og alle mennesker.


O menneskeheden! (Allah) har skabt jer af en mand og en kvinde og gjort jer til nationer og stammer, så I kan kende hinanden. Sandelig, den mest ærefulde af jer hos Allah er den (troende), som er en af de fromme. Sandelig, Allah er Alvidende, Alvidende


O mankind! (Allah) has created you from a male and a female, and made you into nations and tribes, that you may know one another. Verily, the most honourable of you with Allah is that (believer) who is one of the pious. Verily, Allah is All-Knowing, All-Aware
[Holy Quran 49:13]
]


. Koranen siger om at bevare gode forhold og bringe folk sammen igen efter et skænderi:


Og hvis to parter eller grupper blandt de troende falder til kamp, så lav fred mellem dem begge, men hvis den ene af dem gør oprør mod den anden, så bekæmp jer (alle) mod den ene, der gør oprør, indtil den overholder Allahs befaling ; så hvis det er i overensstemmelse, så lav forsoning mellem dem retfærdigt og vær retfærdig. Sandelig! Allah elsker dem, der er retfærdige.


De troende er intet andet end brødre for hinanden. Så lav forsoning mellem dine brødre, og frygt Allah, så du kan modtage barmhjertighed.




And if two parties or groups among the believers fall to fighting, then make peace between them both, but if one of them rebels against the other, then fight you (all) against the one that which rebels till it complies with the Command of Allah; then if it complies, then make reconciliation between them justly, and be equitable. Verily! Allah loves those who are equitable.


The believers are nothing else than brothers to each other. So make reconciliation between your brothers, and fear Allah, that you may receive mercy.

[Holy Quran 49:9-10]


. Muhammed, fred og velsignelser være med ham, lærte, at Jesus, fred og velsignelse være med ham, var Marias ubesmittede undfangelse og mirakelfødsel, og at hun var den almægtige Guds bedste skabelse. Han insisterede selv over for jøderne i Medina, at Jesus, fred og velsignelser være med ham, var Messias, Kristus, den, der var forudsagt at komme i deres Tora (Det Gamle Testamente). Han lærte også, at Jesus, fred og velsignelser være med ham, gjorde mange mirakler med den almægtige Guds tilladelse, helbredte spedalske, bragte synet tilbage for blinde og endog vækkede en død til live, og han var ikke død, snarere almægtig Gud havde oprejst ham. Han forudsagde også, at Jesus, fred og velsignelser være med ham, vil vende tilbage igen i de sidste dage for at lede de sande troende i en sejr over de onde og uretfærdige mennesker, og han vil ødelægge Antikrist.


. Muhammed, fred og velsignelse være med ham, forbød ethvert drab, selv når hans tilhængere blev dræbt, indtil ordrerne om gengældelse kom fra Allah. Allerede dengang var grænserne klart præciseret, og kun dem, der var engageret i aktiv kamp mod muslimerne eller islam, skulle bekæmpes i kamp. Og selv da kun efter meget strenge regler fra Allah.

En videnskabelig slag til darwinismen - KORAN BEVISER - part1
https://www.youtube.com/watch?v=MI5sPfPTvCQ

En videnskabelig slag til darwinismen - KORAN BEVISER - part 2
https://www.youtube.com/watch?v=xWbabrSUzLA

En videnskabelig slag til darwinismen - KORAN BEVISER - part3

https://www.youtube.com/watch?v=zPMLsbsnCUk










بريطانية تشرب قهوة عربية بلفنجان، والشيخ يجهز دعوته Speaker's corner

https://www.youtube.com/watch?v=4A4sENPU2Ek

أنت لست صادقاً مع نفسك - حمزة في حوار مع زائر #Speakerscorner #Arabic #scdawah

https://www.youtube.com/watch?v=O5uxKEuZF0Q

إلهكم حرضه الشيطان - شمسي في حوار هادئ مع إسر.ائيلي

https://www.youtube.com/watch?v=N5uVOEnAtTI&t=2s


Is Jesus God? - Adnan Rashid vs Samuel Green
https://www.youtube.com/watch?v=A8BE__SD0n8
عثمان بن فاروق يفاجئ زوجين غير مسلمين مؤدبين بمعلومات من الكتاب المقدس

https://www.youtube.com/watch?v=N3KsIEuietA
Top Svar Citer
#38993 - 18/03/2023 13:46 Re: Den skinnende sol på verden [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1451
Indsendt af: Gerth
Du citerer: "Og hvis to parter eller grupper blandt de troende falder til kamp, så lav fred mellem dem begge, men hvis den ene af dem gør oprør mod den anden, så bekæmp jer (alle) mod den ene, der gør oprør, indtil den overholder Allahs befaling."

Det kalder jeg for en uretfærdig undertrykkelse af anderledes troende og ikke-troende imod en minoritet! Profeterne var ikke ligesom flertallet. Derfor idag ´kristent religiøse´sekter ligesom korsriddere, jøder og muslimer strides imod hinanden om rettigheder. Krig er ikke helligt, fordi der myrder og voldtager man, hvilket selv profeten Moses var imod! Jeg siger: "Vi må sammen i Riget en´ vilje vedrørende autoritet og tjeneren."










Et overbevisende vers om emnet to kæmpende partier siger:

Og hvis to parter eller grupper blandt de troende falder til kamp, så lav fred mellem dem begge, men hvis den ene af dem gør oprør mod den anden, så bekæmp jer (alle) mod den ene, der gør oprør, indtil den overholder Allahs befaling."

Koranen 49:9

I denne passage peger flere forsigtige aspekter på krigens afslutning.

"Og hvis" skulle antyde sjældenheden af krig mellem to partier af troende; enhver overskridende hændelse betragtes som fusuq, umoralsk og ulydig.

For at løse stridigheder brugte Gud ikke flertal til at bilægge konflikter mellem de mange kæmpende individer. I stedet, siger han, "forlig mellem de to", hvilket antyder de to stridende parter. Derfor angiver denne ordre, at en forsoning bør indledes mellem lederne af fraktionerne og ikke mellem de personer, der er involveret i kampen.

Hvis nogen, eller begge, ledere nægter forsoning, så betragtes det som fisq, som begår overtrædelse og oprør. Koranen siger indirekte, at afvisningen af en fredsforanstaltning bør være sjælden blandt troende.

Opfordringen til forsoning er en anden måde at afslutte kampe og vold på. Ligeledes indikerer den del af verset, der siger: "hvis den ene skulle undertrykke den anden", sjældenheden af sådanne undertrykkende handlinger blandt troende.



En dybere mening i udsagnet 'så kæmper mod den, der undertrykker' påpeger, at de, der ikke overvejer Allahs grænser og undertrykker andre, ikke vil holde op med deres handlinger, medmindre de kæmpes.
Top Svar Citer
#38994 - 18/03/2023 13:46 Re: Den skinnende sol på verden [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1451
Indsendt af: Gerth
Du citerer: "Og hvis to parter eller grupper blandt de troende falder til kamp, så lav fred mellem dem begge, men hvis den ene af dem gør oprør mod den anden, så bekæmp jer (alle) mod den ene, der gør oprør, indtil den overholder Allahs befaling."

Det kalder jeg for en uretfærdig undertrykkelse af anderledes troende og ikke-troende imod en minoritet! Profeterne var ikke ligesom flertallet. Derfor idag ´kristent religiøse´sekter ligesom korsriddere, jøder og muslimer strides imod hinanden om rettigheder. Krig er ikke helligt, fordi der myrder og voldtager man, hvilket selv profeten Moses var imod! Jeg siger: "Vi må sammen i Riget en´ vilje vedrørende autoritet og tjeneren."











i kristendommen og jødedommen har de koloniale politiske motiver, der er brutale og undertrykkende for verdens befolkning


Under korstogene, da de kristne belejrede Jerusalem og belejringen tog til, og dets indbyggere indså, at de var besejret, bad de korsfarerlederen Tancred om sikker passage for dem selv og deres rigdom, og det gav han dem på betingelse af, at de alle søge tilflugt i al-Masjid al-Aqsa (moskeen), med sikkerhedsbannere. Al-Masjid al-Aqsa var fyldt med gamle mænd, børn og kvinder, og de blev slagtet som får; deres blod flød på det hellige sted, indtil det kom op til hestenes knæ, og gaderne var fyldt med knuste kranier, afhuggede arme og ben og lemlæstede kroppe. Historikerne siger, at antallet af dræbte inde i al-Masjid al-Aqsa alene var halvfjerds tusinde, og ingen europæiske historikere benægter disse grusomheder.


.Vores egen tid giver det bedste vidnesbyrd om det, for de bombarderede Afghanistan, derefter flyttede de til Irak og ødelagde det, bombarderede, dræbte og spredte fortræd i hele landet. Deres leder sagde endda, at Gud havde befalet ham at komme ind i Irak! Hvor er Kristi lære, som de hævder at følge og tale så meget om?



.Hvor mange mennesker blev dræbt af de atombomber, der blev kastet over byerne Nagasaki og Hiroshima i Japan?


Hvad har de at sige om det, der skete – og stadig sker – i Tjetjenien? I Afrika? Indonesien og andre steder? Kan de benægte, at det, der skete i Kosovo, var et korstog? Sagde Bush ikke i sin sidste krig: "Det vil være et korstog"?

Sådanne grusomheder fandt ikke sted, da muslimerne kæmpede i jihad mod deres fjender. De dræbte ikke kvinder eller børn eller almindelige mennesker. Det er værd at bemærke de instruktioner, som Abu Bakr as-Siddeeq gav til Usaamah ibn Zayd og hans tropper:

"Begå ikke nogen form for forræderi eller forræderi. Stjæl ikke fra krigsbyttet. Undlad at lemlæste nogen død krop. Dræb ikke noget barn, gammel mand eller kvinde. Fæld ikke palmer eller brænd dem. Fæld ikke noget frugtbærende træ. Slagt ikke får, ko eller kamel undtagen mad. Hvis du går forbi folk, der har viet sig til tilbedelse i eneboer, så overlad dem til det, de har viet sig til.”





I islam er kamp ikke for politiske interesser, men kun for selvforsvar og forfølgelse af muslimer


"Faktisk kamp under Jihads banner er kun tilladt i selvforsvar og for at forsvare retfærdighed, og er underlagt reglen, "reaktion skal være lig med handling." Ikke desto mindre kan Jihad blive en forpligtelse i tilfælde af fjendens angreb på muslimske lande og hjælpe de hjælpeløse og de svage, uanset om de er muslimske eller ikke-muslimske. Så Allah siger i Koranen.




"(75) Hvad fejler jer da, at I ikke kæmper for Allahs sag og for de svage blandt mændene og kvinderne og børnene – dem, der siger: Vor Herre, før os ud af denne by, hvis beboere er undertrykkere, og skænk os en beskytter fra Dig selv, og skænk os en hjælper fra Dig selv.

(76) De, som tror, kæmper for Allahs sag, og de, der er vantro, kæmper for overtrædernes sag. Kæmp derfor mod Satans list er svag.." (Koranen 4:75-76)




, at dræbe en sjæl, muslim eller ikke-muslim, er forbudt i Koranen. Desuden præsenterer Koranen rigelige etiske og moralske påbud for at stoppe had, terror og fanatisme. Ligeledes har Koranen mange fred, ro og sikkerhedstemaer.


Hvordan kunne det være for en profet sendt som en nåde til verden at udføre handlinger i enhver anden form end med sympati, venskab og høflighed og fjernt fra ekstremisme, radikalisme og vold?

"Og Vi har ikke sendt dig, [O Muhammad], undtagen som en nåde til verdener.


“And We have not sent you, [O Muhammad], except as a mercy to the worlds.”
" Koranen 21:107


"mange koranvers og profetiske traditioner trækker og inspirerer muslimer til at give og tage og løse problemer i ærlighed og venlighed.



Derfor er ærlighed og forsoning det optimale alternativ. det er sikrere og kortere. I Allahs bog er tilladelse til krige tilladt betinget, såsom som reaktion på aggression og angreb. Koranen siger,



"(190) Og kæmp for Allahs sag mod dem, som bekæmper jer, men vær ikke angribere, thi Allah elsker ikke angriberne.r."

Kampe er således betinget af tidligere aggression, og skaderne bør ikke overstige aggressorernes.



Vold er betinget af dem, der erklærer krig mod os, og fredelig konfliktløsning er påkrævet, så snart de modsatte fjendtligheder er ophørt."


Hver gang Koranen opfordrer muslimer til at kæmpe, skynder den sig at kvalificere formaningen som en befaling til de troende om ikke at overtræde, men i stedet stræbe efter at tilgive og søge fred.

Appeller til at afslutte krige fra profeten Muhammeds biografi



»Jeg er overbevist om, at profeten Muhammed må have vidst, at tilladelsen til vold skulle have været betinget. Og at hans ambition er at udslette volden ved dens rødder. Visdommen vil sejre, og forsoningsmekanismer bør overlades til at dominere. Disse er de mere effektive midler til at håndtere vores tvister og konflikter.

Fra hans biografi, fred være med ham; profeten fik forbud mod at levere sit budskab; han tog ikke det mindste hensyn til vold for at afvise undertrykkelse og forfølgelse. Tidlige muslimer stod over for martyrdød, tortur, lidelse, ydmygelse, ondskab, udsættelser og tvungne migrationer: to gange til Abessinien og den sidste til Medina.




Profeten fastholdt tilgivelsen, bevarede benådningen og udviste tålmodighed trods alt ondt. Jeg tror, det var forkert at sige, at de tidlige muslimer ikke tog hævn, fordi de var få, og at de ville omkomme og blive rykket op, hvis de gjorde det. Denne fortolkning er ikke korrekt. Overvej hvorfor profeten gav dem sikkerhed, da han vendte tilbage til Mekka, men lige før dette tidspunkt brød de stadig pagter og opførte monstrøse krige.

Hvorfor brugte han ikke sværdet på i det mindste nogle af dem? I stedet sagde han til dem: "Gå om; du er fri?" Han gjorde ikke gengæld! Alligevel var han den sejrrige, jo stærkere, jo mere betydningsfuld i forsvar efter antal og artilleri. Betyder dette ikke noget? I Medina blev han urokkelig befæstet, men alligevel beordrede han sine ledsagere til at tage afstand fra at skade hyklerne, på trods af deres misbrug af ham og hans ærede kone. De bagtalte hans værdighed og hans tro. De forlod ham i kampe; eksemplet på Uhuds handling er ikke langt fra vores hukommelse. De forlod ham ved at hente en tredjedel af hæren




Denne opgivelse betragtes som storforræderi. Alligevel, på trods af alle disse overgreb, dræbte Muhammed dem ikke eller tillod sine ledsagere at dræbe dem. Var han svag? Var Muhammed ude af stand? Den eneste forklaring er, at det faktisk ikke var af hans kvaliteter og træk at være en aggressor eller starte krige.

Slet ikke i samfundet, byen eller Ummah. Det er ikke tilladt, selv i nærværelse af forskellige religioner og ideologier: denne er Mushrik, denne er ikke, denne er en sand muslim, denne er en hykler. Det er forbløffende, at han, profeten, besejrede dem med sin adel, tilgivelse og pragt. Ja, der skal være alternative løsninger for et samfund eller en nation – nej til sværdet.


Redigeret af somo (18/03/2023 13:50)
Top Svar Citer
#39002 - 18/03/2023 19:15 Re: Den skinnende sol på verden [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1451


Hvorfor vendte profeten Muhammad tilbage til sit land, Mekka, og kæmpede de vantro

1 - Forfølgelser af muslimer i Mekka

2 - Forsøg på mord på profeten (SWS)

3 - Emigration af muslimer til Medina

4 - Quraysh truer alle muslimer med at "voldtage deres hustruer" og plyndre dem, hvis de ikke vender tilbage til afgudsdyrkelse

5 - De krænker den private ejendom af muslimer, der var i Mekka, stjæler deres ejendom og beslutter at sælge dem

6 - Quraysh udøver økonomisk pres på Medina

7 - Åbenbaring af verset "autorisation til kamp gives til dem, der er angrebet"







I en majestætisk scene går profeten, Allahs fred og velsignelser med ham, ind i Mekka på sin kamel med hovedet sænket i ydmyghed og ydmyghed foran Allah, så meget at hans skæg næsten rører kamelens ryg. Scenen for den sejrrige erobrer kommer som et forbillede og en guide

På dagen for erobringen understregede profeten (fvmh) mange store islamiske menneskelige værdier; da han returnerede nøglen til Ka'ba til Uthman ibn Talha og sagde: "I dag er en dag med retfærdighed og trofasthed." Han forsikrede Mekkas befolkning om, at han tilgav dem og ikke ville skade dem



Selv andre stammer,
profeten Muhammed plejede at alliere sig med dem
i fredstraktater
og bekæmpede dem ikke undtagen i tilfælde af brud på pagten for deres forsøg på at dræbe muslimer

\\\\\\\\\\\\\\\\\\



2_

Der var mange profeter, som kæmpede efter Guds ordre

Ligesom profeterne Moses, David eller Salomon og profeten Muhammed, fred være med dem

Profeten JESUS, fred være med ham, benægtede ikke brugen af sværd og magt mod de ugudelige


bring mine fjender her, som ikke ville have mig til at regere over dem, og dræb dem i mit nærvær.
◄ Lukas 19:27 ►



Seerah pt 77 - Pt.3 Conquest of Makkah (stories of Al-Abbas & Abu Sufiyan) - Yasir Qadhi - 2014-2-5


https://www.youtube.com/watch?v=EaVuirmtlZE
Top Svar Citer
#39042 - 20/03/2023 13:13 Re: Den skinnende sol på verden [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1451
Der er ingen metaforisk betydning, versene er klare og eksplicitte i kampen mod fjender

Ifølge din bog var Jesus hævnens fyrste

Kristne lærde var vidne til forvrængning af Bibelen og Bibelens vold




1. Kristus (fred være med ham) sagde:

ro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for at bringe fred, men sværd.”

Matthæusevangeliet 10, 34


”Jeg er kommet for at sætte splid mellem en mand og hans far, en datter og hendes mor, en svigerdatter og hendes svigermor, og en mand får sine husfolk til fjender.”


Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for at bringe fred, men sværd. Jeg er kommet for at sætte splid mellem en mand og hans far, en datter og hendes mor, en svigerdatter og hendes svigermor, og en mand får sine husfolk til fjender.

Matthæusevangeliet Kapitel 10





Er Jesus Fredsfyrsten!
https://www.youtube.com/watch?v=0cLScXFHKpg


https://www.youtube.com/watch?v=fOp3G8V5nGA
Top Svar Citer
annonce
Side 14 af 17 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 17 >


Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
14/04/2024 02:44
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
13/04/2024 15:40
Eid-Al-Fitr
af somo
12/04/2024 15:56
Ramadan-måneden
af somo
12/04/2024 15:50
BIBLIANA
af ABC
10/04/2024 10:32
Nyheder fra DR
Efter knivstikkeri i storcenter: Austral..
14/04/2024 03:14
Ifølge Netanyahu er Israel forberedt p..
13/04/2024 22:10
Mor til knivstukket baby er blandt døds..
13/04/2024 22:01
Dansk badmintonduo taber EM-finalen
13/04/2024 22:00
Alle 174 personer er evakueret fra svæv..
13/04/2024 21:36
Nyheder fra Religion.dk