0
registrerede
141
gæster og
148
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#38831 - 26/02/2023 22:13
Re: Guds ven
[Re: ]
|
bor her
|
Registeret: 05/09/2015
|
|
Som jeg læser biblen, er det Moses der først får kendskab til guds navn. Gud siger jo selv til Moses ifølge biblen: Jeg viste mig for Abraham, for Isak og for Jakob som Gud den Almægtige, men under mit navn Jahve gav jeg mig ikke til kende for dem https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/2_Mos/6Abraham lærte gud at kende, ved at denne ,,viste,, sig for ham. Hans far Tera dyrkede jo andre guder, og man ofrede også mennesker i kulturen i Ur hvor de boede. ,,Josva sagde til hele folket:
»Dette siger Herren, Israels Gud: I gamle dage boede jeres fædre på den anden side af Eufratfloden, Tera, Abrahams og Nakors far, og de dyrkede andre guder. https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Jos/24Nå, men det var det med, at mennesker i dag kan blive ven med Abrahams gud, hvis de studerer biblen med Jehovas vidner, men Abraham studerede ingenting. Hans forbindelse med gud var personligt, vel lidt ligesom Paulus mente han havde kontakt med den opstandne Kristus, der af nogle forstås som gud. ¨¨¨¨
|
|
Svar
|
|
|
#38833 - 26/02/2023 22:37
[Re: Tikka]
|
veteran
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
Jeg har sagt til dig: Jeg er den, jeg er."
Biblen, Åbenbaringen - Matthæus: "Jeg så Himmelen åben, og se en hvid Hest, og han, som sad på den, kaldes trofast og sanddru, og han dømmer og kæmper med Retfærdighed. Men hans Øjne vare Ildslue, og på hans Hoved var der mange Kroner;han havde et Navn skrevet, hvilket ingen kender, uden han selv; og han var iført en Kappe, dyppet i Blod, og hans Navn kaldes: Guds Ord. Og Hærene i Himmelen fulgte ham på hvide Heste, iførte hvidt, rent Linklæde. Og af hans Mund udgik der et skarpt Sværd, for at han dermed skulde slå Folkeslagene; og han skal vogte dem med en Jernstav, og han skal træde Guds, den almægtiges, Vredes Harmes Vinperse. Og på Kappen, på sin Lænd har han et Navn skrevet: Kongers Konge og Herrers Herre."
Min herre er i gudsriget ikke mennesket Jesus!
|
Svar
|
|
|
#38834 - 26/02/2023 22:46
[Re: Tikka]
|
veteran
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
Du: "Nå, men det var det med, at mennesker i dag kan blive ven med Abrahams gud, hvis de studerer biblen med Jehovas vidner, men Abraham studerede ingenting. Hans forbindelse med gud var personligt, vel lidt ligesom Paulus mente han havde kontakt med den opstandne Kristus, der af nogle forstås som gud."
En psykisk syg mand siger til mig: "Du som ikke har en psykiatrisk diagnose, kan vel hjælpe os ved, at du taler imod folkets fordomme sociale stigmatisering omkring sindslidelser?" Nej, det virker endnu ironisk, at ham Jesus netop var der for de socialt udsatte, men i beder mig stadig ikke om helbredelse eller råd. Han kom til dem, så kom gerne til mig. Nej, symbolet Kristus er ikke Gud ligesom Helligånden! Hyld derfor ikke kun jeg, fordi afguderi er ikke i orden!
Redigeret af Gerth (26/02/2023 22:52)
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|