annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
0 registrerede 2527 gæster og 1123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38847 - 28/02/2023 00:20 Re: Guds ven [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2195
Indsendt af: Jørgen Primdahl
Det er rigtig, det var Moses der først fik Guds navn, men der er ikke ret mange mennesker i dag der Anner Kender det navn, og der er kun en gruppe mennesker der bruger navnet og det til trods for ag Gud sagde i Apostelgerninger 15:14 efter at han havde forkastet Jøderne sagde han, Simeonq har i detaljer fortalt hvordan Gud for første gang vendte sin opmærksomhed mod nationerne for af dem at udtage et folk der skulle bære hans navn.
Og der er kun et folk der bære det navn i dag og det med stolthed hvor alle andre hader det navn.
Og det er nu en gang Gud selv der bestemmer hvordan han vil tilbedes.
Hvorfor benyttes navnet Jehova i JV bibelen, allerede fra 1. mosebog kap. 2 - hvor det bruges 11 gange i den 2. skabelsesberetning, og hvorfor bruges navnet Jehova ikke i den første skabelsesberetning?

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#38848 - 28/02/2023 08:46 Re: Guds ven [Re: Tikka]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Det kan jeg ikke sige dig men jeg vil gerne undersøge det hvis du mener det er en vigtig ting.

Det har noget at gøre med hvad der står i gtundteksten.


Redigeret af Jørgen Primdahl (28/02/2023 09:40)
Top Svar Citer
#38849 - 28/02/2023 09:31 Re: Guds ven [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Indsendt af: Jørgen Primdahl
Det kan jeg ikke sige dig men jeg vil gerne undersøge det hvis du mener det er en vigtig ting.

Det må du gerne.
Top Svar Citer
#38850 - 28/02/2023 10:10 Re: Guds ven [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2195
Indsendt af: Jørgen Primdahl
Det kan jeg ikke sige dig men jeg vil gerne undersøge det hvis du mener det er en vigtig ting.

Det har noget at gøre med hvad der står i gtundteksten.
Dét forklarer jo ikke, at Jehovas navn først bliver kendt af Moses ved tornebusken, og ej heller hvorfor der er forskel på de 2 skabelsesberetninger i forhold til at benytte navnet Jehova.

God dag smiler Kigger forbi til aften

¨¨
Top Svar Citer
#38852 - 28/02/2023 13:24 Re: Guds ven [Re: Tikka]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Det kan du jo mene, men Jehovas vidner holder sig strengt til grundteksten og det var jo Ny verden oversættelsen du spurgte ind til.
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Flere end 300 er døde af ebola i DR Con..
26/06/2026 00:39
23-årig britisk TikTok-influencer ankla..
25/06/2026 21:02
Modstandskvinden Jutta Graae hyldes med ..
25/06/2026 20:35
To tog er stødt ind i hinanden i Polen
25/06/2026 19:42
Den canadiske sanger David Clayton-Thoma..
25/06/2026 19:26
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
USA lukker omstridt udrejsecenter i sump..
25/06/2026 23:40
Ældre svensk mand drukner under badetur..
25/06/2026 23:05
Belgien anholder syv personer efter eksp..
25/06/2026 22:45
Flere end 300 er døde af ebola i DR Con..
25/06/2026 22:31
Kong Charles har betalt 260 millioner kr..
25/06/2026 21:16