annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38831 - 26/02/2023 22:13 Re: Guds ven [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Som jeg læser biblen, er det Moses der først får kendskab til guds navn.

Gud siger jo selv til Moses ifølge biblen:

Jeg viste mig for Abraham, for Isak og for Jakob som Gud den Almægtige, men under mit navn Jahve gav jeg mig ikke til kende for dem
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/2_Mos/6



Abraham lærte gud at kende, ved at denne ,,viste,, sig for ham.

Hans far Tera dyrkede jo andre guder, og man ofrede også mennesker i kulturen i Ur hvor de boede.



,,Josva sagde til hele folket:

»Dette siger Herren, Israels Gud: I gamle dage boede jeres fædre på den anden side af Eufratfloden, Tera, Abrahams og Nakors far, og de dyrkede andre guder.

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Jos/24

Nå, men det var det med, at mennesker i dag kan blive ven med Abrahams gud, hvis de studerer biblen med Jehovas vidner, men Abraham studerede ingenting.

Hans forbindelse med gud var personligt, vel lidt ligesom Paulus mente han havde kontakt med den opstandne Kristus, der af nogle forstås som gud.


¨¨¨¨
Top Svar Citer
#38836 - 26/02/2023 23:32 Re: Guds ven [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Alle mennesker lever i en personlig dynamisk kreativ kærlig relation til Gud - og Gud er ikke noget eller nogen udenfor hvordan Gud som sådan virker på personlig vis i menneskers liv.

Gud er i sine handlinger med os - og i Guds Kærlighed KRISTUS - erfarer vi inkarnationen - at vi i og med Sønnen er i Gud Fader og Gud Fader er i os - at Søn og Fader (vi og Gud) bliver i hinanden - vi bliver i ham og han i os - hvilket vi ved igennem Gud Helligånden - der er givet os.

Gud hører til indenfor vi menneskers spirituelle åndelige erfaringer.

Kristendommen er grundlagt på Begivenheden KRISTUS - Guds Kærlighed KRISTUS - den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - der forsætter efter Jesus død fordi KRISTUS er allesteds og alletiders NÆRVÆRENDE - altså denne Guds handling med os mennesker (der ret for alvor begyndte med Jesus) forsætter efter Jesus død - hvorfor vi siger KRISTUS er OPSTÅET - fordi Begivenheden KRISTUS er allesteds og alletiders NÆRVÆRENDE for vi mennesker.

Altså det er ikke knyttet til at have kendt Jesus rent menneskeligt.

Jesus er KRISTUS ikke pga sin egen ånd men pga Guds Ånd - Jesus er KRISTUS pga Gud i ham og han i Gud. Søn og Fader relationen:

Sønnen er i Gud Fader og Gud Fader er i Sønnen - at Søn og Fader bliver i hinanden.

Begivenheden Guds Kærlighed KRISTUS er at vi i og med Sønnen er i Gud Fader og Gud Fader er i os - at Søn og Fader (vi og Gud) bliver i hinanden - vi bliver i ham og han i os - hvilket vi ved igennem Gud Helligånden - der er givet os.

Altså den personlige kærlige dynamiske kreative Søn Fader relation (eller vi Guds Børn) relation er vi optaget i og erkender vi igennem Gud Helligånden der er os givet i samme omgang.


Alle mennesker har erfaringer hermed fordi vi er i besiddelse af Guds Ånd - vi har Gud Helligånden.


Gud findes ikke udenfor hvordan han åbenbarer sig for os gennem sin Ånd.

Gud Hellig'Åndens frugter og gaver og mange himmelske herligheder og visdoms skjulte skatte er vi beriget med og her er Gud - ikke udenfor som noget eller nogen.

Selv skaberværket - Gud som vores skaber - har vi kendskab til gennem åbenbarings erfaringer.

Gud findes ikke som nogen eller noget udenfor som han åbenbarer sig for os - Gud er fuldt ud i sin kærlighed til os. Og er altså ikke noget mere eller nogen anden udenfor her. Derfor vi kan sige Gud er Kærlighed.

Så det gælder for vi mennesker om at blive i Gud og der er ingen ende på hvor meget vi her kan blive åbenbaret få del - få af frugter og gaver og himmelsk herlighed og visdoms skjulte skatte.

Vi skal ikke digte historier om Gud (som Jørgen og Tikka elsker med udgangspunkt i Bibelen) men forblive i Gud.

Kristne lever ikke i bibelske gudsforestillinger som Jørgen og Tikka forsøger at stykke mest logisk sammen.

Kristne lever i Gud og behøver ikke opdigte et forkromet stort bibelsk logisk forestillings univers om Gud - da Gud ingen problemer har med at give sig personligt til kende overfor os (der er i Gud (Søn Fader forholdet)) gennem sin Ånd vi har.

Gud vil selvfølgelig ikke at vi skal kunne Bibelen forfra og bagfra - men Gud vil gøre os istand til at leve i umiddelbarhed og spontanitet som Guds Børn med hin'anden ud fra sin kærlighed til os - Guds Kærlighed KRISTUS - som Gud elskede os.

Man skal ikke nødvendigvis undervise i Bibelen (man kan godt men det gør os ikke mere eller mindre kristne) hvad der batter er at undervise i BØN og i dette at blive i Gud - Søn i Fader og Fader i Søn - og at vi bliver i Gud og Gud bliver i os hvilket vi erfarer igennem Gud Helligåndens NÆRVÆR - vidunderlige forunderlige gerninger med os.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38841 - 27/02/2023 07:55 Re: Guds ven [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Kl 6:21:

Åh nej, ja- Jeg sletter min eksperiment bøsse-prostitution-tøs profil, fordi jeg mærker Helligåndens kraft uden dette!

Kl 6:48:

Hele mit liv er bestemt til åndeligt arbejde. tuder
En pædagogisk mand siger, ar hor er ok og ingen kan ændre på sin seksualitet? Jeg har lidt nok, så...



Du er psykisk syg Gerth.

Håber psykiatrien og ellers andre mennesker formår at hjælpe dig.

Man kan godt være psykisk syg og være et behageligt bekendtskab der forstår hvordan man skal opføre sig blandt andre mennesker - men det formår du ikke Gerth.

Så ud over dine psykiske udfordringer er du også en plage for dine omgivelser.

Selvfølgelig er alkohol nok hovedårsagen sammen med dit forstyrrede umodne forhold til sex - begge dele gør dit underliggende infantile autisme værre.

Sex der har revet sig løs fra kærlighedslivet - empati og oprigtig interesse i andre mennesker.


-0-0-0-

Du sagde du ville trække dig fra Trosfrihed. Det ville være godt for Trosfrihed hvis du forsvandt.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38843 - 27/02/2023 08:36 Re: Guds ven [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Du skal ikke skrive om din anal sex fascination i tråden Guds ven


Kan du ikke enten forlade Trosfrihed eller også lade være med at være grænseoverskridende - tænk på hvad du skriver i hvilke tråde.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38845 - 27/02/2023 11:47 Re: Guds ven [Re: Tikka]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Det er rigtig, det var Moses der først fik Guds navn, men der er ikke ret mange mennesker i dag der Anner Kender det navn, og der er kun en gruppe mennesker der bruger navnet og det til trods for ag Gud sagde i Apostelgerninger 15:14 efter at han havde forkastet Jøderne sagde han, Simeonq har i detaljer fortalt hvordan Gud for første gang vendte sin opmærksomhed mod nationerne for af dem at udtage et folk der skulle bære hans navn.
Og der er kun et folk der bære det navn i dag og det med stolthed hvor alle andre hader det navn.
Og det er nu en gang Gud selv der bestemmer hvordan han vil tilbedes.
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk