annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 519 gæster og 56 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 42 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 41 42 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38762 - 13/02/2023 15:10 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Jeg ser, at du så stiltiende som muligt indrømmer, at jeg aldrig har angrebet dig som person - sådan som du angriber mig ved at kalde mig "ondskabsfuld", "idiot" o.m.a.
I stdet forsøger du at dreje fokus til noget andet: Det indtryk din beskrivelse af din tro har givet mig, og som jeg har skrevet om, nemlig dette med at "iklæde sig Kristus" eller hvordan det nu er, du har udtrykt dig om din tro.
Det er flere år siden jeg - efter forgæves forsøg - opgav at komme til en nærmere forståelse, som jeg kunne bruge til noget, og jeg beskrev det indtryk, denne din tro gjorde på mig.

Jeg kan i dag sige, at den måske kunne passe på, hvad der berettes om den oplevelse, Paulus havde "på vejen til Damskus" - og som du vel hævder at have haft lidt på lignende måde.

Og det er jo flot, men hvad kan jeg bruge dét til?

For mig er dine ord herom fortsat:
Citat:
"Svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver".
og jeg kan jo ikke lave om på den sandhed om mit indtryk.

Og det var jo derfor, jeg opgav dialogen med dig.

Det gør jeg fortsat - i hvert fald så længe du ikke tilbagekalder dine personangreb på mig.

I stedet glæder jeg mig over den tro, jeg omsider er nået frem til, og som helt kort er:
Elske denne guddommelige verden smiler

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#38763 - 13/02/2023 16:19 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg ser, at du så stiltiende som muligt indrømmer, at jeg aldrig har angrebet dig som person - sådan som du angriber mig ved at kalde mig "ondskabsfuld", "idiot" o.m.a.


Jo du har angrebet mig som person mange gange og insinueret nogle uhyggeligheder om mig og min person rigtig mange gange.

Det generer mig ikke at du har gjort det - men det virker skørt du ikke vil stå ved det. Du har iøvrigt beklaget tidligere overfor alle at du har forløbet dig.

Du skal nok få beviser næste gang jeg ved et tilfælde læse gamle indlæg og løber ind i hvad du har yndet at insinuere om min person. Du vil jo gerne pakke tingene ind.




Citat:
Arne:

For mig er dine ord herom fortsat:

"Svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver".

og jeg kan jo ikke lave om på den sandhed om mit indtryk.



Jeg gengiver præcist Paulus og Jesus - hvad de begge er kendt for gennem fx studier af Paul Tillich.

Så hvis hvad jeg står for er:

"Svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver"

Så er hvad Paulus og Jesus religionshistorisk står for også "svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver". Jeg har aldrig bevæget mig udenfor hvad vi læser hos Paulus og hvad Jesus har sagt om kvaliteten af vores Guds forhold - hvor nært intimt og personligt og kreativ dynamisk vores Guds relation er.

Det er Jesus der bringer Gud nær os som virkelighed i vores liv vi kan stole på til enhver tid og hvor vi har Guds Ånd (som Paulus siger) og hvor vi til enhver tid kan samtale med Gud gennem bøn.

Det er altsammen ikke noget jeg har fundet på men dog noget jeg har erfaret som Jesus som Paulus som Luther som Berdyaev som Paul Tillich og millioner og atter millioner af kristne mennesker gennem de sidste to tusinde år har erfaret dette.

Men jeg har jo også lavet en trådstarter om at du modsiger alt det Jesus religionshistorisk set er verdenskendt for. Hvad du har hamret fast gang på gang er nøjagtig det stik modsatte af hvad Jesus og Paulus er kendt for at stå for. Du siger simpelthen det helt modsatte gang på gang.

Så er mine ord "svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver" gælder det samme Jesus og Paulus - da jeg aldrig har bevæget mig udenfor hvad de to siger om hvordan vores GUDS relation forhold liv er.

Jeg er hard core kristen som sådan. Mine religiøse spirituelle åndelige erfaringer siger mig igennem et langt liv nøjagtig det samme som hvad Jesus og Paulus har præsenteret os for - jeg kan kun som den eneste på Trosfrihed tilslutter mig alt hvad de står for omkring vores liv med Gud.


-0-0-0-

Men stadig siger en voksen mand ikke til et andet menneske at det svar han har givet på et spørgsmål er:

"Svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver"

Ikke engang i de små klasser af folkeskolen får eleverne lov til at gylpe og brække sig på den måde.

Det er fuldstændig irrelevant om et barn skulle mene noget sådant - læreren vil afkræve af eleverne at de skal kunne formulere sig igennem argumentation og analyse.

Du Arne kan ikke som voksen mand når ikke engang skolebørn tillades under skoling og opdragelse at gylpe sådanne menings tilkendegivelser.

Du skal jo kunne argumentere herfor ja igennem en analyse der viser du har forstået hvad jeg har skrevet og Paulus og Jesus hævder - kunne argumentere for at du mener vores ord og standpunkter er

"svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver".


-0-0-0-

Jeg kunne godt hænge dig til tørre endnu engang. Udstille dig og alle dine selvmodsigelser og alt dit tonsvis af vrøvl der viser at du nærmest ikke kender Nye Testamente og den kristne teologi og det kristne trosliv og dets spiritualitet som vi kristne har fået dette fra Jesus og Paulus.

Du er så BLANK at det indimellem gør helt ondt. Dette gør ikke noget at du er så afvisende - men nu kommer det sjove - du vil samtidig fremstå som om et Jesus Kristus Ikon har sagt dig noget og at ortodoks kristendom er lige dig.

Nej med hvad du har sagt om mine svar og skriverier der flugter Jesus og Paulus så kan jeg sige dig at ortodoks kristendom ikke overhovedet vil vide af dig - de vil ikke have med dig at gøre.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38764 - 13/02/2023 17:03 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, det fremgår jo tydeligt, at du "hænger på den", fordi du end ikke husker skrift fra mig med angreb på dig som menneske. Det gør jeg heller ikke blinker

At du tydeligvis ønsker at censurere min opfattelse af din tro, kan jeg ikke tage alvorligt.

Og at du tydeligvis ikke kan udholde, at jeg - som ikke-kristen - finder kvaliteter i dele af kristendommen, det er alene dit problem - her på Trosfrihed.dk.

Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#38766 - 13/02/2023 18:27 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Jeg hænger ikke på hvad du har skrevet og du får det næste gang jeg stifter bekendtskab med det.




Citat:
Arne:

At du tydeligvis ønsker at censurere min opfattelse af din tro, kan jeg ikke tage alvorligt.


Du vil hellere som en voksen mand tale på en måde vores yngste folkeskole elever ikke engang kan slippe afsted med at tale.

Rystende at du vil synke så dybt i din analyse og forståelse tekster.

Ovenikøbet på en debat.

Jamen du gør dig selv til grin og viser at du er at betragte som et pattebarn - ja du vil ikke engang kunne komme igennem med din feedback på en tekst i folkeskolen.


Dit niveau er under folkeskolens afgangsprøve - ingen ville bestå en tekst med følgende bedømmelse:

"Svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver"

De ville være dumpet med et brag


Og dette dit infantile niveau for debat finder jeg mig ikke i

Det er uværdigt og under niveau - ja tænk sig at en voksen mand kan synke så dybt

Du må jo virkelig være enten idiot eller også ondskabsfuld overfor mig

Og jeg hælder til det sidste - ja eksemplerne er utallige på at det er det sidste forhold der gør sig gældende at du har forsøgt at latterliggøre og ringeagte den position vi finder hos Paulus og Jesus og HansKrist og Paul Tillich og millioner og atter millioner ja milliarder af kristne gennem de sidste to tusinde år
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38769 - 13/02/2023 19:32 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Denne tilsvining fra Hanskrist af mig, som menneske, fornemmer jeg, siger mere om Hanskrist end om mig. Det kan jeg umuligt tage alvorligt blinker

Det eneste, jeg finder anledning til at kommentere, er denne påstand om mig:
Citat:
- du har forsøgt at latterliggøre og ringeagte den position vi finder hos Paulus og Jesus -
og her er mit svar, at jeg respekterer især kristendommens kærlighed (omend kærlighed til verden synes ignoreret), og i øvrigt alle religioner smiler
Og jeg finder kvaliteter i nok dem alle - men også et langt synderegister trist

Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 42 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 41 42 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Oklahoma i undtagelsestilstand efter tor..
29/04/2024 01:44
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Nyheder fra Religion.dk