annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15881791
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399018
Et andet syn 2003686
Åndelig Føde 1604019
Jesu ord 1534505
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
0 registrerede 560 gæster og 213 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro, håb og kærlighed

Citat:
Arne:

Jeg ser, at du så stiltiende som muligt indrømmer, at jeg aldrig har angrebet dig som person - sådan som du angriber mig ved at kalde mig "ondskabsfuld", "idiot" o.m.a.


Jo du har angrebet mig som person mange gange og insinueret nogle uhyggeligheder om mig og min person rigtig mange gange.

Det generer mig ikke at du har gjort det - men det virker skørt du ikke vil stå ved det. Du har iøvrigt beklaget tidligere overfor alle at du har forløbet dig.

Du skal nok få beviser næste gang jeg ved et tilfælde læse gamle indlæg og løber ind i hvad du har yndet at insinuere om min person. Du vil jo gerne pakke tingene ind.




Citat:
Arne:

For mig er dine ord herom fortsat:

"Svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver".

og jeg kan jo ikke lave om på den sandhed om mit indtryk.



Jeg gengiver præcist Paulus og Jesus - hvad de begge er kendt for gennem fx studier af Paul Tillich.

Så hvis hvad jeg står for er:

"Svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver"

Så er hvad Paulus og Jesus religionshistorisk står for også "svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver". Jeg har aldrig bevæget mig udenfor hvad vi læser hos Paulus og hvad Jesus har sagt om kvaliteten af vores Guds forhold - hvor nært intimt og personligt og kreativ dynamisk vores Guds relation er.

Det er Jesus der bringer Gud nær os som virkelighed i vores liv vi kan stole på til enhver tid og hvor vi har Guds Ånd (som Paulus siger) og hvor vi til enhver tid kan samtale med Gud gennem bøn.

Det er altsammen ikke noget jeg har fundet på men dog noget jeg har erfaret som Jesus som Paulus som Luther som Berdyaev som Paul Tillich og millioner og atter millioner af kristne mennesker gennem de sidste to tusinde år har erfaret dette.

Men jeg har jo også lavet en trådstarter om at du modsiger alt det Jesus religionshistorisk set er verdenskendt for. Hvad du har hamret fast gang på gang er nøjagtig det stik modsatte af hvad Jesus og Paulus er kendt for at stå for. Du siger simpelthen det helt modsatte gang på gang.

Så er mine ord "svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver" gælder det samme Jesus og Paulus - da jeg aldrig har bevæget mig udenfor hvad de to siger om hvordan vores GUDS relation forhold liv er.

Jeg er hard core kristen som sådan. Mine religiøse spirituelle åndelige erfaringer siger mig igennem et langt liv nøjagtig det samme som hvad Jesus og Paulus har præsenteret os for - jeg kan kun som den eneste på Trosfrihed tilslutter mig alt hvad de står for omkring vores liv med Gud.


-0-0-0-

Men stadig siger en voksen mand ikke til et andet menneske at det svar han har givet på et spørgsmål er:

"Svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver"

Ikke engang i de små klasser af folkeskolen får eleverne lov til at gylpe og brække sig på den måde.

Det er fuldstændig irrelevant om et barn skulle mene noget sådant - læreren vil afkræve af eleverne at de skal kunne formulere sig igennem argumentation og analyse.

Du Arne kan ikke som voksen mand når ikke engang skolebørn tillades under skoling og opdragelse at gylpe sådanne menings tilkendegivelser.

Du skal jo kunne argumentere herfor ja igennem en analyse der viser du har forstået hvad jeg har skrevet og Paulus og Jesus hævder - kunne argumentere for at du mener vores ord og standpunkter er

"svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver".


-0-0-0-

Jeg kunne godt hænge dig til tørre endnu engang. Udstille dig og alle dine selvmodsigelser og alt dit tonsvis af vrøvl der viser at du nærmest ikke kender Nye Testamente og den kristne teologi og det kristne trosliv og dets spiritualitet som vi kristne har fået dette fra Jesus og Paulus.

Du er så BLANK at det indimellem gør helt ondt. Dette gør ikke noget at du er så afvisende - men nu kommer det sjove - du vil samtidig fremstå som om et Jesus Kristus Ikon har sagt dig noget og at ortodoks kristendom er lige dig.

Nej med hvad du har sagt om mine svar og skriverier der flugter Jesus og Paulus så kan jeg sige dig at ortodoks kristendom ikke overhovedet vil vide af dig - de vil ikke have med dig at gøre.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
15/05/2024 03:00
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Efter brokollaps i Baltimore: Containers..
15/05/2024 01:41
For tredje gang ligger der en haj på fo..
15/05/2024 00:41
Tidligere advokat for Trump grillet unde..
14/05/2024 23:47
Heftige kampe tvinger Ukraine til at fly..
14/05/2024 23:38
Manchester City besejrer Tottenham og sp..
14/05/2024 23:20
Nyheder fra Religion.dk