annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15653468
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379763
Et andet syn 1989185
Jesu ord 1522295
Åndelig Føde 1513090
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
2 registrerede somo, ABC 311 gæster og 49 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 15 af 42 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 41 42 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38899 - 05/03/2023 16:58 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver til mig bl.a.:
Citat:
Jeg respekterer mennesker men ikke nødvendigvis deres "tro" - deres religiøse fundament
Mit svar:
At du ikke respekterer andre menneskers tro, det er der nok ingen, der er i tvivl om.
Og at din menneskerespekt overfor mig indeholder, at du kalder mig "en ondskabsfuld idiot" - og meget andet af samme skuffe - det synes jeg er en noget besynderlig måde at "respektere" på blinker

Arne.
Top Svar Citer
#38900 - 05/03/2023 20:01 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

At du ikke respekterer andre menneskers tro, det er der nok ingen, der er i tvivl om.



Folk må tro eller være religiøse spirituelle som de lyster --- men bare fordi folk tror noget og holder det helligt skal de ikke kunne forlange at de undgår kritik.

Religionskritik som kristendommen er født med driver den positive spirituelle åndelige udvikling fremad.

-0-0-0-


Citat:
Arne:

din menneskerespekt overfor mig indeholder, at du kalder mig "en ondskabsfuld idiot" - og meget andet af samme skuffe - det synes jeg er en noget besynderlig måde at "respektere" på



Dette er tegn på stor respekt - jeg møder dig som du møder mig. Så jeg respekterer din stil - at det er måden du ønsker en debat skal og kan være.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38901 - 05/03/2023 22:21 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Der er bare en lille ting, du glemmer, Hanskrist:
Personfnidder kommer fra dig - ikke fra mig!

Du er før blevet bedt om eksempler på personfnidder fra mig, rettet mod dig, og du har ikke fundet nogen dukumentation - nok fordi der ikke er nogen.
Jeg mindes i hvert fald ikke nogensinde at have udtlt mig negativt om dig som person, og jeg mener heller ikke, at sådan noget hører hjemme på Trosfrihed.dk.

Så du står alene med dit "ondskabsfuld idiot"-fnidder, og det ser ikke just kønt ud!

Arne.
Top Svar Citer
#38902 - 06/03/2023 05:50 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Så du står alene med dit "ondskabsfuld idiot"-fnidder, og det ser ikke just kønt ud!



Hvis folk læser HansKrist hvad er så det indtryk de får?

Er det ""ondskabsfuld idiot"-fnidder" der er det indtryk de står tilbage med???


Nej overhovedet ikke.


En markant debattør der har noget på hjertet og hvor man altid får en læser oplevelse - der er virkelig indhold og substans i mandens indlæg - skriverier.

Man ser også indimellem at der er en Arne på Trosfrihed der prøver om han kan lykkes med at udstille HansKrist i et latterligt lys - som nægter respektfuldt at forstå hvad HansKrist skriver men til trods ikke sparer på at ringeagte og forsøge på at latterliggøre HansKrist.

Gør ham Arne så dette overfor andre debattører? Nej det er kun HansKrist han behandler nedladende og arrogant og hvis tekster han nægter at læse og forstå men til trods konstant anmelder meget nedladende og arrogant og forsøger at latterliggøre konstant. Dette gør Arne kun overfor HansKrist alle andre er han imødekommende overfor.

Nu er HansKrist ikke tabt bag en vogn - han har gennemskuet Arne og han har valgt at give Arne igen - nu når Arne vil have at tingene skal være på den destruktive måde at man godt nok ikke læser HansKrist's indlæg men dog flittigt anmelder disse endda meget negativt.

Men til trods dette fra tid til anden mellemværende der ses mellem Arne og HansKrist - så er det overhovedet ikke det hovedindtryk man sidder tilbage med efter at have læst HansKrist indlæg; men tværtimod et markant imponerende spændende forfatterskab der spænder vidt over mange områder møder man - og stor viden, især tværvidenskabelig viden, om rigtig mange ting finder man.

En overraskende anderledes forståelse kristendommen end den gængse - fordi det er et niveau over, på grund af den dybe forståelse, hvad folk i deres fordomme går og anser kristendommen for at være.

Så der er virkelig noget nyt og spændende på spil her om kristendommen - for det moderne menneske med et videnskabeligt anlagt verdensbillede - som fx Kræn-p anmeldte og anerkendte HansKrist.

Det er denne opsigt og interesse HansKrist vækker der tydeligvis gør Arne jaloux da han mener det er ham der har nyhedens interesse - men her må man nok sige det er HansKrist der trækker det længste strå.

Arne breder sig - udbreder sig om alt - HansKrist går i dybden med tingene. Arne bevæger sig på overfladen fra emne til emne - som om kvantitet skulle være lige med kvalitet.

Hos Arne finder man mange spekulationer og synspunkter om alt muligt - noget vi slet ikke finder spor af hos HansKrist der er totalt ligeglad med tvivlsomme gisninger og spekulationer om det ene og det andet religiøse emne - nej hos HansKrist er det alene den dybe forståelse og bearbejdning på en videnskabelig måde tingene der tæller - han har noget på hjertet - nemlig dybe indsigter han gerne vil videre formidler læseren.

Mange bryder sig ikke om dette - da det vælter folks vanetænkning om fx Paulus og kristendommen. At bryde med folks vanetænkning og fordomme gør også HansKrist upopulær hos de mange middelmådige begavelser og folk der er væk i tidsåndes forståelse (vor tids forståelse tingene) - men hos mennesker der hæver sig op over middelmådighed i intelligens er hans tanker spændende og udfordrende.

HansKrist er ikke et barn af tidsånden, en anden grund til at han ikke altid er lige populær. At hæve sig så meget op over tidsåndens fordomme og hellige køer er der mange der ikke bryder sig om.

Nå men HansKrist adskiller sig meget fra Arne - de to er meget forskellige - den ene breder sig ud på overfladen om snart det ene og så det andet - her er kvantitet i højsædet - hos HansKrist er det alene kvaliteten der tæller - den dybe forståelse et emne - en problemstilling - et spørgsmål.

Og Arne's jalousi gennem årene er helt åbenlyst og Arne's forsøg på at ignorere HansKrist og køre ham ud på et sidespor og fremstille ham som en der ikke ved hvad han taler om er et resultat af denne jalousi over at have mødt sin overmand.


Den ene bevæger sig vertikalt (højt og dybt) den anden udbreder sig på overfladen godt støttet af Wikipedia.

At Arne har et problem med HansKrist har altid skinnet tydeligt frem.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38903 - 06/03/2023 10:02 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du citerer mit udsagn til dig:
Citat:
Så du står alene med dit "ondskabsfuld idiot"-fnidder, og det ser ikke just kønt ud!
og du svarer:
Citat:
Hvis folk læser HansKrist hvad er så det indtryk de får?

Er det ""ondskabsfuld idiot"-fnidder" der er det indtryk de står tilbage med???


Nej overhovedet ikke.

Hvordan du kan vide, hvad "folk" mener om dig, forekommer mig ret så gådefuldt blinker

Og hvis du ikke mener, jeg er "en ondskabsfuld idiot", hvorfor tilbagekalder du det så ikke?

I stedet fortsætter du dit "person-fnidder":
Citat:
Og Arne's jalousi gennem årene er helt åbenlyst -
Det fik mig virkelig til at grine - og fik mig til at indse, at jeg har spildt alt for megen tid på dig.

Jeg respekterer din tro (har ofte erklæret det), og jeg afholder mig fra personfnidder.

Du har nylig erklæret at du ikke respekterer andes tro, og der er personfnidder i en meget stor del af dine indlæg.

Tillige ved du, hvad "folk" mener om dig smiler

Ja men så god fornøjelse blinker

Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 15 af 42 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 41 42 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Nyheder fra DR
To personer anholdt i Polen - mistænkes..
19/04/2024 10:32
Russisk bombefly er styrtet ned i eget l..
19/04/2024 09:09
Sidste år uddelte politiet næsten 4.00..
19/04/2024 08:52
Omstridt stutteri ryger på tvangsauktio..
19/04/2024 08:34
Minister annullerer besparelser på inte..
19/04/2024 08:20
Nyheder fra Religion.dk