0
registrerede
177
gæster og
114
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#38865 - 01/03/2023 21:48
Re: Tro, håb og kærlighed
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hanskrist. For mig ser dine udtalelser ud, som om empati ikke eksisterer i din verden. Det, du skriver om, er jo snarere logik, og det har intet med empati at gøre.
At alverdens kristne ikke fornægter de nævnte ord i Første Mosebog kan ikke undskyldes med, at de ikke er bibelfundamentalister.
At du ikke tager stilling, og at du heller ikke svarer på, om du har læst Karen Armstrongs nye bog, det gør dig i mine øjne ikke troværdig.
Og at alt dit personfnidder stinker, kan du åbenbart ikke lugte 
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#38868 - 02/03/2023 00:45
|
veteran
|
|
|
Når jeg skrev, at dit personfnidder stinker, Hanskrist, så leverer du nu her yderligere bekræftelse, og jeg tænker på, hvad det mon kan være, der gør dig så aggressiv - endda så meget, at du glemmer emnet. Jeg fornemmer en dyb indre vrede i dig og erkender, at jeg jo intet ved om, hvad der oprindeligt har forårsaget den, men ser, at den åbenbart kan ramme enhver - jo mere jo tættere man kommer på dig. Og jeg tænker, at du nok har mulighed for at blive et mere lykkeligt og harmonisk menneske, hvis du når frem til at føle dig motiveret. Det er, hvad jeg tænker, men om jeg har ret, det ved jeg jo ikke.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#38872 - 02/03/2023 17:16
|
veteran
|
|
|
Mit eneste personfnidder overfor dig, Hanskrist, var da jeg søgte at sætte mig ind i, hvordan en shaman empatisk ville forholde sig til dig. Og hvad fandt jeg hos dig dér: Vrede. Jeg er ikke shaman, men jeg skal dog love for, at du vælter enorme mængder af vrede nedover mig. Den vrede er naturligvis ikke min sag - og at det er din sag, er du tydeligvis ikke klar over. Men selv om det ikke er min sag mærker jeg alligevel et ønske om, at du slap fri af denne for dig så ubehagelige sindstilstand. At du ikke kan acceptere et sådant ønske, viser mig, at din vrede nok ligger et meget dybt sted, som gør, at du ikke er i stand til at sætte dig ind i, hvad empati er.
Jeg forstod udmærket dine tre kilder til religiøsitet, men det var jo tydeligt, at du slet ikke fattede shamanens empati. Dermed får du formodentlig også lukket af for de mange andre ikke-rationelle holdninger rundt om i verden, som Karen Armstrong fortæller om i sin bog - som du formentlig slet ikke har læst.
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|