annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11098793
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2112339
Et andet syn 1821829
Jesu ord 1398037
Den Evige Filosofi 1194995
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 44 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#37642 - 20/11/2022 14:12 Re: Biologisk information som tegn på design [Re: Krauze]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
BUD

To læger sender mig ikke til en videre undersøgelse af min ifølge dem og andre bekendte mærkeligt mystisk uforklarlige tilstand om min skavank med pludseligt flere uger senere et rødt mærke (infektion og blødninger sker jo kun i starten fra et brud eller slag) uden symptomer på skade. En vantro kvinde synes, at jeg om en måned bør kontakte en anden læge igen om dette, men så vi blive ved med den ene operation behandling efter den anden eller ikke?
Idag vågner jeg op med flere nye sår, der kun er i præcis samme område på kroppen?

Du prædiker om fysisk information, der minder om et selvbevidst budskab ligesom Ordet om kærlige mirakler - Istedet for en håbløs evolution, tror jeg på, at det sker som et skæbnebestemt tegn, hvilket dog afviger fra den katolske kirkes inklusiv dets videnskabelige lægers påstand om satanisk dæmonbesættelser og helgeners Stigmata - Jeg er jo ikke kristen? Hvad er meningen med dette, fordi jeg har ikke længere et psykisk knækket dødsønske imod min krop, folket og verden tiltrods for i mit liv ´forkerte´ begrænsninger: hjælp
Jeg opfatter selv om freden, at ´modstanderen´ ubevidst for en person kan som rebelsk tegn udtrykke vedkommendes kamp vedrørende forskellige ´ting´ blandt andet imod religion og religiøse sekters love/regler, der også kommer fra Det guddommelige med mennesket.
Jeg har ´valgt´ en kraftfuld opfattelse, men en p.t. noget skævt lammet hånd og arm er ikke ligefrem hele resten af denne omgang livsbekræftende, når jeg i forvejen har klaret prøvelsen igennem lort.
Noget ´rigtigt´ handler det måske bare om ydmyghed, endnu bedre livsstil eller fortrøstning (pas godt på mig og hinanden), fordi jeg har ikke fået min vilje om himmelsk nydelse og medgang. Kærlighed, lighed er samarbejde, men ´jeg´ har næsten lyst til om ´sjælen´ (sindet) som ´medskaber´ eller blot om Helligånden igennem figuren mig?, at en guddom bestemmer alt. Min ånd har ikke selv gudsriget alene, men at ´vi´ er et (en bevidsthed), hvem/hvad er ´Herren´ så om personlig fri viljes ansvar? Den Extra New Age spiritualitet ligesom Budhismen snakker om et jegs illusion og selv visse Bibel prædikanter her snakker uselvisk om kun Guds vilje istedet for menneskets egen. Et kald handler om villighed sammen ligesom frelsen men derfor ikke om en overmagt.

Redigeret af Gerth (20/11/2022 14:27)
#37648 - 20/11/2022 22:38 Re: Biologisk information som tegn på design [Re: Arne Thomsen]
Krauze Offline
ny
Registeret: 13/11/2022
Sted: København
Hej Arne,

Indsendt af: Arne Thomsen
Vel - din aggressivitet som agnostiker består så i at "omfavne uvidenhed som en kilde til indsigt" - og denne indsigt, du har opnået, er så intelligent design.

Nej, jeg ser ikke mine tanker om intelligent design som værende udtryk for nogen form for "aggressiv agnosticisme". Den eneste grund til, at vi taler om dette i denne tråd er, at du bad mig kommentere dit udsagn om, at det guddommelige var ufatteligt.

Jeg kan godt huske Jakob Wolfs bog, Rosens råb, og den diskussion, bogen afstedkom. Jeg sætter pris på Wolfs bidrag til designdebatten og hans inddragelse af Kant i, hvad der ellers er et felt præget af angelsaksiske tænkere. Men som agnostiker inddrager jeg ikke selv teologi i mine tanker om intelligent design.

https://twitter.com/MikaelKrauze
Top Svar Citer
#37650 - 20/11/2022 23:34 Re: Biologisk information som tegn på design [Re: Krauze]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Mikael.
Du skriver:
Citat:
Men som agnostiker inddrager jeg ikke selv teologi i mine tanker om intelligent design.
Min replik:
Det er netop dine "tanker om intelligent design", jeg er nysgerrig efter at kende.
Håber du vil fortælle herom blinker

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#37651 - 20/11/2022 23:47 Re: Biologisk information som tegn på design [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Nej, en forståelig tavshed uden forklaring til dig virker ok, da du ikke fatter den.

Du spørger til ham,"Det er netop dine "tanker om intelligent design", jeg er nysgerrig efter at kende.
Håber du vil fortælle herom." blinker
#37675 - 22/11/2022 18:21 Re: Biologisk information som tegn på design [Re: Krauze]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Mikael

Har du sendt din artikel til andre...

https://intelligentdesign.dk/

Jeg kan desværre ikke give dig en Nobelpris heart Hvad er næste skridt på vejen...

Your friend forever

Jan
Side 5 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >

Seneste indlæg
Evig vækst
af Gerth
31/05/2023 23:25
Det spirituelle parti...
af ABC
29/05/2023 19:21
SÃ¥ er der linet op...
af Gerth
29/05/2023 17:44
Tro, håb og kærlighed
af Gerth
29/05/2023 15:23
skadelige urenheder
af Gerth
26/05/2023 16:41
Nyheder fra DR
Analytiker om halvårsregnskab: 'SAS er ..
01/06/2023 10:16
Zelenskyj er dukket op til topmøde i Mo..
01/06/2023 10:02
DR i Kyiv efter nye missilangreb: Folk e..
01/06/2023 09:55
Flere kilometer lang kø pÃ¥ E20 mod SjÃ..
01/06/2023 09:49
Sydøstjyllands Politi om tabte kartofle..
01/06/2023 09:38
Nyheder fra Religion.dk