annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 212 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 20 < 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#37010 - 15/09/2022 14:15 Re: Godkender Gud alle former for tilbedelse? [Re: ]
ABC
Uregistreret

Hej Jørgen

Hvad har du ret i...

https://www.jvfakta.dk/446121416

Citat:
Forkyndelses- eller missionsbefalingen blev indstiftet af Jesus som en vigtig del af kristendommen og Jehovas Vidner kan med rette beundres for deres offervilje i at forkynde. Men er deres tro på at kun de alene opfylder Jesu befaling om at forkynde begrundet?

”Kender du andre, der forkynder om Guds rige fra hus til hus i hele verden?” Brochuren - Er Gud interesseret i os?, 2001,s. 30

VTS`s påstand er, at kun Jehovas Vidner udfører det forkyndelsesarbejde, som blev befalet af Jesus, men denne holdning bygger på tre forkerte formodninger.

* Kun Jehovas Vidner forkynder fra ”hus til hus.”

* At gå fra hus til hus er et krav for kristne.

* Jehovas Vidner fortæller på korrekt vis om Guds rige.

Hvem forkyndte? Jesus sagde ganske enkelt, at ”den gode nyhed” om riget skulle forkyndes.

Markus 13:10 ”Desuden skal den gode nyhed først forkyndes for alle nationerne.”

Matt. 24:14 ”Og den gode nyhed om Riget vil blive forkyndt i hele verden, så alle nationerne kan høre det og så vil enden komme.”

VTS påstår, at kun Jehovas Vidner opfylder denne befaling.

”En måde hvorpå vi især kan vise vor medmennesker kærlighed er, ved at forkynde for dem om Guds rige. Der findes kun én gruppe, der udføre det arbejde, som Jesus forudsagde ville blive udført. (Markus 13:10) Det er Jehovas Vidner.” Vagttårnet 1.juni,1994,s.18

”Hvem er det, der i dag overalt i verden udbreder kendskabet til Bibelen og søger at leve i harmoni med den?” Vågn op! 8. marts, 1989,s.10

Er Jehovas Vidner den eneste gruppe, som forkynder den gode nyhed? Hvis det er tilfældet, hvad er så årsagen til væksten i andre religioner og at Kristendommen er blevet den største religion på jorden? Kan det forholdsvis ukendte budskab, som udbredes af 8,5 mill. Vidner virkeligt blive anset for at være mere relevant i forhold til Jesu profeti, end udbredelsen af kristendommen, som har over 1,5 milliarder tilhængere?

På en almindelig dagligdag kan man blive mødt af Mormoner, Adventister og folk fra lokale trossamfund. Andre gange sker det, at andre fortæller om deres tro på arbejdspladsen, på uddannelsessteder, på offentlige pladser, på TV, radio eller internettet. Der er ingen mangel på religiøse debatter.

Det er forkert at påstå, at kun Jehovas Vidner forkynder. Herunder følger nogle få eksempler på andre religioner, som aktivt forkynder.

Både Mormoner og Adventister startede i nogenlunde samme tidsperiode som VTS og har et lignende antal medlemmer som følge af deres aktive forkyndelse. Adventisterne har med succes forkyndt den gode nyhed også direkte ved døren. Her er et citat fra Seven Day Adventist Church Manual:

”Vores højeste ansvar er til kirken og dens befaling om at forkynde rigets evangelie til hele verden” kapt. 13 (oversat fra engelsk)

Apostlen Paulus forklarede, at det ikke skulle være enhver kristen, som aktivt ville udbrede evangeliet.

Ef 4:11-12: ”Og han gav nogle som apostle, nogle som profeter, nogle som evangelieforkynder, og nogle som hyrder og lærere, for at de skulle hjælpe de hellige til at følge den rigtige vej, udføre en tjeneste og opbygge den krop Kristus er overhoved for.”

Kristne trossamfund, som ikke har en dør til dør mission, har ofte meget velorganiserede religiøse kurser. F.eks. er en gruppe, som er kendt for deres missionsarbejde. Baptisterne har de fleste missionærer af alle trossamfund. I 2004 var der 7 millioner Baptister udenfor USA, 600,000 som blev døbt og 21.000 nye kirker. I 2004 blev der kun døbt 200.000 Jehovas Vidner på verdensplan. Det er interessant at læse om de store anstrengelser, som de baptistiske missnonære gør. Eksempel vis på internationalministries.org

En succeshistorie er ”the Jesus Film Project”. På jesusfilm.org fortæller folk om deres oplevelser omkring det budskab, Baptisterne kommer med.

Et andet eksempel er gideons.org , som omtaler deres missionærarbejde på verdensplan. Deres Bibler er kendt på bl.a. skibe verden over.

Pinsebevægelsen er verdens hurtigst voksende kristne trossamfund med over 150 millioner tilhængere. Vækstraten anslås at være 19 millioner nye medlemmer årligt.

Grunden til at Kristendommen er verdens største religion med milliarder af tilhængere, skyldes flere århundreders forkyndelsearbejde udført af selvopofrende kristne verden over. Millioner af missionærer har viet deres liv til det kristne budskab. Derudover er der hundrede af millioner enkelt personer, der fortæller om det kristne budskab. Alt det arbejde disse kristne enkelt personer udfører, bliver nedgjort og diskrimineret, hver gang det bliver sagt, at kun Jehovas Vidner deltager i det missionsarbejde Jesus startede.

En artikel med titlen ” End Times' Religious Groups Want Apocalypse Soon" omtaler det store globale forkyndelsesarbejde, som udføres i øjeblikket. Artiklen fortæller, at ” 40% af amerikanerne tror, at dele af de begivenheder, som er forudsagt om endens tid, allerede er i gang.” Effektiviteten af Jehovas Vidners forkyndelsesarbejde er bemærkelsesværdigt fraværende, ved at de ikke får nogen omtale i artiklen.

Det største forkyndelsesarbejde bliver udført af den Katolske Kirkes, som har over én milliard tilhængere. Dette arbejde forsætter den dag i dag og hjemmesiden catholicmission.org er et godt eksempel på, at den Katolske Kirke forsat forkynder Jesu budskab.

Jeg er lidt træt i dag, så det bliver derefter heart Har desuden ikke fået læst hele artiklen endnu. Bliver nok først i morgen...

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#37011 - 15/09/2022 16:49 Re: Godkender Gud alle former for tilbedelse? [Re: ]
ABC
Uregistreret

Hej Jørgen (en lille ændring)

Jeg er lidt træt i dag, så det bliver derefter heart Har desuden ikke fået læst hele artiklen endnu. Bliver nok først i morgen. Hvad har du ret i...

https://www.jvfakta.dk/446121416

Citat:
Forkyndelses- eller missionsbefalingen blev indstiftet af Jesus som en vigtig del af kristendommen og Jehovas Vidner kan med rette beundres for deres offervilje i at forkynde. Men er deres tro på at kun de alene opfylder Jesu befaling om at forkynde begrundet?

”Kender du andre, der forkynder om Guds rige fra hus til hus i hele verden?” Brochuren - Er Gud interesseret i os?, 2001,s. 30

VTS`s påstand er, at kun Jehovas Vidner udfører det forkyndelsesarbejde, som blev befalet af Jesus, men denne holdning bygger på tre forkerte formodninger.

* Kun Jehovas Vidner forkynder fra ”hus til hus.”

* At gå fra hus til hus er et krav for kristne.

* Jehovas Vidner fortæller på korrekt vis om Guds rige.

Hvem forkyndte? Jesus sagde ganske enkelt, at ”den gode nyhed” om riget skulle forkyndes.

Markus 13:10 ”Desuden skal den gode nyhed først forkyndes for alle nationerne.”

Matt. 24:14 ”Og den gode nyhed om Riget vil blive forkyndt i hele verden, så alle nationerne kan høre det og så vil enden komme.”

VTS påstår, at kun Jehovas Vidner opfylder denne befaling.

”En måde hvorpå vi især kan vise vor medmennesker kærlighed er, ved at forkynde for dem om Guds rige. Der findes kun én gruppe, der udføre det arbejde, som Jesus forudsagde ville blive udført. (Markus 13:10) Det er Jehovas Vidner.” Vagttårnet 1.juni,1994,s.18

”Hvem er det, der i dag overalt i verden udbreder kendskabet til Bibelen og søger at leve i harmoni med den?” Vågn op! 8. marts, 1989,s.10

Er Jehovas Vidner den eneste gruppe, som forkynder den gode nyhed? Hvis det er tilfældet, hvad er så årsagen til væksten i andre religioner og at Kristendommen er blevet den største religion på jorden? Kan det forholdsvis ukendte budskab, som udbredes af 8,5 mill. Vidner virkeligt blive anset for at være mere relevant i forhold til Jesu profeti, end udbredelsen af kristendommen, som har over 1,5 milliarder tilhængere?

På en almindelig dagligdag kan man blive mødt af Mormoner, Adventister og folk fra lokale trossamfund. Andre gange sker det, at andre fortæller om deres tro på arbejdspladsen, på uddannelsessteder, på offentlige pladser, på TV, radio eller internettet. Der er ingen mangel på religiøse debatter.

Det er forkert at påstå, at kun Jehovas Vidner forkynder. Herunder følger nogle få eksempler på andre religioner, som aktivt forkynder.

Både Mormoner og Adventister startede i nogenlunde samme tidsperiode som VTS og har et lignende antal medlemmer som følge af deres aktive forkyndelse. Adventisterne har med succes forkyndt den gode nyhed også direkte ved døren. Her er et citat fra Seven Day Adventist Church Manual:

”Vores højeste ansvar er til kirken og dens befaling om at forkynde rigets evangelie til hele verden” kapt. 13 (oversat fra engelsk)

Apostlen Paulus forklarede, at det ikke skulle være enhver kristen, som aktivt ville udbrede evangeliet.

Ef 4:11-12: ”Og han gav nogle som apostle, nogle som profeter, nogle som evangelieforkynder, og nogle som hyrder og lærere, for at de skulle hjælpe de hellige til at følge den rigtige vej, udføre en tjeneste og opbygge den krop Kristus er overhoved for.”

Kristne trossamfund, som ikke har en dør til dør mission, har ofte meget velorganiserede religiøse kurser. F.eks. er en gruppe, som er kendt for deres missionsarbejde. Baptisterne har de fleste missionærer af alle trossamfund. I 2004 var der 7 millioner Baptister udenfor USA, 600,000 som blev døbt og 21.000 nye kirker. I 2004 blev der kun døbt 200.000 Jehovas Vidner på verdensplan. Det er interessant at læse om de store anstrengelser, som de baptistiske missnonære gør. Eksempel vis på internationalministries.org

En succeshistorie er ”the Jesus Film Project”. På jesusfilm.org fortæller folk om deres oplevelser omkring det budskab, Baptisterne kommer med.

Et andet eksempel er gideons.org , som omtaler deres missionærarbejde på verdensplan. Deres Bibler er kendt på bl.a. skibe verden over.

Pinsebevægelsen er verdens hurtigst voksende kristne trossamfund med over 150 millioner tilhængere. Vækstraten anslås at være 19 millioner nye medlemmer årligt.

Grunden til at Kristendommen er verdens største religion med milliarder af tilhængere, skyldes flere århundreders forkyndelsearbejde udført af selvopofrende kristne verden over. Millioner af missionærer har viet deres liv til det kristne budskab. Derudover er der hundrede af millioner enkelt personer, der fortæller om det kristne budskab. Alt det arbejde disse kristne enkelt personer udfører, bliver nedgjort og diskrimineret, hver gang det bliver sagt, at kun Jehovas Vidner deltager i det missionsarbejde Jesus startede.

En artikel med titlen ” End Times' Religious Groups Want Apocalypse Soon" omtaler det store globale forkyndelsesarbejde, som udføres i øjeblikket. Artiklen fortæller, at ” 40% af amerikanerne tror, at dele af de begivenheder, som er forudsagt om endens tid, allerede er i gang.” Effektiviteten af Jehovas Vidners forkyndelsesarbejde er bemærkelsesværdigt fraværende, ved at de ikke får nogen omtale i artiklen.

Det største forkyndelsesarbejde bliver udført af den Katolske Kirkes, som har over én milliard tilhængere. Dette arbejde forsætter den dag i dag og hjemmesiden catholicmission.org er et godt eksempel på, at den Katolske Kirke forsat forkynder Jesu budskab.

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#37012 - 16/09/2022 07:58 Re: Godkender Gud alle former for tilbedelse? [Re: ]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Det er sikkert rigtig at der er andre der forkynder , men slet ikke i det omfang som Jehovas vidner gør.
Det kommer også an på hvad du mener med at forkynde, der er jo forskæl på at fortælle din nabo at du har den og den tro op så virkelig gå i dybten med et seriøs studium af Biblen.

Og der er jo også andre ting der kendetegner Guds folk, nemlig deres næstekærlighed, vi går ikke i krig eller blander os i politik, hvor mange andre trossamfund kan sige det samme. Og er der noget i de henvisninger du kommer med der er usandt, nej det er der ikke.

Så hold op med at komme med alle de usande påstande som ikke har gang på jord.
Det er jo muligt at du kan bilde dig selv sådan noget ind men så er du jo ikke intereseret i en saglig debat, så er det jo kun en tilsvining af anderledes troende.


Redigeret af Jørgen Primdahl (16/09/2022 08:51)
Top Svar Citer
#37013 - 16/09/2022 12:14 Re: Godkender Gud alle former for tilbedelse? [Re: ]
ABC
Uregistreret

Hej Jørgen

Der er andre som forkynder og afholder bibelstudier. Jeg fandt dette om krig...

https://www.jvfakta.dk/444724995

Citat:

Ville du dræbe for Jehova?

Det følgende er fra en virkelig samtale ved en bladvogn, som personliggør Harmagedon doktrinet, som en effektiv måde at vise hvor barbarisk doktrinet er.

- Mig: I fortiden Brugte Gud hans udvalgte folk til at dræbe sine fjender, som ved udslettelsen af kaananærene

- JV: Det er rigtigt

- Mig: I fremtiden, hvem vil udslette de onde mennesker på jorden?

- JV: Englene under Jesu ledelse

- Mig: Helt hypotetisk, hvis Gud besluttede sig til, at hans folk i dag skulle deltage i udslettelsen af de onde mennesker i Harmagedon, ville du være villig til at følge Guds påbud

- JV: Ja,men...

- Mig: Okay, så du er villig til at dræbe andre mennesker hvis Gud sagde det

- JV: Hm,Men...jeg er ikke sikker på at jeg skulle gøre det. Jeg mener, Gud ville ikke ændre mening eller ville have os til at gøre det.

- Mig: Så, du har det dårligt med tanken om at dræbe andre mennesker, selv hvis Gud forlangte det?

- JV: Måske...Ja lidt, tror jeg.

- Mig: Ok, Men det er i orden for dig hvis andre gør det for dig, som for eksempel Jesus og hans engle? Er det så i orden?

- JV: Ja, Ja det regner jeg med

- Mig: Så du ville ikke have det godt med at dræbe mit barn i Harmagedon?

- JV: Hm, øh.... Det er ikke noget jeg nogensinde skulle gøre

- Mig: Men det er i orden ,hvis nogen andre dræber mit barn, så er det i orden?

- JV: Hm. øh Ja

- Mig: Nå, lad mig se om jeg har forstået det rigtigt. Du vil have det dårligt med selv at dræbe andre mennesker, men du har det godt med at andre gør det. Jeg synes personligt at det er barbarisk og primitiv idé, som ikke har nogen berettigelse i et civiliseret samfund. Det er svært at forstille sig en civiliseret, kærlig, omsorgsfuld Gud, der er så begrænset, at den eneste løsning på verdens problemer er at dræbe en masse mennesker. Jeg håber på, at det ikke er, hvad du tror på. Er det? Tror du virkeligt på, at den eneste måde at løse problemerne på, er ved at dræbe alle som ikke er enig med dig?

- JV: Jeg har aldrig tænkt på det, på den måde.

Hvorfor ikke blande sig i politik? Vil I ikke have gode ledere på posterne...

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#37014 - 16/09/2022 14:55 Re: Godkender Gud alle former for tilbedelse? [Re: ]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Det er igen Jehovas vidners modstandere du refarerer til, og det er derfor jeg ikke gider at have noget at gøre med deres skrifter at gøre, de forvrænger alting så det får Jehovas vidner i et dårligt lys. sådan noget som det du henviser til ville aldrig finde sted, det er en hypotese, som du selvfølgelig slupre i dig, god fornøjelse he he.

Deres fakta om JW skal de langt ud på landet med, det er det rene opspind.
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 20 < 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny portugisisk regering undsiger præsid..
28/04/2024 03:57
Moderaternes ordfører kalder Frederik V..
28/04/2024 02:16
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Nyheder fra Religion.dk