1
registreret
(1 usynlig),
25
gæster og
166
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#36495 - 22/07/2022 17:25
Re: Troen på Ånder og Guder
[Re: Gerth]
|
bor her
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
GUDSBEVIDSTHEDEN SOM EGO OG USELVISK
Der er jo i samfundet åndsvidenskab på diverse måder, men jeg synes, at mit forrige emne manglede noget forklaring om den tilmed også ufattelige eksistens. I vores mangfoldighed har man et eller andet tilfælles men også afvigelsen fra normerne. Det handler generelt sådan om guddommens ånd i både mennesket og dets kultur igennem tiderne ved forskellige steder i verden om derfor Det guddommeliges og skabelsens forhold sammen. Et oplysende fokus er vigtigt om enhed men dog uden snæversynethed om helhed. Vi har brug for alle som en.
De to ånders drivkræfter som ´skyggen´ eller ´lys´:
1. Negativ ligesom symbolet om mørkets Satan/Luciffer og død - Vantro (gudløs ikke-troende), hedninge (anderledes forkert troende), psykisk sygdom, psykopati-egoismen-ondskab og falsk facade guddom/guddommelighed, som hemmeligt skjuler bag denne. En blanding af disse er muligt men også enkeltvis og alligevel er der en betydningsløs forvirring om over´jeg, ego (jeg) og Id´et (underbevidsthed-Eros), hvor sindet aggressivt blandt andet ligesom had, brok-klager, hidsighed og vrede kæmper imod sig selv og dermed også folk i omgivelserne som en for meget selviskhed og derfor også mangel på selvopfattelse. Jeg taler om ligesom adskillelsen et splittet sind. Eks: Jeg kender en person, som lider af depression, fordi hun har lavt selvværd og dårlig selvtillid, som synes ligesom ubevidst dyrs instinktive lyster (begær) for artens overlevelse og/eller kun sig selv om grådighed og misundelse, at tilværelsen bare er ligegyldigt tilfældig endda uretfærdig. Vedkommende forstår ikke hendes frygtelig angst bekymringer og destruktive frustration. Hun lyder ligesom en overmagt (autoritet lov-forældre regler), når hun siger selvkontrollerende imod hendes barnligt impulsive behov og uhyggeligt skræmmende uvidenhed, at man skal ikke religiøsitet/spiritualitet. I et hierarki sker/er en menneskelig magtkamp mellem nogen/noget om det materielle (tingene og det fysiske) ligesom dominans og den undertryktes oprør ved flere niveauer en lavere og højere del, hvilket er en illusion som et ulogisk uægte fremmede billede på virkeligheden. På en kynisk måde kan folk også overdrive den rationelle behandling af den, hvor vedkommende ´tænker for meget´, så der er mindre følelse, men det virker også modsat ligesom en psykotisk tilstand, psykopati, skizofreni, autisme, tankeforstyrrelser/mylder og idiotisk åndssvage vrangforestillinger ligesom sekterisk overtro og fra social afvisning eller udstødelse til isolation.
Myndig selvstændighed er ikke ligesom en outsiders ensomhed.
Positiv - Ligesom symbolsk Kristus og evigt liv om realistisk blandt andet nysgerrig fascination, fred, sindsro, taknemmelighed og herlig fryd): Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et. En´ upersonlig guddoms vilje igennem sjælen om alt (skabelsen-realitet), altså grundlæggende værdier ligesom en ´nødvendig´ skat uden nød. Se igennem afslørende sandt ligesom åbenbarende syner. Jeg taler om et sammenhængende sind. I gudsriget inklusiv naturen er derfor jeg, medmennesket og Det guddommelige lige som fuldkommen selvbevidsthed, hvor vi samarbejder om fælles (kollektiv) og individuel (personlig) tilfredsstillelse uden kaotisk fortabt desperation imod det ukendte. Således lever jeg som gaven om en udødelig original kilde for alt. Som et samspil medskaber hellig ånd det godt hele og enhed, hvor evigheden eksisterer i form af nuet ved samlet underholdning af spontanitet (eksperimenterende leg) og en planmæssigt styrende struktur (orden). Frelsen handler om fri vilje. Her er både fornuften og følelser en og samme velfungerende harmoni. Det er dog ikke kun jeg (ego), som har den medierende rolle, fordi Helligånden ligesom en talsmand om Logos (Ordet) formidler en kraftfuld forbindelse mellem menneskets og Det guddommeliges bevidsthed. Det ligner faktisk Mythos ´fortælling´ om trosretningers skrifter, men en selv har altså guddommens væsen (essens) som modig budbringer ligesom et evangelium. Det glædelige, smukke, lykkelige, overraskende, og sjove ved meningen med livet er kærlighed (Agape). Ligesom mirakler forklarer jeg dermed ikke den ubetinget kærlighed om en uden grænser intellektuel forstand og jeg definerer derfor heller ikke det evige selv om min sande identitet, men det overnaturlige er naturligt. Idag har jeg et modent ansvar om tryghed, omsorg og visdom. Jeg er den, jeg er.
Redigeret af Gerth (22/07/2022 18:17)
|
Svar
|
|
|
#36496 - 22/07/2022 19:06
Re: Troen på Ånder og Guder
[Re: Hanskrist]
|
bor her
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
Du: "Selv og verden hører uløseligt sammen. Tal og skriv så andre mennesker forstår dig uden at du hele tiden blander Bibelen og Helligånden og det religiøse ind i hvad du skriver. Kan du slet ikke tale/snakke/skrive som almindelige mennesker gør det? Håber du tør og magter den her kritik og gider svare tilbage på dansk - ikke svare mig i bibelske religiøse vendinger - men tale det sprog alle mennesker bruger når de drøfter tingene med hinanden."
Dine ord indikerer din påstand om, at tid og rum ikke er virkeligt, hvor inde og ude ikke eksisterer, når alt er et. Du lyder ligesom, at alt er Gud, men jeg har rollen som en medskaber i verden. Du laver ordkløveri om enhed og trehed. Du vil ikke anerkende jeg, som ønsker at ære Det guddommelige også ved en hyldest om mennesket. Vi har engang grint af, at trosfrihed her minder om et talentshow mellem det normale og ekstraordinære. Nej! Du opfordrer endvidere til tomme ord uden et dermed indhold i tilværelsen hvor ifølge du, at mit budskab sådan bør være gudløst. Nå da da...
Det her næsten kun smart skøre modspil er kedeligt dum, hvilket heller ikke driver mig til en kommunikation med profilerne.
Redigeret af Gerth (22/07/2022 19:13)
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|