annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15795377
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2393158
Et andet syn 1999330
Åndelig Føde 1561935
Jesu ord 1530366
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 151 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 21 af 45 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#36055 - 08/06/2022 10:42 Re: Livskvalitet [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3681
Sted: Nørresundby
"Helligskrifterne er grundlaget for troen" Tikka


Nej siger 1 Kor 2 og 2 Kor 3 (må gerne læses og nydes i fulde drag) 💕🔥❤️

Det er så smukt at det er til at tude over

Tak Paulus ❤️

Galaterbrevet kunne jo også læses.

TROEN der er det mest SPIRITUELLE har selvfølgelig ikke et skrift'grundlag - men skrifterne kan da bevidne og være vidnesbyrd om menneskers trosliv og SPIRITUALITET.

Nye Testamente er forskellige KRISTUS VIDNESBYRD om begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der grundlægger de første kristne samfund.


-0-0-0-


Vi må jo huske at kristendommen er en græsrodsbevægelse der bredte sig som en ild - grundlagt som det er på begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der grundlægger de første kristne samfund på at Jesus erklæres og modtages som værende KRISTUS - ham der er klippen hvorpå Guds Riget og Kirken grundlægges - på den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed der er brudt igennem.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36056 - 08/06/2022 11:52 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3681
Sted: Nørresundby
Kristne lever ikke i hovedet - kristendom er KIRKE LIV - 2 Kor 3 (må gerne læses og nydes i fulde drag ❤️ i vildskab) - ja kristendom er engagement entusiasme passion og motivation og stor stor EKSTASE = GLÆDE = EKSTATISK BEGEJSTRING - nemlig den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Sådan vil det altid være uanset de teologiske akademiker teoretikere der eftertænker og reflekterer over dette.

Nye Testamente er forskellige KRISTUS VIDNESBYRD om begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket der grundlægger de første kristne samfund og senere Kirken.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36057 - 08/06/2022 11:56 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret


For at tro skal der være noget at tro på, når dette noget rammer bevidstheden og det ”vandes” så gror det sig fra noget til en virkelighed –

efter hukommelsen skriver Paulus også han ikke mer kender mennesket Jesus – som han iøvrigt aldrig har mødt – andet end i ånden … men han har jo forinden hørt om og forfulgt de kristne

altså der også et grundlag – en viden som kommer udefra som tages ind og tager form - og han handler på baggrund af sin forståelse af jødernes forståelse af gud

Det ses også i følgende skriftsted. Der plantes noget før gud får det til at gro

Jeg plantede, Apollos vandede, men Gud gav vækst, så hverken den, der planter, eller den, der vander, er noget, men det er Gud, som giver vækst. Den, der planter, og den, der vander, er ét, og enhver skal få løn efter sit arbejde. For vi er Guds medarbejdere, og I er Guds mark, Guds bygning.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_Kor/3

Eller fortællingen om tornebusken
hvem er du ja jeg er dine forfædres gud . Altså en forudgående viden om denne gud som viser sig
Top Svar Citer
#36058 - 08/06/2022 12:08 Re: Livskvalitet [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3681
Sted: Nørresundby
Jamen TRO eller TROEN er i en Ny Testamentlig sammenhæng ikke noget at tro på. Det er der bibelfundamentalister tager fejl og kan leve uden Gud Helligånden's Nærvær og Tilstedevær i deres liv.

Ingen kan læse sig frem til TROEN - der er Guds Værk med os - Gud Helligånden's Værk med os.

Kristendommen er ikke en lov eller bog religion - men den mest spirituelle åndelige verdens religion tænkes kan.

Alt dette fra Jesus og Paulus må græsk filosofisk teologisk dogmatisk tænkning og bibelfundamentalistismen der opstod i kølvandet på reformationen ikke ødelægger.


-0-0-0-

Spørgsmålet er hvor længe vi gider debattere det her med hinanden - for jeg nægter at tro du slipper din idé om hjernespind og bibelfundamentalistisme - ihvertfald slipper jeg ikke min forståelse tingene.

For mig har det aldrig været hjernespind - jeg har aldrig troet som du tror og Jehovas Vidner tror - hvor man er kristen hvis man kan bibelen forfra og bagfra - og jo mere man har læst og forstået jo mere troende er man fordi jo mere har man lært og husket, lært udenad - jo større tung en rygsæk af bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger har man at trække på.

Mens denne form for bibelfundamentalisme udvikles gennem hjernevask og tvang har man syndet tusind gange fordi man glemmer

Guds Kærlighed KRISTUS der er udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os.

Vi glemmer 2 Kor 3 (der gerne må læses og nydes i fulde drag og i vildskab)
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36059 - 08/06/2022 12:12 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

”Kristne lever ikke i hovedet”

den kristne tros grundlag er Jesu opstandelse, som der fortælles om – er forkyndt om i mange år

Détte, kan man så tro fordi andre mener det.

Hvordan det viser sig i det enkelte menneske, er der mig bekendt stor forskel på.

Men det de tror kom udefra, før de gjorde det til deres eget smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 21 af 45 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
06/05/2024 18:52
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Hamas accepterer våbenhvileforslag fra ..
06/05/2024 19:00
Løkke: Det er ikke min opgave at give k..
06/05/2024 18:46
Lars Løkke: Danmark sender en 'kraftig ..
06/05/2024 17:56
Barns bombetrussel førte til stor udryk..
06/05/2024 17:45
Københavnsk borgmester: 'Vi vil ikke ha..
06/05/2024 17:23
Nyheder fra Religion.dk