annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 40 af 45 < 1 2 ... 38 39 40 41 42 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#36290 - 01/07/2022 11:40 Re: Livskvalitet [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Hvor er Tikka, Anonym og Jørgens bibelcitater, så jeg istedet for mine sexfantasiers onani igennem menneskers sædvanlige lort igen lykkeligt oplever åbenbaring



menneskers sædvanlige lort


Det er ikke menneskers sædvanlige lort men det er dit sædvanlige lort her på siden Gerth.

Du fralægger dig ansvaret for din egen opførsel.

Jeg har bedt os få aktive brugere om at vi ikke bare er ligeglad med hvordan du bruger, misbruger, Trosfrihed.

Mit eget forslag er at du selv opretter en tråd - et nyt emne - hvor du kommer af med dit eget lort (ikke menneskers lort som du skriver) omkring at for dig er sex helt uden kærlighed og mening - altså blot en perversion som du ovenikøbet ødelægger Trosfrihed med.


At du ikke kan finde ud af at have dig selv og kærlighed og mening - det åndelige med i din seksualitet hvorfor skal det gå ud over Trosfrihed - os andre?
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36291 - 01/07/2022 13:17 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Jeg læser dig som, at vi skal være naturlige i naturen - så vidt det nu er praktisk muligt for den enkelte.

Den oplevelse af Verdens Væren, jeg skriver om, den opstod, da jeg begyndte at forestille mig intetheden - trinvis - indtil jeg blev svimmel - og derefter blev overvældet af glæde og taknemmelighed over altings væren.

Det er dét, der motiverer mig til økologisk harmoni med denne klode - og til meget andet blinker

Så hvis jeg ikke helt har misforstået dig, er der vel ikke meget at skændes om her blinker

M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren - agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36292 - 01/07/2022 15:05 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg læser dig som, at vi skal være naturlige i naturen - så vidt det nu er praktisk muligt for den enkelte.



Vores fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i Naturens værens tilstedeværelse DASEIN eksistens - er et spørgsmål om at overleve i et samspil med naturen - og er derfor et engagement pga at vores behov skal tilfredsstilles i naturen - behovet for føde og drikkelse og ly og læ for vind sol og kulde.

Vores engagement er at vi må være virksomme eller arbejdsomme i naturen igennem at vi samler/finder fødevarer eller det sker gennem fiskeri og jordbrug (køkkenhave gartneri) landbrug (med husdyr hold).

Om dette at være til i et engagement og arbejdende virksomhed i forhold til naturen for at overleve i et samspil og ressonans og harmoni med naturen er naturligt ved jeg ikke.

De fleste idag forbinder vist det at være naturligt med at være lig med ikke at foretage sig noget. Som du også selv tidligere har givet udtryk for i din beundring for kontemplation og selvløshed hvor vi giver afkald på at være interesseret og engageret i forhold til naturen.

Iøvrigt en stor forskel på vi debattører for hvem det religiøse spirituelle betyder noget at jeg nærmest som den eneste hævder at der aldrig kan være tale om selvløshed og passivitet - og jeg har fået klø kritik fra alle sider (Arne - jmp Michael - Serotonin - Jan ABC med mange flere) for at fremhæve en SPIRITUALITET hvor mennesket styrkes i deres jordiske dennesidige engagement - virkelyst og kreative skabende lyst til at være arbejdsomme aktive til i verden.


Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.


Det dygtige duelige menneske med alle dets kompetencer overlever mødet med det hellige det guddommelige - ja det bliver endda stærkere af dette møde - går styrket ud af mødet - ja menneskets dennesidige jordiske engagement og dygtighed og forstandighed styrkes af mødet med det guddommelige.

Jamen er det religiøse spirituelle ikke lig med at vende ryggen til "verden"? NEJ har jeg som den eneste hævdet i alle årene.

Den verden Paulus taler om vi ikke skal skikke os lige med er den politiske uretfærdige verden og tingenes orden. Det er ondskabens åndemagter som verdensmagt vi skal tage afstand fra.

Ifølge Paulus skal verden ikke snart forgå men en ny verden opstår i den gamle verden.

Altså: Er nogen i Kristus, er han en ny skabning. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til!

Gudsriget - den ny verden - realiseres aktualiseres og virkeliggøres - bliver gestaltet i og med at vi mennesker iklæder os KRISTUS - Gudmennesket - mennesket der lever med Gud - i et intenst passioneret og skabende kreativ dynamisk fader søn relation som Jesus gjorde det.

Fader Søn billedet symboliserer kvaliteten af vores liv med Gud - hvor Guds Kærlighed KRISTUS er udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os.

I KRISTUS bliver vi mere menneskelige - dennesidige jordiske og fyldt med engagement. Åndens "begær" er livet. Ja det er ÅNDEN der giver os livet. Styrker vores livsduelighed og dygtighed og engagement og aktivitets niveau - trang til kreativ dynamisk virksomhed i verden.


At de første kristne i de paulinske urkristne menigheder opførte sig asketisk og passive fordi de ventede verdens undergang er en eklatant fejllæsning Paulus. Fordi ifølge Paulus var den Ny Verden - Gudsriget - brudt igennem i og med begivenheden KRISTUS: den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Derfor er kristne ikke passive asketiske verdens foragtere. Men de bekræfter den ny verden - Gudsriget - der i og med begivenheden KRISTUS allerede er brudt igennem i verden.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36293 - 01/07/2022 15:48 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Mit syn er, at vi mennesker jo kun har eksisteret i meget kort tid af denne klodes historie.

Her har vi udviklet formidable evner til at udnytte - og udvide - vores niche - og vores antal.

Konsekvensen - hvis vi fortsætter sådan - vil være, at vi umuliggør vor fortsatte eksistens.

Men vi har også udviklet evnen til kærlighed og til omsorg.

Er denne evne stærk nok?

Hvis ikke, er det vel rigtigst, at vi forsvinder.

M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren - agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36304 - 02/07/2022 21:28 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 40 af 45 < 1 2 ... 38 39 40 41 42 44 45 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk